• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • pirr!

Nu blev det en ruta med en prick i istället för de smileysar vi faktiskt fått till! Skumt!

• Liten med Mindre

Aha - det blir dubbelinlägg när BT segar med att skicka iväg det första. Trycka Stopp hjälper visst inte. Ytterligare en intelligent BT lösning. :D

Pirr - ibörjan fortsatte jag att vara knottrig. Det är först nu senaste veckorna som jag varit rätt fin.

• pirr!

Finns det någon klagomur på denna sida tror ni? I så fall skulle vi kunna länka våra inlägg direkt dit så får de lite feedback Ger inte upp med smileys..

Incontro-träffen: ni har mail!

• pirr!

Aah, "denna sida" betyder förstås inte vår fantastiska tråd utan BT i stort!!!

• Oms

Vickis pickis - jag pushar oxå för att du ska sluta knapra ;) jag har förstått av de flesta jag har pratat barn o graviditeter med de senaste månaderna att jag är rätt så unik, snittet att bli gravid ÄR betydligt längre än 2 veckor (eller vad det nu tog för mig) och visst ska man ta med det i beräkningen när man planerar men jag tro nog att alla som har börjat "för sent" är eniga m mig när jag säger att hellre för tidigt än för sent, blir du gravid snabbt har du ändå 9 månader på dig att planera "ditt nya liv" ;)

min hy har blivit jättedålig denna graviditet, har massor av finnar som ploppar upp runtomkring haka/mun i omgångar. det kan komma 7 på en gång för att sen var helt fritt i ngn vecka eller så och så kommer de igen...så irriterande! vet inte om det är grav eller det faktum att jag slutat m de p-piller som ändå höll finnarna i hyfsat schack...

• viktualia

Omsan - jag SKA sluta! Det är beslutat. Det jag yrar om här i tråden är ambivalensen som inträder...

Visst finns det saker som kan göra att beslutet ändras, men att jag lyfte frågan här var mest för att ventilera tankar kring omställningen och att vår/min längtan efter barn inte är så där överdrivet stark.

• viktualia

och som sagt: bantningsmål och p-piller slut sammanfaller, vilket jag tycker känns bra. vill ha bantat färdigt först.

• Liten med Mindre

Hihi - har gått och känt mig lite seriefigur-aktig hela dagen, med ett linne som bara åker upp över magen. Kom dock inte på vilken figur, förrän jag mejlade med Göteborgs-gänget.

Är det någon mer gravidmagad som känt sig som Gus i Askungen när ni provat kläder? *nyfiken*

• Mrs  B

Jag vill också ha en bild vid mitt namn, hur gör man?????

Vickan HJÄLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• viktualia

Mrs B - klicka på ditt namn här i ditt senaste meddelande. Då kommer du till din presentationssida. Längst ner på den finns det möjlighet att ladda upp en bild!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!