• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Muggles förlossningsberättelse finns på sid 464.

• Lapinette

Frullan har vi inte hört ett ljud ifrån. Undrar också hur det går?

• Izzie

åh, nu har jag läst mugglans berättelse. Blir alltid tårögd när jag läser sånt. Du är en riktig kämpe Muggles! Har hört av jobbarkompisar att kvaddlarna INTE är att leka med. Well done!!!

Nä nu är det dags att åka till jobbet! Vi hörs tjejer!

• Mrs  B

Telemarkgrrl
    Vår son har egentligen inte sovit så mycket sen han föddes 041225, så man har vant sig vid att inte få så mycket sömn per natt. Allt är en vanesak, men visst ibland är man så trött att man inte vet vilket ben man ska stå på.
    I söndags var sambon bakfull och jag hade inte sovit så mycket på två nätter så jag ringde mormor och morfar och frågade om de kunde passa sonen några timmar så jag kunde få sova lite och det gick bra.
    Är sååååååå tacksam för att mina föräldrar ställer upp, det är guld värt!!!!!!

• Telemarkgrrl

Ojoj, Mrs B, det där låter verkligen tufft! Vilken tur att du har dina föräldrar i närheten! Jag undrar om jag skulle vänja mig, jag är ju trött nu att jag inte vet vilket ben jag ska stå på.

• Lapinette

Jag sällar mig till de trötta!!!

Gällande att ha mor eller farföräldrar tycker jag är jätteviktigt. Det var ett av mina argument för Stockholm (kontra Cannes). I Cannes har vi inga föräldrar eller släktingar som skulle kunna avlasta oss om så behövs medan vi åtminstone har min mamma och bror här i Stockholm.

• viktualia

och precis HÄR har vi en av mina ångestfrågor... att vi bor 22 mil från mina föräldrar (åt ena hållet) och 25 mil från hans föräldrar (åt andra hållet)...... gaaaaaaaaaaaaaaaa

• Liten med Mindre

Samma anledning att bo kvar i Stockholm för min del. Här finns mina föräldrar som dessutom är, eller snart är, pensionärer. Till Falun skulle vi inte flytta, och på annat håll skulle avlastning saknas.

Fast maken drömmer ju om att flytta från Stockholm, till något mindre ställe. Det får gärna dröja för min del, även om Stockholm är en hopplös stad att fixa ok boende i.

• Storasystern

Morrn morrn!

Morgontrött var bara förnamnet idag. Det var ju så skönt att ligga och dra sig i sängen....

Izzie, var hittar man könstestet på FL? Jag vet ju vad jag ska få för sort, så jag kan kolla om det stämmer!

• Lapinette

Ahhh syrran, gå in och kolla! Spännande och se om det stämmer för dig med. Själv kanske jag ska lägga in mina ÄL framöver för att se vad det blir?!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!