• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Page

Hm, en klack som är gjord av hö...låter inte så snyggt.

• Lapinette

Så vi håller oss helt och hållet till ämnet! Tänkte ett tag att vi var lite OT (som vanligt) men du har ju helt rätt Page. Det är jätteviktigt att diskutera sprit när man försöker få barn. Jag är superbra på att prata om den men är sämre på att hålla mig ifrån den. Attans! Fast jag hade 2 veckors uppehåll i våras för att se om det kunde hjälpa till men när det inte hjälpte så sket jag i det.

• Page

Nähe, nu är min disk klar! Ska städa undan lite och se om det finns något bra på teve i kväll.

God natt Lapinette! Lycka till på VULen i morgon!

• Lapinette

Ha det så bra med disken!

Vi får se, det kanske t o m blir insemination imorgon. Så jag får släpa med maken imorgon bitti också (han älskar att gå upp tidigt...NOT!).

• Tinga

Lappis - vet inte om du kör BIM-lista denna månaden också, men om du gör det har jag BIM den 11/9. Befinner mig dock i Frankrike då (och dricker förmodligen vin ), så vi får se hur det blir med avrapporteringen. Men jag kommer ju hem igen!

• Liten med Mindre

Godmorgon i alkoholdiskussionen!

Måste erkänna att jag känner mig lite utanför... Men det ska nog gå bra, kan säkert babbla vin o sprit utan att smaka. Nån som har ett bra tips på bål man kan blanda med hallonvodka? Börjar längta efter att fixa fest hemma, och har en lämplig flaska som kandidat till bålen...

Vet att det säkert är fult att säga - men jag önskar att maken var liiiiite mer pigg på vin. Vanligen vill han bara ha ifall vi har finmiddag med gäster, eller om vi är på restauran och äter fint. Själv skulle jag tycka att det vore mysigt att öppna en flaska en "vanlig" fredagkväll med. Men dricka själv gör jag inte. (Har haft problem att kontrollera intag av glass och sötsaker - och vill inte råka ut för samma med alkohol.)

Häpp - dags för morgonfikat!

• Liten med Mindre

Och apropå diskussionen om amning - drömde inatt att vi fått vår bebis, och att hon (det var en tjej i drömmen) inte ville vara hos mig, bara hos maken.

Fast jag tröstade mig med att det var för att hon inte hade börjat amma än. Något vi funderade mycket över - när var hur skulle bebisen börja amma? Skulle vi "tvinga" henne, eller vänta tills hon skrek o var hungrig? (Det senare verkade dröja...)

Knäppa drömmar

• start september

Ja BIM-lista måste vi ha alla vi som BIM:ar samtidigt! 16 september tror jag att det blir för min del.

Tänker på FruLlan idag - kanske händer det något redan på BF?!

Liten,

jag har hört många gravida som drömmer konstiga saker. Du förbereder dig ju för en stor händelse i livet av ett slag du aldrig varit med om tidigare. Klart att psyket får sitt av det och kanske är drömmen ett sätt att hantera det? Låter lite flummigt inser jag, men vi har väl alla drömt saker som nästan är tvångsmässiga inför en resa eller inför att man börjar ett nytt jobb, eller inför bröllopet.

• Liten med Mindre

GODMORGON!

Var är alla? Sover ni? För inte jobbar väl alla supereffektivt idag?

Nåja, får väl gå på möte och hoppas att någon vaknat efter det.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!