• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Min läkare sa att det var för att få ägget att fästa. Inte skutta omkring och fara utan ta det lugnt så att den hittar livmoderväggen och kan stanna.

Jag sa till honom att jag har levt precis som vanligt under våra inseminationer. Kan ju inte sjukskriva mig 1 vecka varje månad. Hur i hela fridens namn skulle det se ut?

Sen var det alkoholförbud under dessa veckor fram till BIM också.

• Telemarkgrrl

Nej nej, Sweetan, det går inte att påverka om ägget fäster eller inte. Lev som vanligt, må bra och håll tummarna bara!

• sweetstreet

Aha, så det verkar vara olika bud då?

Hm, hade tänkt springa idag, men jag vet inte. Å andra sidan funderar min sjuka gärna i de banorna att ägget ju nu borde vara på väg ner och att skaka ner det lite till med hjälp av en joggingrunda borde inte vara så farligt eller???

Särskilt inte om det ändå inte tänkt fästa förrän om ngn vecka?!

• Lapinette

Telis - min brorsas flickvän som har otroligt bestämda synpunkter på saker och ting sa åt mig i helgen att jag skulle typ vara hemma och inte stressa i en månad!!! Vad tror dem?! Det bara går inte!

• Tinga

Det där med smajlisar verkar vara väldigt varierande huruvida det fungerar eller ej, för emellanåt kan jag se dem inne i texten och emellanåt inte. För att de överhuvudtaget ska ha en chans att fungera verkar det iallafall vara "näsa" som gäller.

• _koko_

Lappis - Du kan nog jobba hemifrån så länge du inte känner dig stressad. För mig var det en stor psykisk påfrestning att gå igenom äp och et och jag hade inte kunnat koncentrera mig på jobbet. Men du kan ju ha det som målsättning att jobba hemma och känner du att det inte fungerar är det ju bara att skita i det.

sweet - Jag tror du kan leva som vanligt. Eller gör som det känns rätt för dig. IVF påverkar en rätt mycket både fysiskt och psykiskt.

• sweetstreet

Haha! Tack Telis!!!!!
    Alkoholförbud!!!!!!

Shit! Då skulle man ju aldrig få dricka! För mellan tantbesök och ÄL ska man dricka mindre pga av att ägget ska må bättre. Men ska man sedan inte dricka mellan ÄL o BIM så ja, då har man täckt in hela månaden!

Men jag kör på Ciccis linje! Hon spottade ju inte direkt i glaset mellan ÄL och BIM!!

• sweetstreet

Kokosen! Har du hört ngt från FruLLis?????

• Telemarkgrrl

Sweet, så här står det:

"Kan jag göra något själv för att lättare bli gravid efter IVF?

Svar: Eftersom det avgörande är embryots inneboende förmåga, så är det inte mycket ytterligare man kan göra själv. Det befriande med detta är att man kan inte heller göra så mycket som är fel. Det finns inget som tyder på att stress, tunga lyft, resor, ett glas vin etc. gör vare sig till eller ifrån för möjligheten att bli gravid. Två saker vet man dock kan påverka negativt: rökning och kraftig övervikt. Inte heller dessa faktorer är dock avgörande - alla vet ju att de flesta som röker eller är överviktiga ändå blir gravida."

• sweetstreet

Har ni Macar eller PCar???
    Kanske spelar detta också roll i Smileys-mysteriet.
    Jag har PC och kör IE.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!