• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Oj så sällan! Ahhh... jag och maken älskar ju vin så det blir väldigt sällan drinkar och sprit för oss...om nu det är någon tröst.

• Page

Äh, det finns faktiskt BT-liv! Ganska givande också! Speciellt när man får läsa om förhudsmockasiner, illamående, nojor och spännande förlossningshistorier!

• Lapinette

Ahhh...har aldrig känt att jag måste dricka, inget sug. När själva semesterdrickandet fortsatte veckan efter semestern och vi väl upptäckte det så tog vi oss i kragen. De senaste veckorna har vi varit rekorderliga och denna vecka tänker åtminstone jag har förbud förutom på lördag då vi ska på 40 års fest.

• Page

Ja, drinkar blir det när vinet är slut, föredrar också vin. Men jag gillar irish coffie och konjak också! Fast det är mer vinterdricka...

• Page

Jag tror att människor har olika lätt att hamna i olika typer av beroende och jag verkar ha lätt för det.

• Lapinette

Vi har en massa sprit här hemma men vi dricker den aldrig och här finns det ingen risk att vinet tar slut. Dock blir det jäkligt dyrt när vi går in i förrådet och börjar riva. Any way, vi dricker främst till maten och kanske ett glas efteråt. När flaskan är tom slutar vi.

• Lapinette

Visst är det så! Sen har andra lättare för att sätta stopp när det har druckits för mycket än andra. Jag tillhör dessvärre inte en av dem så när jag partajade med kompisarna när jag var yngre var jag alltid den som sov på badrumsgolvet. Mår verkligen skit när polarna inte hade några problem av samma mängd alkohol. Orättvist!

• Lapinette

En tråd som handlar om hur man blir gravid och vi tjatar om SPRIT!!!

• Page

Förlåt Lapinette men HAHAHA! Jag ser det framför mig: en utslagen Lapinette, med trassligt hår, en häftig dansklänning och en höklackad sko liggandes på en sunkig badrumsmatta!

• Page

Och plötsligt så upptäcker jag att interpunktion är väldigt viktigt!

Sprit hör ju hemma här....ska man dricka under ÄL eller inte? Vågar man ta ett glas vin när man är gravid? Öhhh....eller nåt sånt.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!