• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Mrs  B

muggles

Jag gav min son bröstmjölken som förrätt och tillägget som huvudrätt och det fungerade bra tills mjölken tog slut vid 6 månader.

Så man behöver ju inte sluta helt och hållet, men man vill ju ha ett mätt barn också.

• Mrs  B

Ska bara tillägga också att min son inte heller gick upp i vikt förrän vi började med tillägg.

• -August-

Clown - Oj sa spannande! Kul att du kom igang sa snabbt.

• Victory

Imorse var jag och lämnade nytt blodprov! Men hönan har ännu inte värpt nåt ägg här?  ( telis) Det ska verkligen bli intressant att få resultatet av utredningen och se om jag haft någon ÄL den här månaden. Jag börjar misströsta att den nånsin kommer. Men jag har mer eller mindre redan tänkt bort det här försöket och vi är inte heller så aktiva på 6-fronten. Vi får väl satsa på nästa månad och hoppas att utredningen inte drar ut så länge på tiden.

Det är ju i alla fall FREDAG idag!

• Victory

Jag har ju inte berättat för någon på jobbet att vi försöker (inte för familj och vänner heller för den delen). Men igår började jag och en nyanställd tjej prata lite om hur svårt det kan vara att bli gravid och att folk inte fattar det, och då kom ju tårarna förstås! Så jag berättade för henne att vi försöker och har startat utredning. Det kändes jätteskönt att få berätta det för någon. Ja, sen har jag ju er också! Utan er hade jag nog inte orkat genomlida det här senatse året! Ni är värda alla kramar jag kan uppbringa!

• Piggelin1

Clownis, välkommen tillbaka! Visst var du ute & reste i några veckor - vart är det du har varit?

Angående latest news så har Pudan & August plussat, och Snartis fått en pojke & Muggles en flicka! Muggles berättelse finns på s 464 eller runt där, har jag för mig.
    Då får du rapportera alla symptom etc för Lappis & Frejis nu, eftersom du ligger lite före dem!

Vänner - hoppas att det bara är en lindrig släng av mjölkstockning, har hört att det kan vara grymt plågsamt. Låter annars som om du har en himla mysig tillvaro med prinsen! Ser fram emot att ses imorgon!

Lappis, japp, om några år kanske det blir hus - men som sagt absolut INTE ett renoveringsobjekt. Är uppvuxen i villa med bara några km till havet, så sommarstuga var aldrig riktigt aktuellt när jag var liten. Däremot har jag nu som vuxen flera ggr funderat över konceptet bo i lgh & ha ett sommarställe. Både hus & stuga skulle vara lite väl mkt "overkill". Samtidigt är jag lite kluven till sommarställe, eftersom man då "måste" åka dit när man är ledig & jag vill ju se så mkt annat i världen (& lägga pengar på de resorna istället för tex nytt tak till stugan...)
    Woooaaaah, nu fick jag precis vibbar till mitt ex "Stugmannen" & då hamnade genast konceptet stuga ÄNNU längre ner på min prio-lista

Telis - fnissade gott åt ditt sekret-rek Det jag & några till gjorde igår på "sekretess-reket" var att åka iväg till ett ställe för att kolla om vi kan spela in vår nästa utbildningsfilm där, utan risk för att avslöja produkten som ska finnas med i filmen, eftersom den är totalhemlig ett bra tag till. Jag var mest med & lyssnade & lärde, eftersom "filmvärlden" är helt ny för mig sen årsskiftet. Fascinerande att höra tex regissören & ljussättningskillen diskutera vart det är bäst ljus, från vilken vinkel ska man filma, hur ska upplägget vara osv. Lär mig massor!

• Clownis

Tack August!
    Vi fick gå före all kö och de kör efter så säkra kort som möjligt då det måste funka fort. Jag hoppas att jag får några stycken ägg befruktad så att jag inte behöver genomgå samma hormonbehandling ifall det inte fäster under första försöket.

Vad skönt för dig Victory. Vi har precis talat om för våra familjer och två vänner, känns underbart!

• Piggelin1

Clownis förresten, bor inte du i Gbg?

Liten, Pirr!, Muglles, Vänner & jag ska träffas imorgon - lust att joina?!

• Telemarkgrrl

Piggelin, vilket spännande litet uppdrag! Det är skillnad mot att sitta inne på kontor och picka vid datorn det.

• Clownis

Jo, bor i Götet! Tack för välkomnandet tebax! Vi har varit på lite oilka platser i USA.

Får tyvärr hoppa över morgondagen, ska hänga hos maken på sjukhuset.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!