• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Page

Ja, vad säger det om din personlighet Sweet? Vad är förklaringen till att du gillar att titta på människor i pinsamma situationer och njuuta av att höra andra häckla dessa stackare?

Jag svarar som sexterapeuterna: " Det är fullkomligt normalt att känna så". Vad som är ovanligare är att du erkänner det; du är helt enkel ärlig!

Jag har dock en möjlig förklaring till varför vi (jag med nämnligen) tycker om att titta på förnedringsteve.

Enligt socialpsykologin (en nanodel av den) är alla känslor som vi upplever, väldigt lika varandra. Rent fysiologiskt alltså. Så oavsett om man är glad, rädd eller arg så reagerar kroppen på känslan på ett mycket snarlikt sätt. Hur man sedan tolkar känslan beror på situationen man befinner sig i. Det finns en studie som "bekräftar" denna teori, men jag tror att jag struntar i att dra den. För alls trevnad.

När vi upplever dessa starka känslor utsöndrar kroppen hormoner som får oss att må bra. Det kan vara adrenalin, men den delen känner du bättre till än jag. Och eftersom alla vill må bra gör vi vad vi kan för att hormonen ska kicka in (blää, vilken vidrig anglocism). Vi tittar på skräckfilm, vi hoppar fallskärm, vi blir förälskade och vi tittar på dokusåpor. Jag antar att många i likhet med mig blir generade av att se människor göra bort sig på teve, men det spelar ingen roll, för att vi har lyckats med att få till en retning, en snabb hormonfix.

Jag minns inte vilken dokusåpa kom först till Sverige, men jag vet hur mycket det skrevs i tidningarna om första säsongen av Robinson. Jag minns också att jag knappt kunde titta på programmet till en början, tyckte bara att alla mobbade varandra, men vande mig ganska snabbt. Sedan dess så har jag sett allt vidrigare och råare dokusåpor och jag chockas knappt av något längre. Adrenalin är väl som knark, man behöver hela tiden mer och mer. Jag har tex sett på så mycket skräckfilmer att jag blir aldrig rädd (triiist), förutom när saker "poppar" upp i rutan. Jag antar att det är en reaktion på någon urminnesreflex som är svårare att vänja sig vid.

Såååå, jag tycker att det är fullt naturligt att njuta av de första avsnitten av Idol. Länge leve må-bra-hormoner!

• Page

Nu ska jag läsa igenom det jag har skrivit för att se om det låter vettigt eller om det bara lät vettigt i mitt huvud!

• Page

Jo, om jag får säga det själv så låter det ganska vettigt men jag är också lätt att övertyga. Teorin är egentligen till för att förklara sexuell attraktion, passion och varför vissa kärlekspar håller ihop länge, men jag tycker att det kan fungera i det här fallet. Om man kisar lite....

• Page

Förresten Sweet...när ni överlämnar DNA-röret, se då till att ni ser riktigt hemligsfulla ut. Lite extradramtik i vardagslivet skadar aldrig!

Det var "glorior" vi pratade om!

Inga gröna onlinepluttar syns och jag känner mig väldigt ensam på BT just nu, så det är lika bra att jag drar innan jag babblar sönder er morgon!

God natt!

• Mrs  B

Godmorgon alla sömntutor!!!!!!!!!!!!

Nu är det dags att vakna.....

Här har man chansen att sova till halv åtta åttta och så vaknar sonen varje dag 6.15, det är grymt det!!!!!!

• Liten med Mindre

GODMORGON!

Bäst att skrika så att ni hör! Har sovit ruskigt illa i natt - eller lite i alla fall. Av ingen anledning alls egentligen. Retsamt!

Idag ska jag bearbeta ekonomichefen så att jag kan få ta in konsulten som jag vill ha. Och jag blir väldigt välidigt besviken om de vill tvinga mig ta någon skribent från våra nya ägare istället. Och, usch, vet vad som händer när jag blir besviken nuförtiden... Bäst att ladda med motiveringar, och bra motförslag till när de ska få blanda sig i.

Och - igår hände nåt lustigt. Skulle hem och fika hos en kille som maken lärde känna på ett tidigare konsultuppdrag. Har sett hans fru tidigare på bröllopsbilder, men inte tänkt mer på det. Sen igår så verkade hon så bekant. Någon från gymmet? Någon från tidigare jobb/plugg???

Under fikat började vi prata resor, och kom in på att hon var halvfransk. Hjärnan snurrar på högvarv, och jag bara måste fråga vad hennes mamma heter. Det visar sig att hon såg bekant ut eftersom vi lekte tillsammans ute på landet när jag var typ 5-8 år, och att hennes mamma äger stugan bredvid vårt sommarhus.

Har nog inte setts sen barndomen heller - så det kändes helfestligt att jag "kände igen" henne.

• Telemarkgrrl

Go morron gomorron!

Mrs B - det där med morgonpigga barn är nog det som skrämmer mig mest med att skaffa barn (förutom själva förlossningen....). Jag är så himla morgontrött, hur orkar man att bli väckt så där tidigt dag efter dag av pigga ungar som ska sysselsättas?!

Jag tittade förresten också på Idol igår. Med skräckblandad förtjusning kan jag säga. Nu vet ju folk att juryn kan vara taskig så dom måste ju ändå vara lite beredda på att dom kan utsättas för det men det är verkligen fascinerande hur dålig självinsikt en del har. Men samtidigt är det jättejobbigt att se en del. Som den där tjejen som var extremt skelögd, det hade ju inte spelat någon roll om hon hade sjungit som en ängel, hon hade aldrig kunnat vinna ändå.

Liten - Men vilken otrolig grej!! Jag blir förvånad varje gång folk råkar stöta ihop med gamla bekanta på dom mest oväntade ställena. Fast konstigast var nog Tinga (?) som råkade gå in i en provhytt i Australien som visade sig vara upptagen av någon gammal lärare till henne. Det är verkligen en liten värld ibland.

Håller förresten tummarna för att det går bra med chefen! Det är ju verkligen jätteviktigt att det funkar med dom man ska jobba ihop med!

• Lapinette

Morning girls,

Har nu läst Pages analyser om varför vi reagerar som vi gör och Sweets top secret uppdrag på Starbucks. Har även noterat att Victory väntar och väntar på sin ÄL medan Nenne vet att hon har den någon gång mellan fredag och lördag. Själv var jag på VUL imorse och jipppieee den gamla läkaren var tillbaka. Proffset som gör VUL smärtfritt och på 2 sekunder konstaterar att ägget är borta m a o precis som det ska vara!

Är nu helt SLUT! Lovar er att tidiga mornar på SH gör en totalt död.

• Izzie

Gomorron gomorron!

Är precis tillbaka efter ett besök hos BM och passar på att äta frukost hemma i lugn och ro innan det är dags att åka till jobbet och ta tag i allt bokslutsarbete...

Skönt med lite extra tid så här på morgonen.

Något nytt som hänt? Hur går det med Frullan? Har Borren tittat ut än? Har Muggles skrivit sin förlossningsberättelse?

• Izzie

Förresten undrar jag om jag kan få dra igång en liten undersökning ang Familjelivs könstest på bebsisarna? Jag har en kompis som gjort det testet på deras hemsida på båda sina barn och det har stämt. Hennes andra kompisar hade också gjort det, och det stämde även på dem. Är det någon som fått sina bebis som har lust att kolla om det funkade på dem också? Någon med facit i hand så att säga :)

Testet baseras på den kinesiska kalendern och går fort att göra. Man fyller bara i när man själv är född och när bebisen "blev till" (ÄL-datum)...

Själv ska jag få en pojke om man får tro på det testet. Kul!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!