• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Telemarkgrrl

Nu var ju det där ang IVF men det funkar nog likadant vid en vanlig graviditet.

• sweetstreet

Tack Telis!!!!!!

Då ska jag leva som vanligt.
    Även om en vecka i sänen med en bra bok och en uppassande make lät väldigt lockande...!

• Lapinette

Tack för dina kloka svar koko!
    Jag vet att jag blir tokig av att inte göra något. Är otroligt rastlös av mig och vill hela tiden ha saker att göra så det ligger inte i min natur att ligga i sängen om jag inte typ har 40 graders feber och faktiskt inte kan göra något annat. Så jag tror jag skulle må bättre av att sitta och småpula lite framför datorn. Eller så blir det 1 000 inlägg här per dag om jag inte får jobba och att vara här är ju nästan minst lika stressande (smiley som blinkar!).

• Telemarkgrrl

Jag har PC och Firefox. Ser varken hela eller halva smajlisar.

• sweetstreet

Lappis när är nästa insemination för dig?
    I slutet av veckan eller typ imorgon???

• _koko_

Telemarkgrrl - Jag tror att det egentligen är för att man inte ska ha något att "skylla" på om det inte fungerar, att man ska slippa tänka "om jag bara hade tagit det lugnare" osv. Om det faktiskt har någon medicinsk inverkan på äggets fästande (observera ä ) är väl kanske tveksamt.

Jag tycker att man ska ta ledigt för sitt eget välbefinnandes skull. Man mår helt enkelt inte toppen under behandlingen, det är så mycket tankar som virvlar och dessutom preppas man full med hormoner och vid äggplock även lugnande och starka smärtstillande.

Apropå fruLlan så var hon vid prima liv i fredags, har inte hört något över helgen, så jag räknar med att borren inte borrat sig ut ännu. BF i morgon, ja!

• sweetstreet

Haha Lappis!
    Du kan ju bli tillförordnad smiley-detektiv!!!
    Vår alldeles egna privatspanare. Med målet att lösa "Smileymysteriet"!!!!!

• Lapinette

Jag ska försöka undvika träning efter inseminationerna denna vecka men bara just de dagarna. Gällande vin samma sak. Men självfallet så gäller detta endast typ onsdag-torsdag denna vecka sen lever jag normalt igen.

• sweetstreet

Aha! Så inseminationen är alltså onsdag-torsdag då.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!