God kväll alla Goingar!
Helt hopplös vecka detta, tokmkt att göra på jobbet & jag som fick bassning av BM förra veckan, dvs hon tyckte att jag skulle ta det lugnare. Men nästa vecka borde faktiskt bli lugnare, inte lika hysteriskt fulltecknat i kalendern & inte lika många ?måste bli gjort nuuuu?.
Pratade med en kompis innan ikväll (som börjar få ångest för att hennes mammaledighet närmar sig sitt slut?) ? hon föreslog att vi skulle ta en sväng ner till GeKås i Ullared, tydligen kan man hitta allehanda bebispryttlar snorbilligt där. Känns som om jag förtjänar en dag ?off? från jobbet efter de senaste veckorna plus att jag vet att jag kommer att jobba en hel helg från morgon till kväll strax innan jag går på föräldraledighet. Skulle säkert kunna slippa om jag inte ville, men inte varje dag man får möjlighet att vara med på en filminspelning en hel helg. Se hur det går till runtikring liksom Var med på ett sk ?sekretess-rek? idag, också en helt ny erfarenhet!
Pirr! Grattis till att ni fått se hjärtat picka, det är verkligen en milstolpe. Tror det var först då det verkligen gick upp för mig & mannen att det var ngt som levde därinne. Jag (prat i kvadrat) var för ovanlighetens skull ganska ?stum av beundran?, medans mannen fällde flera tårar (minns nu att jag skrivit om det här tidigare).
Jag gjorde testet också förresten, enligt det ska jag få en pojke. Innan i veckan (när jag inte hann skriva här alls), så pratade ni just om vad vi har due date i höst/vinter ska få (angående Kokos Conny tror jag det var). De som tror ngt (som träffar mig) verkar övervägande tro att vi ska få en tjej, men själva har vi faktist inte en susning. Ism UL runt vecka 20 så glömde både mannen & jag bort fullständigt att kolla efter det. Vi har pratat en del fram & tillbaka om vi skulle göra det där special-UL för att kolla kön (v 26) & även köra 3D-UL, men det skulle kosta runt 800 spänn, så vi stod faktiskt över. Så viktigt är det inte för oss ? vi får veta tids nog ändå Fast det känns som om Sverige är rätt unika på detta ? även om det håller på att ändra sig nu. Kompisar/Släktingar i Tyskland, Holland, Frankrike, Spanien, USA ? alla vi känner där tar reda på det innan! Fast vårt arbetsnamn på bebisen klingar ganska tjejigt, så det blir ändå ofta att vi säger hon/henne när vi pratar om bebisen!
Alla mina fyra syskons förstfödda har alla varit tjejer, så lite omväxling skulle ju inte skada! Vi bryter ju redan trenden gentemot de andra gnm att inte vara gifta när vi får bebis, så då kan vi ju lika gärna bryta andra trender också
Liten, den bebiskorgen som din mamma fått tag på låter nästan som den som vi ska låna av mina föräldrar som mina syskon & jag legat i som små. Tydligen väldigt praktiskt med hjul, eftersom man kan dra den lite fram & tillbaka om bebisen ska somna. Har hört flera som tycker att spjälsäng är alldeles för stort i början, nyfödingarna är ju vana vid att ligga trångt, då blir spjälsängen väääldigt stor. Brorsan & hans fru körde med Bugaboon i flera månader, vilket flera i omgivningen tydligen hade åsikter om, men funkade precis hur bra som helst!
Angående avlastning så har vi mina föräldrar åtta mil bort & mannens mamma bor ca tio mil åt andra hållet. Känns skönt att ha dem på hyfsat nära håll!