• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Oms

muggles - vilken berättelse! det känns som om du var oerhört förberedd på allt - kul att läsa! och vad skönt att ett klipp var bra för dig - och kvaddlar med för den delen! måste kännas jätteskönt såhär eferåt att inte ha direkt ont och kunna gå på toaletten o så. profylaxen verkar du verkligen ha tagit till dig - man kanske skulle gå en sån kurs iaf

grattis än en gång till dottern!

• viktualia

Muggles - jag ser det som ren terapi att läsa era förlossningsberättelser, framförallt tror jag att jag snart är övertygad om att även jag skulle ta mig igenom något dylikt. Tack!!!

• -August-

Muggles - ojojoj, har sitter jag pa jobbet och kampar emot tararna. Det var sa harligt berattat. sa naturligt och jatteverkligt. Tusen tack!

Hur kanns det nu efterat? Bleknar skrackminnena lite eller kanns det omojligt att ga igenom smartorna igen?

• Lapinette

Halloj tjejer!
    Nu har den sista inseminationen gjorts. Är totalt död! Tror det är mest psykiskt, för även om jag inte känner mig nervös eller spänd så är jag det nog ändå. Ska dock förbi till den där hemska nya VUL-doktorn imorgon och kolla om ägget är borta. Så ytterligare en tidig morgon på SH men sen ska det vara över .... jaaaahoooo!!!!

• -August-

Lappis - Ah vad du ar vard ett plus nu! Det later jattebra att du inte ar nervos eller spand. Vet de flesta om vad du gor pa jobbet eller maste du ljuga hela tiden?

• -August-

Jag orkar inte halla pa att ljuga. Igar skulle vi ut pa middag med en kund. Kunden skulle inte komma in forran 19.30, vilket gav oss kollegor 2 TIMMAR pa puben innan. Har i London dricker man inget annat an alkoholhaltiga drycker pa puben, och ja, det ar av allas intresse varfor du inte dricker. Suck.

Jag hade gruvats flera dagar innan men sedan bestamde jag mig for att beratta for en av kollegorna, sa att jag fick en allierad. Han sa pa en gang "men folj inte med". Pust. Han hjalpte mig att morka ett emergency call fran min man , sa jag kunde smita hem och pusta ut.

Jag tror banne mig att en stor anledning till MF ar att man stressar upp sig for alla logner. Jag har redan pa 1 1/2 vecka haft det jobbigt flera ganger har pa jobbet, eftersom det ar vanligt med vin och ol till bade lunch och AW.

• Lapinette

August - min kvinnliga kollegor (3 st) vet om precis allt! Två av dem har själva gått igenom samma sak så det är full förståelse. Igår var det superskönt att komma in efter VUL och innan insemination och endast dessa 3 var på kontoret. Kunde prata öppet och känna mig lugn. Har dock undanhållit mina besök för ägarfamiljen fast jag tror nog att de förstår. Jag är inte så diskret av mig så något har de säkert hört och sedan lagt ihop ett plus ett. Nåja, ska berätta för dem när vi drar igång för IVF.

Förstår att det måste vara jättejobbigt att undanhålla det för kollegorna när man bor i London. Jag jobbade ett par år på FT och när jag var där och besökte dem så var det ju inte ovanligt med alkohol till lunchen.

• -August-

Lappis - Ah sa skont att kunna prata med kollegorna. Det ar ju ingen unik situation for nagon av oss. De flesta kvinnor vill ju faktiskt ha barn. Jag kommer nog att beratta en vecka efter sardiniensemestern.

Jag ar tveksam till den dar moroten Lappis - har kaninen verkligen agnat nagon ynka sekund att tanka pa morotter? Jag skulle vilja se en redigerad bild, med en bubbla full med simmare, inseminationsutrustning, AL-tester och en flaska skumpa.

• Page

Så många fina bilder det finns med just nu! Kul med lite färg när gubbarna är osynliga för mig

Muggles, vilken berättelse! Jag tyckte inte att den kändes lång men eftersom du kommenterade längden var jag tvungen att gå tillbaka för att se exakt hur lång den var. Nåja, spännande läsning känns tydligen inte långdragen.

Lapinette, skönt att dina besök hos doktor Gräv är snart över. Nu följer två spännande veckor.

Vad är kvaddlar förresten?

• Page

Jag är lite missnöjd att jag missade gårdagens finndiskussion men det faktum att diskussionen är över får mig inte att avstå från ett bidrag. Jag har fortfarande massor med finnar trots att det har gått snart ett år sedan jag slutade med dem! Stora, små, bölder, plitor, förstorade porer...i ansiktet, på bröstkorgen, på ryggen och ibland tom på överarmarna. De anfaller vid ÄL och byts ut mot nya vid tanten. Suuuuck.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!