• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • -August-

Lappis - aha, dar fick jag svar pa min fraga.

Moppy - laste just ditt inlagg om amningen. Pust, vilken kamp for att fa i lilla Moa ratta mat. Hoppas det ordnar sig snart och att du inte far ont i tuttarna. Ja, jag fick plus forra lordagen man kan inte riktigt tro att det ar sant. Jag kanner mig inte alls gravid, mer an att jag ar lite trottare an vanligt och att det gar ut over mitt talamod. Tur att min man oftast kan skratta at mig.

• FruCicci

Hej!

vad har hänt med sidan? Jag gillade den andra bättre, typiskt mig att inte gilla förändringar.
    Junior har varit på DS barnakut, han är sjuk, stackaren. Jätteförkyld och hostar slem. Men idag är han lite bättre, tycker mig känna igen lite av hans pigga sprattel.

Härligt Lappis, hoppas hoppas hoppas!

Nu måste jag läsa i kapp!

Frullan har BF idag! SPÄNNANDE OM BORIS TITTAR UT NU!

• Liten med Mindre

Cicci - du är inte ensam om att inte gilla förändringar. Om man går in på BT startsida så går det att länka ihop sin gamla identitet med nya kontor - ifall du vill vara CicciL igen.

Vad synd om Junior att vara förkyld. Tyvärr många som är - och lillkillen är väl extra känslig för att som går runt. Pigga på honom ordentligt!

• Liten med Mindre

nya kontot - förstås. Inte kontor

Har svårt med bokstäverna. Eller så är batterierna i tangentbordet på upphällning?

• BrudSommar2006

Jag gillar inte heller nya BT, det är så färglöst, svårare att läsa då när allt bara är ljust.

Muggles, om du vill få Moa att bajsa är mitt tips att boka viktigt möte med bankman, mäklare el liknande, helst långt bort från skötbord. Alternativt bada och sätt på rena kläder men den taktiken kan man få prova några gånger innan den lyckas...

Cicci, stackarn som är förkyld, det verkar gå nu. Själv kör jag med koksaltlösning i näsan på Iris eftersom hon är lite täppt men jag börjar tro att det är typ dammallergi och inte förkylning för hon verkar frisk i övrigt och det kommer och går. Fast å andra sidan verkar hon extra grinig så kanske är det någon förkylning som lurar i alla fall.

• Syster Vilma

Hej hej! Oj vad har hänt på BT?! Fixade ett nytt användarnamn (jag är gamla VILMA som tittade in här någon vecka sen). Jag kan nu anmäla mig som medlem i jaktklubben efter det befruktade ägget!! Påbörjade barnfabriken i söndags!! Jag har ännu inte fått mens efter att jag slutade med p-piller för 2 månader sen. Men i helgen kunde jag ana tecken på ÄL. Så vem vet... kanske lite naivt att tro att det skulle funka på första försöket men jag hoppas ändå!

• Lapinette

Hej Vilma!
    Skoj att du tittar in igen. Just det var inte du nere en tur i Frankrike hos svärisarna. Lyllos!

Jag sitter nu hemma och ska jobba in all den tid jag lagt på Sophiahemmet denna morgon. Känns skönt att sitta här och istället även om tjejerna på jobbet är jättegulliga och idag var de inte alls på arbetshumör så den lilla stund jag var där blev det mycket skitsnack istället.

Någon som hört från Frullan och vet hur det går?

• Liten med Mindre

Just det - glömde berätta om makens kollega igår. De fick en son för 4 månader sen, första barnet gissningsvis. Sen tänkte de bara "öva" lite grann, hon kan ju inte bli gravid när hon ammar fullt...

Nu väntas barn nummer två i april.

Stackars kropp!

• Liten med Mindre

Just det 2 - funderade häromdagen, och har inte orkat googla efter svar - men vad står BB för egentligen? Kommer det från Barnbördshus eller?

• Syster Vilma

Ja Lapinette, var nere på cote d'azur i en vecka. Härligt att ligga i solen... men blev irriterad på svärmor min i vanlig ordning. annars allt ok! Håller tummarna att ditt slit på sophia ger utdelning...
    Själv är jag ledig idag. Är rätt sliten efter en veckas supertufft jobb. Ont i kroppen. Ska nu lägga mig på soffan och zappa tror jag.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!