• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • pudan

August!

Jag är oxå i vecka 6 och tänkte för några dagar sen att visst vore det väl trevligt med ett eller annat litet symtom på att nånting är på g.....Men var försiktig vad du ber om för sedan dess har jag varje natt vaknat ca 3 timmar efter att jag somnat och haft rejält magont typ förstoppning / gasbildning. Efter toabesök, litet kallsvettning och litet gymnastiska övningar går det bort med hur kul är det att hålla på med det mitt i natten :(

Enligt barnmorskan är det helt normalt och nåt jag kan förvänta mig ett tag framöver. Men, men hellre detta än huvudet riktat ner i toastolen :)

Hur mår du annars?

• pudan

August!

Jag är oxå i vecka 6 och tänkte för några dagar sen att visst vore det väl trevligt med ett eller annat litet symtom på att nånting är på g.....Men var försiktig vad du ber om för sedan dess har jag varje natt vaknat ca 3 timmar efter att jag somnat och haft rejält magont typ förstoppning / gasbildning. Efter toabesök, litet kallsvettning och litet gymnastiska övningar går det bort med hur kul är det att hålla på med det mitt i natten :(

Enligt barnmorskan är det helt normalt och nåt jag kan förvänta mig ett tag framöver. Men, men hellre detta än huvudet riktat ner i toastolen :)

Hur mår du annars?

• Liten med Mindre

Vi gillar dig ändå Vännerfan!

August - började känna mina "klassiska" och lätt identifierabara symptom i vecka 6-7. Illamåendet kom då. Men humörsvängningarna fanns med redan från början. Och halsbrännan.

Tror jag är lite ur gängorna idag med. Kände mig rund och fin igår - och idag känner jag mig bara tjock och sprickfärdig. Och i behov av choklad. Hade hoppats att chokladsuget skulle hålla sig borta.

Undrar försiktigt i vilken del av graviditeten som din cravingsteori skulle gälla AM? Längtar ju efter olika saker hela tiden, nu mer godis o kakor än tidigare. Fast flottig friterad mat går bort fortfarande...

Kanske en liten androgyn parvel i magen?

• pudan

Tjoho! Litet snabb på knappen där! Så spännande inlägg att ni behöver läsa det två gånger var det ju inte :)

• Lapinette

koko - shit, har du redan gått halvtid!! Oj, kändes som igår när du testade positivt...och jag var i Köpenhamn och undrade varför jag inte fick något sms.

Ahhh...vad skönt det blir en Conny! Då har ju inte ni något problem med namnval .

• Lapinette

pudan - gjorde samma sak imorse fast jag tryckte 3 gånger! Man får visst inte var otålig på nya BT.

• pirr!

Hej på er! inte lyckats läsa ikapp så mycekt än, men ser att ni har era gamla signaturer.. Hur har ni lyckats med det?
    Tar tacksamt emot tips ; - )

• Vännerfan

Ha ha, Pirrar, jag har som du ser inga tips att ge

Vad KUL med en liten kille Koko!
    Förresten, när vi kom in på bb hade jag ju gått över tiden en vecka. BM där sa då "Ni vet väl att det oftast är en pojke när man går mycket över tiden va?". Det där har jag funderat på och det stämmer för de flesta jag känner. Inte i alla, men i de flesta fall har det faktiskt stämt där man gått minst en vecka över.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!