• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Sweet - såg att jag kanske ska förklara mig. Det där med att snart är det över så syftade jag faktist på det glada utelivet för snart sitter du där med en liten skrynklig sak som skriker och skiter.

Imorgon ska jag dra till röntgen och göra VUL igen! Pust, börjar bli trött på att ränna på Sophia hela tiden fast denna gång blir det inte en helg på gott och ont. Gott för då kan vi faktiskt få sova i helgen. Ont för att jag måste komma med ursäkter på jobbet.

Sweet - igen, attans vad du är fokuserad denna gång. Härligt att se!

Muggles - låter supermysigt med en liten bebis! Hmmm... får se om vi får uppleva det en dag.

Gällande att bli trångbodda när man får barn så löste sig det problemet för oss nu ikväll när det ringde på dörran och ordförande för brf-föreningen stod utanför och undrade om vi är intresserade av att köpa vinden och göra etagelägenhet.

• Lapinette

September - jag tänker vara hemma veckan efter IVF men däremot så tror jag att jag kommer att jobba lite hemifrån. Läsa mail, skriva lite rapporter beroende på hur jag mår.

• Frejis

Hej hej!
    Tillbaka till min favvotrådisar.
    AM - tack för berättelsen om bröllopet. Hittade iaf två saker som vi hade gemensamt: Trumpet Voluntary (vi hade den som utgångsmarch) och bröllopstårta, vi valde precis samma typ. Det känns nästan att jag måste gå tillbaka till bröllopsvideon och uppdatera mig, vad man glömmer alla detaljer!

Ska jag gnälla lite på ny designen? Ser inga smilisar heller, bara vita innehållslösa fyrkanter. That`s it! Ytterligare en anledning att köpa en ny dator *som jag faktiskt vill ha, men borde kanske satsa lite pengar på en ivf först*.

Muggles, det känns faktiskt skönt att säga att livet med bebis känns bra. Själv, så ogravid som jag är, befarar jag dock för samma saker, och tycker att det låter jättejobbigt med amningen. Men jag hoppas att det känns annorlunda när man själv är där, den som lever (när Frejis blir gravid) får se.

Lapinette, bra info om avdraget. Hoppas att maken får veta någon under veckan, det skulle kännas skönt att veta om det går eller inte. Vi ska ju på ivf-samtal i början av oktober.

Page, jaaa, en sådan sammanfattning vill jag också ha. Och förresten, har vi någon BIM lista? Jag anmäler mig frivilligt till BOM på söndag eller måndag.Garanterat!

• Frejis

Lapinette - vilken superbra erbjudande av brf-ordförande! :) och vilken timing, med tanke på att du kommer nog att ha en bebis inom ett år. Det är verkligen er tur nu! *försöker skrämma iväg tanten med hemskt minspel*

Jag skulle dö om jag var fullt frisk och behövde ligga till sängs i en vecka. Nope, det går jag inte med på...

• Page

Ååååå, vilken tuuuuur ni har Lapinette! Jag verkligen vrider mig här av avund. Tvåvåningslägenhet låter som rena drömmen!

• Lapinette

Ahhh... vi har ju inte en aning om vad det kommer att kosta och vi har ju ganska nyligen tagit ett enormt lån för att köpa den här. De ville bara checka om intresse fanns. Vi flyttade in i november och de i 4:an mittemot flyttade in typ en månad efter oss. Så vi är ganska så nya här. Medan jag antar att grannporten är dem som har pushat för att få igenom detta.

• Page

Statistiken på hur mycket strunt man har skrivit hittar man under "min sida", dvs där man loggar in!

Muggles, du vet väl att jag älskar prata om mig själv så jag talar om mer än gärna att jag mår bra. Vi har talat ut och det känns faktiskt bra. Nu ska jag bara kurera mig från en tillfällig alkoholism! Ingen alkohol under veckodagarna!

Jag är nog den enda här på tråden som skulle lugnt klara av att ligga i sängen under flera dagar. Ge mig bara en hög med böcker, en teve, katten och mängder med god mat så är det inga problem!

• Lapinette

Har ingen aning om hur lösningen skulle se ut men 1-2 sovrum till och en jätteterrass skulle jag då i sådana fall önska. Men ska man bygga en trapp upp så ryker ju en del utrymme som vi har här nere idag...antar att klädkammaren och 2 garderober ryker. Som sagt, det kollade bara intresset och jag sa ja, beroende på pris.

• viktualia

page - japp jag har sett hur mycket strunt jag skrivit.. kära NÅÅÅÅÅN... jag ligger på 10 800 inlägg.. hm.. jag har nog inte något annat liv än detta?!?

/Vickan
    som samtidigt säger godnatt!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!