• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Storasystern

Tinga - jag är otroligt impad över att du tar dig runt en halv-mara över huvud taget, och dessutom på under två timmar!! Själv masar jag mig runt en mil på ca 1h och är fullt belåten med att komma runt! Så jag tycker att du är duktig! ;)

• viktualia

Storastystern - det där "klicket" i huvudet har inte kommit här än... men det kanske kommer när jag slutat med p-pillren och det inte tagit sig på nån månad...

• fru AM

Hej tjejer!
    Frejis ville veta lite detaljer om bröllopet - och jag är inte nödbedd : - )
    Vi gifte oss i Ulriksdals Slottskapell i lördags kl 17 (blå himmel och lite fina moln). Vi hade Trumpet Voluntary som ingång (trumpet och orgel) och en jättegullig präst (nypensionerad, inhyrd dit). Under vigseln sjöng en duktig solist (Linda Dale) till gitarrspel: Av längtan till dig, och Come away with me. Jag var oväntat cool och inte alls nervös. Min man däremot var helstressad och stod och hoppade och jag fick efter vigseln hejda honom för att han inte skulle "rusa" ut ur kyrkan (och han har ändå gjort detta en gång förut : - ) ) Efter vigseln hade vi gardenparty i en trädgård alldeles nära kapellet (där affärsbekanta till min man bor - frun där gillar att fixa fester så vi hade hyrt hennes trädgård/delar av huset samt hennes tjänster). Hon hade dukat urvackert i stora vita tält, med orientaliska mattor på marken och kandelabrar på borden som annars gick i vitt, vita blommor osv. Smörrebröd och snaps till förrätt och sedan "svensk" buffé (jättegott - från Nacka Gourmet Catering) samt hjortsonpannacotta till dessert. Sedan bröllopstårta (vit - fylld med choklad- och hallonmousse). Plus ohämmade mängder av öl, vin, dessertvin och avecer. Sen blev det självplocksbar och vråldisco i 1700-tals-lusthuset (inkl. rökmaskein och ljusshow ...)

Det var det. Hoppas jag inte utelämnat ngt av intresse ...

Snartis bebis - är det någon som sett honom?

• Vännerfan

Hej tjejer!

Jag har tappat mitt bindestreck och jag FATTAR INTE hur jag ska få tillbaka det. Jag går in på sidan ni skriver att man ska göra men VILKET LÖSENORD ska man ange??? Varken det jag just fått på mail eller mitt gamla funkar. Bara att ge upp då på att koppla ihop kontona då eller??

Grattis till bröllopet AM!

Vi hade vår första bröllopsdag igår och lagade god middag. Annars var det inte så speciellt för jag hade lite ont i huvudet och vi var fortfarande lite trötta efter att ha arrangerat dop i lördags. Dopet gick verkligen jättebra. Prinsen log som en solstråle hela tiden. Speciellt glad var han när han fick tag i ett av de blå banden på klänningen och stoppade det i munnen hela tiden. Skrattade upp sig mot prästen och gick med på att gå från famn till famn på kalaset efteråt. Hemligheten var att han fått mycket sömn och sov in i det längsta innan. Samt ett tag under kalaset. En del tur också för han ville inte rapa först, men så när jag hastade uppför kyrkbacken gjorde han det till slut. Annars hade han med största sannolikhet först gnällt och sen kräkts framme i kyrkan. (Ingen rap => kräk nämligen för honom.) Blev bara rätt sur på svärmor som inte fattar att han behöver sova ibland. Hon verkar tro att han är ett gosedjur eller nåt som ska vara vaken hela tiden bara för att hon är på besök. Fick så många kommentarer om ifall ingen fick se honom, vart hade jag gjort av honom, skulle han inte vara med på kalaset, skulle han bara ligga och sova hela tiden etc. Suck. Hade förklarat det hela för henne innan att han kommer vara vaken i max 2 1/2 timme och sen sova i ca 1 1/2 timme och sen vara med i 2 1/2 timme igen. Hade jag ruckat på det hade de inte fått se en solstråle utan en gaphals. Men hon fattar inte det. Ja ja, nu gick det ju bra och alla andra var nöjda iaf!

• Liten med Mindre

Låter som ett superparty AM. Grattis även i efterskott!

Muggles - ni såg helt kalasfina ut både du o Moa. Vore superskoj om ni orkade komma förbi en sväng på lördag.

• Liten med Mindre

Vännner - starkt jobbat att stå på dig! Härligt att ni med fick en fin dag i lördags.

• viktualia

Vännerfan - när du kommer in på punkt 2 Uppdatera ditt gamla konto ska du ange ditt NYA lösenord för att logga in!

SEN när du kommer in och har klarat hela processen kan du byta lösenord till ditt gamla.

• Telemarkgrrl

Hej Vännerfan!

Då var vi inte på ert dop i helgen iallafall för på "vårt" dop kräktes den lilla stackaren på prästen. *fniss, fniss*

Ja, se svärmödrar... Undrar hur hon tänkte egentligen? Att han skulle missa sitt livs partaj och aldrig förlåta er för det typ? :D

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!