Hej!
Ska precis gå och lägga mig men jag har haft så mycket för mig de senaste dagarna att jag inte kunnat läsa ikapp förrän nu så jag var ju tvungen att skriva lite innan bara.
AM, om du läser det här, var är det bra att gå och fika på dagtid i Stockholm med bebis i vagn där man kan ta med sig vagnen in, finns det sådana ställen alls eller är det packat med folk och vagnförbud överallt nu när det inte går att sitta på uteserveringarna längre?
Det vore så kul att ses och jag har ju också dagarna lediga eftersom jag är hemma med Iris men jag bara kan inte ta med mig henne ut bland folk, hon illvrålar ju om hon måste ligga i vagnen och sitta i knät gör hon bara korta stunder om man har otur, sedan måste man upp och hoppa runt med henne. Inte ens då kan man garantera att hon håller sig någorlunda tyst...
Är lite deppig över att jag blivit så tjock efter förlossningen, det känns som att jag har gått upp snarare än ned och det känns inte som att det går att göra något åt heller så länge jag ammar. Har fått skaffa nya jättestora kläder för att ha något jag kommer i, usch så trist.
Har så himla ont i ryggen också, när jag lagt mig i sängen så kommer jag knappt upp igen, får sega mig upp och sedan luta mig mot väggen och liksom hasa upp i stående ställning. Sedan tar det en bra stund innan jag lyckas böja mig ner och lyfta upp locket på toastolen om jag vaknar och måste gå på toa på natten. Så här kan jag ju bara inte ha det men jag vet inte vad jag ska göra åt det heller. Nu har jag i alla fall kommit mig för och ringa och få tid till efterkontroll som jag borde gått på efter två månader, nu har det ju gått tre, så kanske jag kan få svar på hur det egentligen ser ut eftersom jag har så svårt att kissa, det känns som om allt fallit ihop liksom.