• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • sweetstreet

Å Frejis!
    Vill jättegärna ses!

Ska maila dig.

OCH jag håller tummarna nu inför din BIM!!!!!!!!

• Mrs  B

Jag fick jobbet!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)

Hurra hurra hurra

Visst, det är inte det jag är utbildad till och inte det jag egentligen vill göra, men det är ett jobb! Man får inte vara för kräsen heller.

Ska jobba på en förskola i en by 2 mil härifrån. Det blir 50 %, ons-fre, passar perfekt nu när man är gravid, annars hade jag velat jobba mer. Börjar direkt efter bröllopet och slutar till jul, lagom att gå på mammaledighet sen.

Är VÄLDIGT avundsjuk på alla som reser iväg.
    Har själv inte varit utomlands sen nov 05, Teneriffa.
    Bröllopsresan får vänta till våren.
    Mina föräldrar åker till Gran Canaria den 19 sep.

• muggles

Grattis Mrs B - vad roligt att du fick ett nytt jobb!! Jag håller med dig, ibland får man vara mindre kräsen och hoppas att man kan "byta upp sig" senare...

• Mrs  B

muggles

Nej, kräsen har man inte råd med att vara. Är glad att jag fick detta så jag slipper gå hemma och vara helt arbetslös, för att sen gå på mammaledighet.

• muggles

Japp, alltid lättare att få ett jobb om man redan har ett jobb dessutom...

Moa har gått upp och förbi sin födslovikt nu iaf. Hon har varit piggelin hela eftm - märks att hon blivit starkare. Vi får nog ladda med några flaskor med ersättning och skicka in dem i micron imorgon om hon vaknar och är hungrig...

Mrs B: jag har också tänkt på amningen som förrätt (och ibland efterrätt också) och ersättningen som middag - det är ett passande uttryck faktiskt!

Nu ska vi festa loss med pizza och rödvin (ja, "festa" är väl fel ord för mig - det blir väl några munnar...). Och from måndag ska jag klara mig själv... wooooaaaahhhh

Jag måste säga att vår BVC-tant är himla bra. Jag har bestämt mig för att vänta några veckor innan jag ev försöker öka prod igen, tills Moa kan suga lite bättre. Och hon tyckte det var en jättebra strategi. Jag var lite rädd att hon skulle tycka att jag skulle fortsätta varannantimmesracet typ en vecka till - vilket jag verkligen känner att jag INTE orkar - men det tyckte hon inte alls. Hon är väldigt pragmatisk vilket är skönt. Inget amningsdekret att "alla måste amma". Hon har också varit mån om att jag ska känna att jag orkar, tex rent psykiskt. Annars har man ju hört om många BVC-tanter som är väldigt rigida när det gäller amning.

Och den där champagneflaskan i kylen ligger nog kletigt till när Moa fyller 1 månad... Det är bara en halvflaska och jag kommer väl ta max ett litet yttepytteglas men i alla fall. Det vattnas i munnen på mig när jag tänker på det...

Lappis: en öl kan absolut inte skada! Du har varit jätteduktig som har avhållit dig en vecka! Jag drack ju som en svamp i Thailand och det verkar inte vara några större fel på Moa... (peppar, peppar)

• sweetstreet

Mugglan!
    Skönt att Moa gått upp i vikt. Och väldigt bra att du verkar ha en sådan bra kvinna på BVC!!!
    Ibland kan folk annars få så knasiga råd på BVC att man storknar. Men hon verkar ju vara kalas och med ett vanligt sunt förnuft!

• Page

Grattis till jobbet Mrs_B!!

Angående en eventuell dejt, det vore kul om det gick att passa in en tid där så många som möjligt kan träffas. Sweet, jag har ingen möjlighet att ta mig till stan på en vardag (jag kommer nog arbeta hela den veckan), förutom fredagkväll. Borde kunna vara i Stockholm till typ 19, eller 20. Annars så kan jag på lördag fm och lunch. Och på söndag typ efter 14 fram till sista tåget går på kvällen.

Frejs, hur är det på praktiken? Är det något för dig?

• Page

Förresten, kantareller....mmmmmmmm! Om jag hade något som påminnde om ett lokalsinne skulle jag ge mig ut i skogen och placka massor med svamp. Har så många trevliga barndomsminnen som jag förknippar med svamplockande. Nåja, ett mindre trevligt också, när jag fick för mig att min mamma skulle förgifta mig med svamp. Hm, undrar vad jag fick det från? Det verkar som om jag har alltid varit dramatisk och överdriven till min läggning.

Snoret rinner för fullt fortfarande. Jag har dessutom fått finnar precis vid näsvingarna, så det gör snoront varje gång jag måste snyta mig. Jag har dock lyckats med att tysta ned tantontet med några Ipren.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!