• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Åhhh...saknar Rivieran, speiellt dagar som denna! Vi får se om vi flyttar åter någon dag. Känns inte helt främmande.

Ha det så skönt i soffan. Själv måste jag ta mig i kragen och börja jobba annars får jag sitta supersent ikväll istället.

• Mrs  B

Idag har jag varit hos BM och allt såg fin fint ut. : )
    Har bara gått upp 3 kg så det är jag nöjd med och alla värdena var fina. Lyssnade även på hjärtat och det slog fint. Känns skönt! Nu ska jag dit om 3 veckor igen, täta kontroller men det är ju så jag vill ha det.

Ett annat tips för att få sin bebis att bajsa är att köpa en rumptermometer och irritera i ändtarmen.

Min son har alltid bajsat mycket och ofta och gör det fortfarande (dagisfröknarna trodde hn hade någon sorts allergi men bvc sa att det var normalt det också), men har en kompis som har kört med rumptermometer och det funkar bra.

• Liten med Mindre

Fler frågor:

Ni med barn - hur har ni löst skötbordsfrågan. I badrummet eller annat rum? Är behovet av vatten såpass påkallat att det motiverar trängsel i badrummet?

• BrudSommar2006

Mrs B, ja min mamma kom med tipset med rumptermometer men maken såg väldigt skeptisk ut och tänkte att det var något man sysslade med på 70-talet men det är alltså fortfarande aktuellt!!

Hjälp, bebisen fick spel, gallskrek så att det inte gick att få kontakt med henne och inte slutade hon heller! Försökte amma men det gick inte, försökte sedan ge ersättning eftersom hon ibland blir förbannad om hon försöker amma och det inte finns tillräckligt men det gick inte heller. Bära runt på henne fungerade inte heller. Till sist gjorde jag som jag gör för att hon ska somna på kvällen att jag lade mig ner i sängen med henne och så fick hon amma sig till sömns och det fungerade helt plötsligt men då tror jag att hon var så utmattad av allt skrikande att hon somnat ändå. Har provat med koksaltnäsdroppar och lyckades på så sätt peta ut några snorkråkor men har skickat maken att skaffa Nezeril i fall att det blir värre. Börjar tro att hon kanske är förskyld i alla fall.

• Mrs  B

Liten med Mindre

Vi har vårt skötbord i badrummet. Står på golvet och "hänger" över badkaret så det tar inte direkt någon plats. Jag har våtservetter till min son så jag hade kunnat vara i ett annat rum men när han var bebis var det praktiskt med rinnande vatten tyckte jag och mycket fräschare. Nu byter vi blöja överallt sen han har blivit stor. En smaksak det där var man ska ha skötbordet tycker jag.

En kompis till mig har alltid haft det i sonens barnrum och det funkade bra det också.

Någon som har erfarenheter av Facebook??????
    Kan inte skicka iväg ett meddelande, vad gör jag för fel????

• viktualia

Mrs B - jag hör till Facebookfolket men jag vet inte vad du kan tänkas göra för fel.... *svåris*

• Mrs  B

BrudSommar2006
    Ja, det är fortfarande aktuellt med att reta ändtarmen med en termometer. Kompisens son är 2 1/2 år, tipset kommer ifrån bvc.

Nezeril
    Har fungerat bra på sonen när han har varit förkyld.

• Mrs  B

Viktualia
    Jag har skrivit ett meddelande och när jag ska skicka iväg det (send) kommer det upp You may not send a message without a body.
    Vad ska jag göra????

• viktualia

body skulle jag, fritt ur luften, tolka som att du bara skrivit en rubrik och inte något meddelande... men det är bara en vild gissning!

• BrudSommar2006

Ja vad står förkortningen BB för egentligen?! Har lustigt nog aldrig funderat över det, det går säkert att enkelt slå upp men jag orkar inte.

Vi har ett sådant där skötbord som står över badkaret, tycker att det är jättesmidigt av flera anledningar, dels så är det jätteskönt med ordentlig tillgång till vatten, speciellt när hon var liten så behövde man ofta hålla henne under kranen för att få rent, dels så är det smidigt när hon har badat att kunna lyfta upp henne på en utbredd handduk direkt på skötbordet, dels så är det smidigt att kunna tvätta händerna efter att ha bytt på henne medan hon ligger kvar på skötbordet. Kör man med våtservetter så borde det väl gå bra att vara någon annanstans i och för sig men det känns onekligen smidigt med badrummet. Vårt går att fälla upp när man ska duscha själv och vi har inte behövt skruva fast det i väggen utan det står självt.

Liten, hur går det med husletandet, visningarna har ju kommit igång igen nu efter sommaren sedan ett par veckor tillbaka. Det är smidigare att gå på visning medan man bara är två helt klart.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!