• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • sweetstreet

Hm kanske är det därför din läkare rekommenderar vila Lappis?? För att du kommer att känna dig trött av all hjärnaktivitet som är igång med beräknande av allt?!?!

• Lapinette

Jag ska till Sophia imorgon och göra VUL. Fick ingen böj på stickan imorse men tror att det är på G då våtmarkerna började idag. Ska jobba hemifrån en av dagarna i veckan för att slippa allt spring fram och tillbaka härifrån. Maken har även tydliggjort att han inte vill göra 3 inseminationer denna gång. Förstår honom!

• sweetstreet

Ja BT dog och det är bara sååååååå irriterande när det händer!!!!

Jag hade tur och insåg att det segade till sig, så jag kopierade mitt inlägg innan BT dog helt. Ha! Så då kunde jag bara klistra in det och skicka när BT återupplivades igen...!

• sweetstreet

Å Lappis! Shit vad jag hoppas att det ska ta för dig och mig denna omgång! Det hade verkligen bara varit fööööööööör bra!!!!!

Särskilt nu när vi cyklar ungefär samma takt....

I en optimal värld skulle vi ju såklart även få sällskap av Frejis, Telis och September också. Är det inte vi som hållit på längst???

• Lapinette

Du är smart Sweet!
    Jag märkte nada och tappade bort alltihop.

Nej, nu drar jag iväg och tränar (medans jag kan)!

Ha en bra kväll tjejer! och Sweetan grubbla inte för mycket. Njut av livet medan du kan...snart är det över!

• sweetstreet

Ooops Lappis!
    Hoppas verkligen inte att mitt liv snart är över....

Ha en skön kväll!!!!!!!

Nu ska jag ta och äta lite mer frukost...!
    Är ju ledig idag viket känns jädrigt skönt!!!!

• Mrs  B

Ja, jag undrade också vad som hände......

Föresten, hur får man en bild till sitt namn?????

Har sonen på potträning nu och det går upp och ner.
    Han går utan blöja mer och mer nu och det börjar faktiskt bli bra. Han älskar att ha kalsonger på sig för det har ju hans pappa.:)

• muggles

Hej, rapport från "amningslägret" Vår goa Moa är världens goaste bebis förutom när hon har magknip. Och det har hon haft varje eftermiddag/kväll sedan i torsdags. Och så har hon inte bajsat sedan BB vilket är en vecka sedan. Men gaser har hon som 17. Vi var på BVC idag och nu är teorin att hon får i sig för lite mat, därför blir det inget bajs utan bara gaser. Och onekligen verkar hon hungrig även efter amning. Så nu är jag satt på "amningsläger" (mitt uttryck ). Jag ska amma varannan timma i ett helt dygn (japp, även på natten) och även pumpa ut mjölk för att se om min mjölkproduktion kan boostas upp. Dessutom ska jag dricka 1L anis- och fänkålste som tydligen ska vara en huskur för ökad mjölkproduktion. Så det är hårda bud i bebisfabriken Men jag gör gärna allt för att Moa ska slippa ha ont i magen.

Men i övrigt kan jag rapportera att livet med bebis är mindre jobbigt och mer roligt och mysigt än jag trodde. JAg trodde att den här första tiden skulle vara ngt att "genomlida" (dålig sömn, mkt skrik mm). Men det är otroligt kul!

Jag har börjat på förlossningsberättelsen men den är inte klar... Dock är det inte alls så dramatiskt som för de andra, så ni kanske blir besvikna?!

Jag ska amma nu och tittar in sedan igen - kan ngn ge mig en liten update? Fattade det som att August också plussat (GRATTIS!)? Och frullan har fortfarande inte synts i tråden? Ngn som vet om Borren ligger kvar med huvudet neråt el om han vänt sig igen? Jag antar att han ligger kvar för annars skulle hon väl fått snitt redan...

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!