• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Mrs  B

Muggles

Det där med amningen är så mycket upp och ner.
    När sonen föddes hade jag inte en enda droppe och hur mycket jag än ammade så blev det inte mer till honom. Att börja med ersättning var guld värt. BB gillade det inte alls men min bvc sköterska är kanon så jag har alltid haft hennes stöd och det kan man verkligen behöva i en sån situation.

Men jag kände mig inte nere för att jag inte kunde amma, när sonen fick ersättning blev han ju mätt och då mådde han bra och då mådde jag bra.

Men som sagt alla är vi olika!

• sweetstreet

Heeej Muggles!!
    Inte gråta!!!!!! Jag förstår att hormonerna spelar en en massa spratt, men hoppas att du däremellan kan se logiskt på detta med amningen.

En av mina bästa vänner hade inte tillräckligt med mjölk för första barnet och hon var helt under isen ett tag över detta. Jag försökte peppa henne med att jag själv är flaskbarn och alltså aldrig ammat men blivit normal ändå! Eller ja, normal o normal, men hyfsat ok iallafall

Iallafall så tror jag inte jag kan skylla mina konstiga tankeanalyser eller så på att jag blev matad med ersättning som bebbe...?
    Fast det hade annars varit bekvämt!

Jaja, iallafall tror jag itne att jag har varit extemt mer sjuk eller svag eller så pga av detta jmfrt med kompisar som ammades. Så försök som sagt att få igång allt, men OM det inte riktigt skulle lykcas till 100% se det inte som ett misslyckande!

• sweetstreet

Haha! Det gick ju bra att fixa en liten bild också!!!

Jag laddade upp en bild som visar vår vardagsrumsutsikt!!!
    Kvällsbild eftersom det är finare på kvällen tycker jag. När alla husen är upplysta.
    Så nu kan ni se vad vi tittar på om kvällarna när vi kollar ut genom fönstren...

Ja, Piggelin har ju sett utsikten live!

• sweetstreet

Nu ska jag äta lunch! Mmmmm!!!!

Återkommer senare.
    Hoppas hitta åtminstone några av er här då!
    Lappis??
    Page??
    junilejon??
    Frejis??

Några av er kvällssurfare...

• Tinga

Här har ni en som för omväxlings skull har jobbat hela dagen! Dessutom ser det ut att bli en riktigt tuff vecka det som är kvar av den, så det blir nog inte mycket tid att hänga här. Har jag otur är jag nog inte hemma från jobbet förräns vid midnatt imorgon, fastän jag börjar vid åtta! Inte bra när utrustning går sönder och måste ilrepareras, och kunden dessutom kräver att få vara närvarande.

Angående huddiskussion kan jag meddela att jag fått jätteproblem med finnar (bölder mer eller mindre ) sen jag slutade med p-piller. Framförallt får jag många längs käklinjen och upp till finnarna. U-zonen snarare än T-zonen, med andra ord! Jag fick ju tips från Muggles om Differin, men när jag kollade i Fass visade det sig att den inte ges till folk som inte har ett säkert preventivmedel, så där strök det alternativet. Har bestämt mig för att härda ut ytterligare någon månad (slutade med piller i februari), men om det inte går över och jag inte blivit gravid är det snart dags att göra någonting åt det.

• Tinga

Tjena Sweet! Vilken najs bild med er vardagsrumsutsikt! *vill ha* Här i Lund är det inte mycket till höga huser, men det har faktiskt byggts ett par med 12 våningar nyligen! Det är skyskrapa med Lundamått mätt!

• Telemarkgrrl

Sweet, jag tror jag dör av avundsjuka. Vilken utsikt! Iofs har vi sjöutsikt men det är ju inte lika exotiskt som er skyline.

• Telemarkgrrl

Vad vanligt det verkar vara med hudproblem när man slutar med p-piller! Det hade jag inte en aning om. Hittills har jag haft hyfsat tur, inte så många finnar i ansiktet utan dom flesta har satt sig på halsen och i nacken. Weird.

• Telemarkgrrl

Lapinette, får man inte ha vanligt sex när man kör inseminationer? Är det för att inte fördärva simmarkvaliteten i så fall eller?

• Tinga

Åh, vad BT är seeeegt nuförtiden! Det tar ju evigheter att läsa ikapp när man får vänta länge på att varje sida ska laddas.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!