• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • fru AM

Hej _koko_ och kokonny ... : - )! Kul med en liten kille och intressant att min teori stämde. Fast jag tror faktiskt att Muggles Moa lurade mig - har för mig att jag spådde en liten kille där med, men jag kan minnas fel ... Muggles minns du?

Just nu har jag fullt upp att rädda de nyuppackade bröllopspresenterna från en Livia som precis lärt sig krypa och resa sig på knä och rafsa åt sig saker ... Bra med drulleförsäkring ...

• Mrs  B

Ja, jag hoppas ju att de väljer mig för min personlighet och kompetens och inte bara väljer bort mig för att magen syns.

Har för mig att det gällde 50% också, så det hade varit perfekt för mig att få jobba halvtid nu när man är gravid och få sluta en månad innan BF. Hoppas!!!!!!

Liten
    Japp, här är det 3:e killen i magen och jag undrar om jag någonsin kommer att få en tjej.????

Pirr tror jag definitivt får en flicka...... :)
    Går på skrönan om illamående = tjejer

• sweetstreet

Ni som vet allt. Har en skitdum fråga som jag tror vi redan diskuterat typ 10000 gånger i tråden. Men som vanligt efter ÄL så sitter man här och kliar sig i skallen och tänker alldeles för mycket på sådant som man aktivt försöker förtränga...

Jag undrar hur lång tid det egentligen tar för ett ägg att vandra neråt i äggstocken efter att det "släppt".
    Och hur länge är det "på resa" innan det (OM det är befruktat) fäster sig??? Handlar det okm typ dagar? Eller en vecka? Eller mer??
    Tanten brukar ju komma på besök ganska på pricken 14-16 dagar efter ÄL ifall ägget inte fäst. Så det kasnke tar allt mellan några dagar till typ nästan 2 veckor för ägget att fästa? Är detta "individuellt" eller finns ngn form av "standardtid"??

• Telemarkgrrl

Sweet, jag pratade förhastat imorse. Smajlisarna funkar varken med streck eller utan. :(

• sweetstreet

Mrs_B Hoppas verkligen du får vikariatet!!! Låter som det vore perfekt!

Förresten ang det där med samma kön på flera sv sina barn. En av mina vänner hade en fd kollega som har 4 barn. De tre första är söner och den yngsta är tjej. Men hon är adopterad. De ville så himla gärna ha en flicka efter att ha fått 3 söner att de valde att adoptera istället. Så att de kunde vara säkra på en liten tjej! Rätt coolt!!! Hon är tydligen förövrigt pappans ögonsten....! Och lindar honom runt sitt lillfinger dagarna i ända!!!
    Och även brorsorna verkar vara extra omtänksamma mot sin lillsyrra!!!

• _koko_

Hej sweet!!! Tänkte ge upp helt när man var tvungen att uppgradera kontot, men skam den som ger sig.
    "Näsan" på smajlisarna fanns redan innan på FL, så när designen här blev samma antog jag att det även skulle gälla dem. Men några bilder ser jag inte ändå, så det är väl skitsamma hur man gör...

På mig stämde förresten både cravings och illamående.

• Telemarkgrrl

Sweet igen, jag har sett lite olika tider för det där men ofta står det att det tar mellan 7 och 10 dagar för ägget att fästa efter ÄL.

• sweetstreet

Men Telis!!!
    Det funkade för mig ju!!
    Nu när jag gör streck så blir det gubbar!!!! Kolla själv:

test:

Med streck

utan streck
    :) :D :o :? :[

• _koko_

sweet - shit vad man glömmer fort... Tänkte svara, men så började jag tänka och insåg att jag bara har gissningar... Kan hämta lennart nilsson-boken iofs, där borde det stå.

• sweetstreet

Aha!

Så alltså en vecka till 10 dagar ca. Mhm.
    Har ni ngt tps om hur man är extra snäll mot ägget och liksom peppar det till att fästa????
    Eller gäller kanske mer "mutning"???

Typ extra massage på magen.
    Dricka extra goda viner?
    Äta extra god mat?

Hahahaha!!!!!!! Nä, jag ÄR inte störd! Jag bara låtstas....

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!