• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Vännerfan

Koko, VILLE ni veta eller fick ni veta av misstag? Är ni säkra på att det var snorren? Tjejers äggstockar (tror jag det är) ska vara förvillande lika runt den tidpunkten.

• pirr!

Jaaaaaaaaaaaaaa! Jag är tillbaka som Pirr! Tack, tack viktualia- vilken hacker du är!

Koko- Kul att conny verkligen är en conny!

Pudan och August- längta efter gravsymtom lite försiktigt..! Jag efterlyste dem och tre dagar senare satte illamåendet igång.

Själv var jag på inskrivning hos BM i fredags. Var lite segt och utdraget, men helt ok. Störde ihjäl mig på att BM nästan bara vände sig mot mig gällande info och frågor. Vi är ju faktiskt TVÅ (och en halv )
    Har i alla fall fått svar på lite frågor och vet nu att jag trots illamåendet gått upp 2-3 kg (på snart 11 veckor!) Usch, känner mig ännu pluffsigare nu när jag vet att det inte bara är inbillning. På torsdag blir det troligen VUL och sen berättar vi för familjerna! Hur gjorde ni med detta? Besök, telefon, kort annat?

• pirr!

Förresten, har ni sett att om man pekar med musen på de "feta" orden/förkortningarna kommer förklaringen upp!

• viktualia

pirr - det är ju vansinnigt att man måste vara hacker för att fixa detta.... *skakar på huvudet*

• Tinga

Pirr & Vickan - det KAN faktiskt gå även om man inte är en hacker, för jag lyckades faktiskt lösa det på egen hand! Men jag håller helt och hållet med om att instruktionen kunde varit MYCKET tydligare från BT:s sida.

• Liten med Mindre

Pirr! Vi har försökt berätta för folk när vi träffar dem. Men med vissa går det ju inte - och då blev det telefon. Familjerna klämde vi in på samma helg - så att den ena inte skulle veta långt före den andra. Men det funkar ju bara om det är hyfsat lätt att besöka båda. :)

Jag är nog uppe i 5,5 kg nu, vecka 23. Men så har ju en del muskler försvunnit när jag inte kunnat träna på länge - så det kanske är mer. Men det behöver jag ju inte låtsas om. :) Runt v 12 eller strax efter drog jag på mig mammabyxorna, och då satt allt mycket skönare (fram till dess var mitt gamla klädförråd mycket begränsat). Fast idag spänner det överallt. Mestadels är det nog magen som spänner.

• Vännerfan

Ha ha ha, tror ni att de har en betydelse för tant, aladåb, BOM m.m. också??

• Vännerfan

Nej, tydligen inte!
    BIM, BF, pappersmuff då?

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!