• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • pirr!

Kul att hhöra från dig Frullan!! En lägesrapport är alltid välkommen
    Här finns många av gamlingarna kvar, så lova att titta in snart igen

• Lapinette

Hej Frullan!

Vi har så undrat hur det gått för dig och Borat/Borelia. Har ju inte hört ett ljud från dig på jättelänge så man började ju bli lite orolig och nyfiken om han/hon kommit ut än. Skönt att ni mår bra!!

Ja, själv har jag gjort mina sista inseminationer, igår och i förgår, för sen blir det raka spåret till IVF. Det är väl det som har hänt oss de senaste veckorna.

• muggles

HEJ! Sorry att jag lämnade er helt men igår när jag skulle dejta er så var ComHem nere och har så varit i ett dygn.

Jag hoppas att jag inte skrämde ngn med min förlossningsberättelse - ville verkligen inte det. Jag kan starkt rekommendera kvaddlar som gav mkt bättre smärtlindring än lustgas. Och ja, hur de fixade det förr utan smärtlindring... Det hade man ju gjort nu också så klart men jag är VÄLDIGT glad att det finns smärtlindring...!

Jag har kört hårt med varannantimmesamning och ska så göra tills imorgon eftm när vi ska till BVC och väga igen. Jag gör det som ett försök nu men som sagt, funkar det inte helt så lägger jag ändå av och börjar amma mer sällan (dvs när Moa själv vill, kommer inte att väcka henne efter 2h, speciellt inte på natten). Så får hon få lite ersättning i så fall då... Imorgon hoppas jag att hon gått upp till sin födslovikt iaf...

Imorgon kväll ska vi köpa pizza (annars tycker jag mkt bättre om maken hemmagjorda men imorgon ORKAR vi nog bara inte göra ngt själva efter den här hårda veckan) och så ska jag ta mig en bottenskyla rödvin för att fira att jag kämpat så duktigt i veckan. Det där glaset som jag planerar så småningom får vänta tills Moa är lite större. Aaaaaaaaaaaaahhhhh, vad jag ser fram emot i morgon kväll. Tänk att få sova iaf 3-4h i sträck... Mmmmmmmmmmm....

• muggles

Lappis: jag uppfattade vid snabb skumning av sidorna att du har gjort din sista insemination nu - STORT LYCKA TILL!

Izzie: nix, enl FLs test skulle jag ha fått en pojk, så det är nog inte så vetenskapligt

Kul att gubbarna syns nu igen!

Och Page: intressant teori det där med hormonfix och att det alltså är därför det är så kul att kolla på Idol&co!

Det var ngn som undrade om jag kommit över "skräcken" och kunde tänka mig att föda igen. Och faktiskt, svaret är ja. Jag håller inte med om att man glömmer smärtan (vilket alla påstår), jag kommer allt ihåg den. Men skillnaden är att jag nu vet vad som väntar, vilket är mindre läskigt. Och jag vet fram allt att jag klarar det. Jag är inte lika positiv som Cicci och tycker inte att det var det mest fantastiska jag varit med men det är å andra sidan en erfarenhet jag inte vill vara utan, nu när jag har gått igenom den.

• start september

Hej i tråden!

Även jag har en mindre kul jobbvecka, så inget hänga här har det blitt. Igår kom jag inte ens in på BT på kvällen, grrr.

FruLlan!!! Du har varit saknad!! Hoppas envise Borren kommer ut snart!

Pirr - grattis till att ha sett pyret!

En vacker dag är vi där vi andra också, men vissa dagar känns det som att det kommer dröja LÅNG tid till. Att jobba mycket gör att man inte hinner tänka, men frågan är hur bra det är för fertiliteten... Jaja, om man försöker att inte känna sig stressad så kanske det inte gör så mycket. I helgen ska jag SOVA.

• Piggelin1

God kväll alla Goingar!

Helt hopplös vecka detta, tokmkt att göra på jobbet & jag som fick bassning av BM förra veckan, dvs hon tyckte att jag skulle ta det lugnare. Men nästa vecka borde faktiskt bli lugnare, inte lika hysteriskt fulltecknat i kalendern & inte lika många ?måste bli gjort nuuuu?.

Pratade med en kompis innan ikväll (som börjar få ångest för att hennes mammaledighet närmar sig sitt slut?) ? hon föreslog att vi skulle ta en sväng ner till GeKås i Ullared, tydligen kan man hitta allehanda bebispryttlar snorbilligt där. Känns som om jag förtjänar en dag ?off? från jobbet efter de senaste veckorna plus att jag vet att jag kommer att jobba en hel helg från morgon till kväll strax innan jag går på föräldraledighet. Skulle säkert kunna slippa om jag inte ville, men inte varje dag man får möjlighet att vara med på en filminspelning en hel helg. Se hur det går till runtikring liksom  Var med på ett sk ?sekretess-rek? idag, också en helt ny erfarenhet!

Pirr! Grattis till att ni fått se hjärtat picka, det är verkligen en milstolpe. Tror det var först då det verkligen gick upp för mig & mannen att det var ngt som levde därinne. Jag (prat i kvadrat) var för ovanlighetens skull ganska ?stum av beundran?, medans mannen fällde flera tårar (minns nu att jag skrivit om det här tidigare).

Jag gjorde testet också förresten, enligt det ska jag få en pojke. Innan i veckan (när jag inte hann skriva här alls), så pratade ni just om vad vi har due date i höst/vinter ska få (angående Kokos Conny tror jag det var). De som tror ngt (som träffar mig) verkar övervägande tro att vi ska få en tjej, men själva har vi faktist inte en susning. Ism UL runt vecka 20 så glömde både mannen & jag bort fullständigt att kolla efter det. Vi har pratat en del fram & tillbaka om vi skulle göra det där special-UL för att kolla kön (v 26) & även köra 3D-UL, men det skulle kosta runt 800 spänn, så vi stod faktiskt över. Så viktigt är det inte för oss ? vi får veta tids nog ändå  Fast det känns som om Sverige är rätt unika på detta ? även om det håller på att ändra sig nu. Kompisar/Släktingar i Tyskland, Holland, Frankrike, Spanien, USA ? alla vi känner där tar reda på det innan! Fast vårt arbetsnamn på bebisen klingar ganska tjejigt, så det blir ändå ofta att vi säger hon/henne när vi pratar om bebisen!
    Alla mina fyra syskons förstfödda har alla varit tjejer, så lite omväxling skulle ju inte skada! Vi bryter ju redan trenden gentemot de andra gnm att inte vara gifta när vi får bebis, så då kan vi ju lika gärna bryta andra trender också

Liten, den bebiskorgen som din mamma fått tag på låter nästan som den som vi ska låna av mina föräldrar som mina syskon & jag legat i som små. Tydligen väldigt praktiskt med hjul, eftersom man kan dra den lite fram & tillbaka om bebisen ska somna. Har hört flera som tycker att spjälsäng är alldeles för stort i början, nyfödingarna är ju vana vid att ligga trångt, då blir spjälsängen väääldigt stor. Brorsan & hans fru körde med Bugaboon i flera månader, vilket flera i omgivningen tydligen hade åsikter om, men funkade precis hur bra som helst!

Angående avlastning så har vi mina föräldrar åtta mil bort & mannens mamma bor ca tio mil åt andra hållet. Känns skönt att ha dem på hyfsat nära håll!

• Piggelin1

Muggles, vad avis jag blir på att du ska dricka vin imorgon!!
    För vår del blir det nog Håkan Hellström med grabbarna E, A & P.

Frullan, kul att höra från dig - vi har saknat dig!

Lappis, vad kul med ev möjlighet till vindsvåning! Låter grymt ju! Angående er hus vs lgh-diskussion igår så trivs jag så himla bra med att bo inne i stan, speciellt nu när jag ganska snart ska vara hemma. Skulle få lappsjuka om jag bodde ute på "vischan". Det finns lite planer på hus framöver, men i så fall måste det i princip vara nyproducerat & med LITEN trädgård. Ingen av oss är ngn renoveringsmänniska alls... Var faktist & spanade på några hus som ska byggas framöver, med inflyttning våren 2009 & det skulle kunna vara hyfsad tajming. Sen vet vi iofs inte om vi får ngt av de husen, men vi har iaf anmält intresse - bara det kändes som ett stooort steg! Beställde en V50 Flexifuel för en vecka sen - ojojoj, vad många vuxenpoäng där!

August - gillar din bild förresten, skrattade gott när jag såg den första gången innan i veckan & ditt resonemang kring den
    Alla har en massa fina bilder förresten, kul!! Blir liksom lite till för att bygga på bilden man har/får av alla härinne

Angående spritdiskussionen innan i veckan - vi har massor av flaskor hemma, men de går ju aldrig åt längre. Har ställt till med flera större fester & uppmuntrat alla att blanda cocktails med div tillbehör, men folk verkar ha blivit mer & mer inne på vin nuförtiden En & annan flaska har vi lyckats tömma, men massor finns kvar...

Nu hörde jag precis lite Pavarotti på TV, pga detta att han dog i morse. Sån där riktig pampig opera - tycker det är grymt när man hör det!! Vad heter han den där italienaren som är blind & grym på att sjunga, Andrea Bocelli?! Sicken pipa - jag ryser när jag lyssnar på honom Såg honom faktist i Siena för några år sen. Stod massor av folk på torget i Siena framför rådhuset & rätt som det var så kom han ut!

Som vanligt, mina inlägg blir modell maraton när de väl kommer. Abstinens efter att inte ha hunnit skriva innan i veckan!!

• Piggelin1

Lappis - åhhhh, vad jag hoppas att det ska funka för er denna gången, men förstår samtidigt din resignation, dvs redan mentalt inne på ivf, som du är. Men just DÄRFÖR, TÄNK om det kunde få vara din tur nu!!! Du förtjänar det såååååååå otroligt mkt!!! Kram på dig! Vad gott förresten att du fick träffa den braiga läkaren nu senast.

• sweetstreet

Heeej!
    har inte haft tid att logga in förrän nu.

Stort Lycka till nu lappis!! Håller tummarna....

FruLLan, HÄRLIGT att se dig inne i tråden igen. Jag är nästan lika nyfiken på Borren som du....!

Page,
    Tack för analysen!!! Underbart att läsa. Nu förstår jag plötsligt mig själv och min omgivning lite bättre!!!

Pirr, Grattis till ultraljudet! Måste kännas helt underbart att se hjärtat slå! Mmmm *fantiserar mig bort och hoppashoppashoppas....*

Piggelin,
    tack för mail. Har skickat min Skype adress till dig nu!

Mugglan, You go girl!!!! Heja amningen!

September, hur går det med cyklingen?? Min cykel känns otroligt seg just nu....

Fifiopipi,
    trist med gyntiden. men fortsätt jobba vidare så länge!

Och Liten, kul att du fått anställa den du helst ville!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!