• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Clownis

Håller med, sommaren är nog värst. Men december månad oxå, jag är väldigt svag för glögg!

• Lapinette

Clownis - har du också fått tillsägelse om att inte dricka från sprutning och framåt?

Sweet - lyckas vi med IVF'n så blir det inget vin under sommaren heller!!! För då blir det födelse i början på augusti.

• Frejis

Page - kul att se dig! Praktiken och även jobbet är definitivt något för mig, men jag vill avancera fort. Vi får se hur det går med det sistnämnda och hur livet ser ut. Jag är helt enkelt galen, rastlös och gillar att vara stressad, men det var inget nytt!

Sweet - Jag kan i princip bara lördag alt söndag, tom den fredag går vi konsert och alla kvällar ser ut att vara fullbokade. Men vi får se vad som händer hos dig och i tråden, det löser sig säkert.

Mrs_B - grattis till det nya jobbet! Kul att det har vänt för er, håller tummarna att det fortsätter så här.

Lappis - tanten väntas på lördag eller söndag, får se om hon tillåter mig att gå på morgonpass imorgon. Mensvärk i magen och äggstockarna, grrr... och dessutom blev jag skitledsen för det här med barn och att det inte fungerar nu på kvällen. Riktigt tantigt svänghumör har jag!
    Jag ber till alla högre makter att det ska funka för dig nu. Det är dags och det skulle ju vara så nära en majbebis.
    Hm, pizza med honung låter gott. Är jag hungrig igen eller?

• muggles

Jag har för mig att vi har gjort en pizza med chevre och honung och det blev jättegott!!!

Näe Lappis, helt avvänjd blev jag inte, men just nu dominerar sömnbehovet. Har just druckit min bottenskyla (blev väl ca 4 munnar om vi har ngn rabiat smygläsare här som blir förskräckt) men det kändes lyxigt med eget glas ist f att smutta på makens. Han drack ett halvt glas och sa sedan att han kände sig lullig. Sömnbrist där med...

Jag tror jag har fått amnings-cravings - jag som inte hade några graviditets-cravings. Jag har alltid varit en smågodisälskare av stora mått och då speciellt saltlakrits, ingen direkt chokladoman. Men nu är jag inte ett dugg sugen på smågodis utan det är bara choklad som gäller, både Marabou och chokladglass. Det finns en Sia-glass som heter Cacao som är helt underbar - jag överdoserar just nu Överhuvudtaget äter jag våldsamma mängder glass - kan det vara kalciumet jag behöver??? Mannen tror att det är fettet i glassen och chokladen Jag tycker det låter sundare med kalcium, så det säger vi!

Näe, det här med att alla har tillräckligt tror jag inte riktigt på. Det gjorde jag inte innan jag råkade ut för det heller. JAg har en bekant som hävdar att alla har tillräckligt för det "har naturen sett till" men jag tror att i naturen finns det alltid variationer. En del har mer, andra mindre, så är det ju med allt. En stor fördel med att ge ersättning vid sidan av - vilket min man oftast gör iom att jag har ammat redan - är att han förknippas med mat han också och att han och Moa har fått starkare band (det märks). Hon somnar lika lätt i hans famn som i min vilket är skönt. Jag har inget behov av att vara den enda i hennes liv.

• muggles

Frejis, jag håller tummarna för dig nu!!! Du är så värd det!

• Clownis

Har nog inte fått några direkta direktiv om när jag måste avhålla mig från alkohol, de uttryckte sig nog mest att jag får lov att dricka under nedregleringen, jag tog det som att jag INTE får lov till det när sprutorna sätter igång. Men jag får nog mer information när det väl är dags.
    Jag kommer inte bara tycka det är jobbigt att hålla sig utan vin och öl utan även sushi. Vet att man kan äta gravid-vänlig sushi, men ändå, jag är helt sushitokig!

• Lapinette

Frejis - hang in there, än har inte tanten kommit! Det är verkligen vår tur nu! Du, jag och Sweet ska bara plussa nu under hösten. Så det så!!!

Muggles - ja, det blir ju inte riktigt som vanlig pizza men blev sugen att testa när jag hittade i receptboken som kombinerar mat med vin. Eftersom jag hade köpt Sauvignon Blanc så kollade jag in vad de rekommenderade till den.

Hungrig lär jag inte bli på ett bra tag. Maken gjorde stora enchiladas och sen öl till det. Pallar inte att dricka öl, blir så mätt! Sitter fortfarande med min flaks medan maken har bäljat i sig två. Nej, någon öldrickare är jag inte men när jag dricker vin skäms jag nästan...det säger bara sllluuuurp.

• Clownis

Jag håller verkligen med om att det är eran tur - Lappis, Sweet och Frejis, jag håller verkligen tummarna för er ska ni veta.

• Lapinette

Härligt Clownis du räknar dig redan som gravid! Själv är jag något mer pessimistisk och har börjat räkna ut när vi kan sätta igång med IVF nr 2 osv. Insåg att det blir lite svårt att lägga allt i kalendern då det beror på om vi får några ägg att frysa ned. Då behöver man ju inte nedregleras.

• Clownis

Så mycket prat om vin att jag nästan ångrar mitt beslut om att inte hänga med kompisarna ut idag, man kanske borde passa på. Känner mig bara lite trött efter att ha stessat mellan sjukhuset och AW. Jaja, det är inte för sent att ändra sina planer.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!