• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • pirr!

Jag hinner verkligen inte med i ert tempo. Den lediga tiden går åt till att läsa ikapp och sen får jag aldrig tid att skriva.. Jaja! Ni vet att jag hänger kvar även om inläggen blir sällsynta

Muggles- vad mysigt det låter och vad cool du verkar i din roll!
    Vore kul att se dig på lördag!

Viktualia- nära något beslut i bebisverkstad eller inte?

Lappis- håller tummarna att grävandet åtminstone underlättade befr. ; -)

• viktualia

Pirr - hm... alltså.. läget är att mina p-piller tar slut i slutet av november. Antar att det avgörande beslutet att skydda oss eller inte fattas då... Men i princip velar vi/jag inte, utan plan A är att sluta skydda oss då. Det jag skrivit om är ångest/ambivalensen inför ATT ta steget..... snarare än OM...

...hm... det där kanske blev flummigt...

• Liten med Mindre

Brudsommar - vi skippar husvisningar tills vidare. Det känns lite dumt att köpa hus just nu när det kommer tillräckligt många förändringar och lägre inkomst. Sen kan marknaden gärna få stabilisera sig (och sjunka lite). Med alla nya lösningar får vi plats i lägenheten ett tag till utan problem.

Vi måste åtminstone bo kvar länge nog för maken att göra sig av med sin älskade, gräsliga arvesoffa. Han är nästan mogen nu...

• Telemarkgrrl

Vickan, varför inte göra som någon annan föreslog här och sluta med pillrena redan nu, låta kroppen vara utan hormoner ett tag och skydda er på något annat sätt fram till november? Då blir det ju inte en så stor grej av det. Ni kan göra det lite stegvis liksom, sluta med pillrena nu och använda kondom, sen om ett tag så kör ni avbrutet samlag (gaaaaah, vilket fult ord!) utan kondom och sen kör ni som vanligt när du vet att du inte har ÄL. Sen om typ ett halvår eller ett år så är du kanske redo att köra skarpa skott även när du vet du kanske har ÄL? Och efter det kanske du också blir desperat och bara har sex när du vet att du har ÄL? ;);)

• Liten med Mindre

Telis - beskrev du ÄL-desperationstrappan?

• viktualia

Telestubben - det är en stor grej hur jag än vänder på frågan. Och så länge min aktiva bantning pågår så fortsätter jag äta piller - målet med bantningen och slutet på p-pillren råkar nämligen sammanfalla rätt bra i tid!

• Telemarkgrrl

Liten, ja precis. En ÄL-desperationstrappa. :)

Vickan, jag förstår hur du tänker. Jag bara tänkte att det blir en sån himla stor grej om du ska gå och ha ångest så här ett halvt år i förväg. :)

• Victory

HALLÅ!! Men vad har hänt!? Har BT förvandlats till FL junior!? Hoppas att stämingen på FL inte förs över hit bara! Vi vill ju ha kvar det gamla goa BT-klimatet!

Hinner inte läsa ikapp eller skriva nu men kanske ikväll. Är nyfiken på alla ÄL:are, Lappis tex!

• Victory

Jaha, funkar inte figurerna nu heller!?

• viktualia

Telestubben - du är snäll du... men det är inte ett halvår kvar... det är bara 2,5 månad...

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!