• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Näh, helst vid en t-bana. Det brukar alltid min make fråga efter när jag sett något fint hus i tidningen. "Är det nära t-banan?"

Själv satt jag igår och fantiserade om den nya stora takterrassen som vi kanske kan få om vi köper vinden ovanför oss.

• -August-

Vasternorrland - dar jag kommer fran - ligger alltid sist i villaprisligan. Man skanske skulle flytta hem??? Njaaeee forresten .

• Telemarkgrrl

Ja, nog är det värt att äta nudlar i ett par år för att få en etagelägenhet med terass! Jag är inte så intresserad av att bo i hus egentligen men en etagelägenhet skulle sitta som en smäck!

• Lapinette

Telis - tror du jag klara av nudlar och vatten i två år??!!! Inga resor, inga nya skor...nääääh, tror inte det. På detta tillkommer även IVF och gärna nya möbler.

• Telemarkgrrl

Men tänk sen när du får en liten bebis, då vore det väl underbart att kunna sitta på terassen och amma? Dom första åren orkar man iallafall inte åka någonstans och det är ju ingen idé att köpa nya möbler som kan bli nerkräkta.

• Lapinette

Om jag inte ska vara OT för en gångs skull så måste jag höra med er om ni har blött kring ÄL? Nu är ju mitt fall lite specifikt eftersom jag gjort insemination men jag råkade upptäcka att jag blött lite under dagen. Frejis, om du kollar gjorde du det någon gång i samband med insem?

• Telemarkgrrl

Fast det är ju det där med att inte kunna köpa några nya skor .... Nää, det går nog inte.

• sweetstreet

Å Telis, skönt att höra att inte alla helt automatiskt vill ha ett hus....

Själv skulle på sätt o vis inte ha ngt emot ett hus, men varken kan eller vill sköta om ett hus. Och inser att man aldrig kommer få de inkomstena att man kan köpa in de tjänsterna.

Nej, bara tanken på renoveringar, omläggning av tak, målning av fasad, byte av t ex rör, panna eller liknande får mig att ännu mer vilja bo i en lägenhet!!!!
    Jag KAN INGET om sådant!!!!
    Inte min man heller.

Men en stor takterass vore finemang!!!

• sweetstreet

Lappis tror att page har blött lite vid ÄL tidigare.
    Men jag ahr lästa att detta är normalt och att man kan blöda när ägget lossnar.

• Lapinette

Har för mig att jag gjort det tidigare också men såg lite blod igår men trodde då det var den där utgrävnings VUL-mannen som hade haft sönder mig. Idag är det mer blod men jag har inte varit på VUL idag (tack och lov)!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!