• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Telemarkgrrl

Lappis, hmm nääe, dom sa inget om att maken skulle lämna prov också? Det är ju jättekonstigt nu när du säger det. Men det är ett sånt runt-ÄL-test.

• Lapinette

Ring och hör med Marie för jag tror att i sådana fall ska även din make med och leverera. Sen kollar de om hans simmare klarar av att simma i ditt sekret. Antagligen behöva ni gå dit flera mornar tills ägget har lossnat.

Fick ni även order om inget sex på 3 dagar innan testet ska göras?

• Lapinette

Det är ju på detta test som vi fick negativt utslag men det kan ha berott på att vi gjorde det 3 dagar innan ÄL. Hade otur att labbet var stängt dagen efter och sen stack vi till Österrike. Så nu har vi inte en aning om detta kanske är vårt problem...nåja, min läkare tyckte det inte gjorde något för då ska ju insemination och IVF ändå funka.

• Telemarkgrrl

Lappis, nää, han sa bara att jag skulle komma dit i nästa vecka och så skulle dom kolla ÄL och sekretet. Inga fler instruktioner än så.

• Clownis

Hej!

Grattis till födda barn och fina hjärtljud. Håller tummarna för att inseminationen ska fungera för dig Lappis. Själv har jag redan påbörjat min IVF. Håller på med nässpary för att komma i klimakteriet....känns mycket spännande att det har börjat, hi hi!

Är det något viktigt eller kul som har hänt under de senaste 3 veckorna så uppdatera mig gärna.

• Lapinette

Telis - då kanske de gör en annan slags test på dig eller så har de förnyat sig och gör inte sekretprovet som de gjort tidigare.

Clownis - spännande, hur känns det? När startade du och på ett ungefär när blir det äggplock?

• Clownis

Känns ju hur kul som helst att vi har startat med allt. Påbörjade behandlingen i måndags och är nu alltså inne på behandlingsdag 5. Känner inga symptom förutom lite ömma bröst.
    Äggplock beräknas till att bli v. 40 (Snart, eller hur?) Går allt som det ska blir jag gravid under oktober månad :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

• Clownis

Hm! Det blev visst inga smile´isar!?!

• Lapinette

Clownis - Åhhh, vad spännande. Då ligger du ca 5 veckor för mig. Vi har ju inte påbörjat IVF'n än men det lär bli spraystart om ca 5 veckor.

Du måste göra strecken också för att få glada gubbar.

• muggles

Hej,
    liten rapport - livet känns mycket lättare nu än tidigare i veckan. Idag är sista racet vad gäller amningen. Och jag kan säga att jag har väl ökat min produktion men inte i närheten av vad hon behöver. Pumpar jag (utan att hon ätit först) så får jag ut ca 20 ml ist f 10 som innan. Och hon behöver väl 3-4 ggr mer. Men va fan, det är mysigt att delamma också. Och jag kanske försöker öka prod igen om några veckor när hon är större (har större mun fram för allt), så att hon kan suga effektivare. Men jag har inte hjärta att se henne hungrig bara för att av princip helamma...

Nu är det ngn som vaknar... - återkommer!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!