• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • pirr!

Angående avlastningsmöjligheter nära.
    Vi har min familj i Stockholm, men hans här i Göteborg. Mina föräldrar har dock inga barnbarn medan makens föräldrar har flera, så jag hade gärna haft min familj närmre! Känns i alla fall skönt att ha en familj nära !

Har vi någon BIM denna vecka?

• Lapinette

Jag tror Frejis har BIM i helgen men hon har inte sagt något. Hon smyger väl omkring och försöker undvika leta sympton. Sen är det en hel drös som har BIM i nästa vecka så då återkommer jag med en BIM-lista. Har antecknat datum när det nämns något här inne.

• pirr!

Ja, just det. Det är ju ett helt gäng som kör samma cykel!! Undra om feromoner kan påverka även i cybervärlden?

Börjar värma upp tummarna redan nu!

• Liten med Mindre

Tja - lite aktivitet idag, tur det - så att jag får lite annat gjort. Ser fram emot semester imorgon, och dejt med Göteborgs-gänget på lördag.

Trevlig helg alla!

• Piggelin1

Ville bara hoppa in & säga hej - denna veckan är helt hopplös på jobbet & på kvällarna har antingen vårt bredband krånglat eller BT varit helt knas. Ska läsa ikapp lite ikväll tänkte jag, återkommer förhoppningsvis då!
    Hoppas allt är bra med alla

Kram!

• Mrs  B

Nu har vi snart avverkat middagen för idag, kasslergratäng med ris och svamp, MUMS!!!!!

Trodde att sonen skulle vara lite mer lugn nu på eftermiddagen efter dagis än han har varit. Trots, gnäll och protester tillhör vardagen numera. Idag somnade han dock efter ett utbrott och sen fick jag knappt liv i honom. Nu lär har vara uppe till minst 22.

Storasystern
    Ja, det hade ju varit roligt om det blev en tjej. Vi har ju allt redan hemma för en pojke eftersom vi redan har en pojke, men visst hade det varit förvirrande även för oss om det kommer ut en flicka.

• junilejon

Tjolahopp alla tjejer...

Tittar bara in lite snabbt för att säga hej...har haft en helvetes vecka nu och är glad att det snart är helg!! Har ju inte kunnat vara här inne på evigheter känns det som, och har börjat få apstinensbesvär...är men BT beroende eller vad
    Ska vara caddie i helgen på en tävling så det blir inget BT då heller för min del...

Pirr kul att allt såg bra ut,det måste vara speciellt att göra det första UL..

• viktualia

pip pip!

Ska bara hälsa lite från FruLlan. Hon mår bra och Borren har inte tittat ut än. Hon hälsar att hon är lite dålig på att hänga här när hon inte jobbar ..... *fniss* jooo vi märkte det!!

• fifiopipi

Hej i tråden!!

Suck!! Har fått min gyn-tid framflyttad en hel månad. Blä!! Får vänta ända till 24 oktober nu.

Orkar inte sitta o bara vänta på att något ska hända och tänker därför prova på zonterapi.
    Någon här som provat???

Tanten är borta för denhär gången så nu är det bara att invänta nästa ägg-jakt! Får kanske öva lite inför den ikväll...

• Nu är jag fruLlan

hejsan tjejer
    Long time no see
    Kommer ni ihåg mig??? FruLlan????
    HMMMM finns det fortfarande plats för oss "gamlingar" här eller är det bara "nytt och fräscht" som gäller

Hmmm irriterande att man fick lov att skapa nytt nickoch prylar... nåja, ni fattar nog vem jag är ändå!

Hur är det med er tjejer????
    Jag har inte läst något alls på ett par veckor så jag har ingen aning om vad som hänt eller händer här inne. Jag hoppas att det är bra med alla. Jag tänker extra mycket på lappis och sweetan som jag verkligen skulle önska för allt i välden få sina pluss snart. Sen anar jag att vickan lille (tack för att du hälsade till tråden )
    verkar planera att bli aktiv i barnfabriken. WOW cooolt vickan att ni äntligen kommit dit!!!! önskar er all lycka.

Själv så var det ju meningen att borren den lille slyngeln skulle titta ut i tisdags... men ännu har inget hänt. Visst jag har lite förverkar, slemproppen gick för en vecka sen och jag har som mensvärk. Men ännu ingen borre.
    MEN vem är egentligen förvånad det är ju bara att inse att den här krabaten komemr att kräva handfast uppfortran direkt.
    fattade han att han skulle vända sig och ligga med huvet neråt????
    Näe, just det han behövde en vändning...
    fattar han att han ska komma på beräknad dag???
    nej så klart inte...
    han tänker minsann gå sin egen väg....
    hmmmmmm
    förgrömmade onge
    ha ha ha

men jag mår annars kanon fortfarande. Måste sammanfatta min graviditet som toppen. det här vill jag verkligen göra om. Jag har ju mått så kanon och det har varit s¨å kul. Upp och ner ja visst. Stress och lite ångest ja visst MEN så härligt. Jag vill verkligen att ni ALLA ska få era pluss nu!!!!!

Just nu håller jag på att ladda införförlossningen, jag ser fortfarande så enormt mycket fram emot den det ska bli så HÄFTIGT att få föda barn Wiiiiiiii
    så kul.
    Jag har förresten haft så otroligt svårt att varva ner. Kan bara tipsa andra eventuella arbetsnarkomaner att verkligen ta lite ledigt innan en förlossning. För det är SJUKT svårt att varva ner och släppa jobbet. Hade maken inte total förbjudit mig att gå dit hade jag fortfarande jobbat.
    SÅ SLUTA JOBBA I TID!!!!!!

Näe ni, nu ska jag och godispåsen titta på CSI
    fick tipset från grannen att se på skräckfilm och äta thaimat för att få igång fölossningen... men kanske godis och CSI fungerar

puss på er alla
    från fruLlan

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!