• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Liten med Mindre

Undrar var koncentrationen tog vägen idag då? Inte hjälpte det med godis heller...

Skulle behöva en väldig massa ledigt, och fria händer att göra om hemma. Och påfyllning i plånboken kanske...

• Vännerfan

Åh, jag fick in en bild bredvid mitt namn! *stolt*

Men nu ska jag nog lämna datorn och gå ut i solen igen!

• viktualia

jag var också tvungen att fixa en bild bredvid mitt namn.. here comes Viktualia i egen hög person! *fniss*

• -August-

Tillbaka!
    Pudan - Oj, sa jobbigt att du stors pa natterna. Hoppas det gar bort snart. Drick mycket vatten! Jag mar hur bra som helst. Joggade bade lordag och sondag, och kom just tillbaka fran ett pump-pass. Hoppas det haller i sig lange . Jag vet inte vad jag ar ute efter for syptom; kanske ar det bara ett litet graviditetsbevis som behovs. Well, tva plus och ingen mens kanske far racka?

Liten - Jassa, redan vecka 6-7. Jag far njuta av varje skon morgon nu da... Humorsvangningar maste jag nog erkanna att jag har haft, aven om det tar emot. Vi flyttade samma helg som jag fick plus, sa det har varit allmant mycket att sta i.

Jag slocknade 2 1/2 timme efter jobbet i torsdags och somnade anda pa momangen nar jag sedan gick och la mig pa riktigt. jag tror att jag ar trott helt enkelt, och att det gar ut over mitt talamod.

Min man fragade lite fint igar "tycker du att du har markt nagot pa humoret" . Hehe. Jag fornekade forst men vad kan man gora nar man sitter mitt emot facit???

• pirr!

konstigt. dEt försvann!

en gång till!
    Skönt att höra att det är ok att börja fundera på mammabyxor redan! Är så less på leggins och ett par gamla, stora och trasiga jeans. Använder också samma överdelar hela tiden (som är vida och långa så att man slipper gå och spänna sig!).
    Vågar inte gå och prova bara, ifall man stöter på någon man känner!

• Liten med Mindre

august - och du råkar inte ha läst att stor trötthet också är ett väldigt typiskt graviditetssymptom? *nyfiken*

De flesta jag träffar ur släkten undrar om jag inte drabbats av den "stora tröttheten", som många tydligen drabbas av. Sover sig igenom dagar och kvällar. Men jag slapp den tack och lov.

Så kanske är det inte bara flyttrötthet?

• -August-

Liten - Jo, sorry, det var darfor jag skrev det. Lite dalig koppling bara... Absolut ar det ett symptom, med det ar sa icke-konkret och trakigt att bara vara trott och haglos... Jag vagde mig just och vagen star pa exakt detsamma. Det var nog bara de forsta dagarna jag kande mig gravid, for da var jag bade svullen och trott.

• _koko_

Liten - Ja, vad det blir i ditt fall känns svårt att avgöra.

Vänner - Blev informerad av BM idag att vi inte kommer få gå över tiden eftersom det är ivf (de är visst extra försiktiga här då), så jag kanske får sikta in mig på igångsättning. Vill ju helst inte bli igångsatt, men inte heller gå över tiden, så jag får väl välja att tänka på den positiva delen.
    Vi ville veta kön och läkaren (vi hade ju en läkare eftersom det var extra-ul) var väldigt säker. Inzoomningen lämnade inga frågetecken heller förresten (tänk dig en liten snopp och pung över hela ul-bilden).

Lappis - Hahaha, precis! Och visst har det gått fort!! Kommer ihåg att jag febrilt försökte hitta ditt nummer...

• Liten med Mindre

Stackars august. *skickar en uppiggande kram*

Vill ju bara påminna om Cicci som knappt kände några symptom alls. Förutom nästäppa då.

Du ska se att du får din beskärda dos. Men fram till den "riktiga" magen, och lite buffar/sparkar, så känns det hopplöst långt tyvärr.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!