• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Liten med Mindre

Telis - vissa piller fick jag problem när jag slutade - andra gav problem när jag började ta dem. En anledning, förutom knäppa blödningar, som gjorde att jag slutade helt för att låta kroppen komma i balans med hormonerna.

Kan ju trösta med att så fin som huden är just nu har den inte varit på länge. :D Fast i våras var jag rena knotterplanket.

• Telemarkgrrl

Aha, ytterligare en anledning att bli på smällen. ;)

En kompis till mig fick faktiskt så dålig hy att hon började äta p-piller igen, hon orkade inte se ut som hon gjorde. Men hon slutade inte att äta p-piller för att hon ville ha barn så det gjorde inte så mycket. Jag ska iallafall härda ut, det är inte så jättefarligt.

• viktualia

Biverkningar av p-piller - när jag började äta dem för 8,5 år sedan så TROR jag att jag gick upp lite i vikt och att jag började svettas värre än innan. Men det är så länge sedan att jag inte har nån tydlig minnesbild. Om det visar sig att jag går ner när jag slutar med pillren så blir det en bonus i mitt bantningsprojekt då i så fall. Jag startade ju på ordentlig övervikt och viktmålet är satt på gränsen mellan normalvikt och övervikt, så jag har kilon att ta av även då.

För många stora saker samtidigt - hm... näee det är inte nåt större problem.. jag har alltid uppskattat chockterapi.

• Lapinette

Telis - fick utslag runt munnen vilket jag aldrig hade haft förut men det lugnade ned sig efter ca 6 månader. Även mina vänner som slutade med piller har haft samma problem men det har gått över.

Jösses vad det vräker ned! Så skönt att sitta hemma och jobba. Fick även sällskap nu på eftermiddagen av maken.

• Piggelin1

Pirr!, Liten, Muggles & Vänner!
    Nu har jag bokat bord tills kl 13.30 på lördag! Har även mailat er allihopa! Ska blir jätteskoj att ses

Angående "sluta-med-p-piller-diskussionen", så bestämde mannen & jag ganska långt innan vår Sydafrika-resa för snart ett år sen, att ungefär då ism resan dit var det nog lagom att skippa pillrena. Sen fick jag nytt jobb & tyckte att OM det skulle ta på studs, så ville jag inte vara gravid redan när jag började den 1 jan på det jobbet, så jag förhalade det några månader. Började med att sluta med pillrena, bara det var scary tyckte jag. Bestämde oss för att köra gummistuket ett tag, även om mannen var ganska skeptisk till detta mellanspel, men när detta väl inhandlats (tror tom mannen köpte storpack...), så blev det bara använt några få ggr, sen plötsligt så tyckte jag "äsch, vad fasen, vi skiter i det". Så mkt värt för det storpacket

• viktualia

förresten är ni på fel ställe! här i Karlstad skiner solen lite då och då och nåt regn ser jag inte till!

• Liten med Mindre

Telis - blir det illa gå till läkare/hudläkare och få något utskrivet (typ diffein/dalacin). Men i alla fall dalacin är inte bra vid graviditet. Alternativen är att vänta ut det, pröva om olika mat påverkar, pröva behandlande krämer o rengöring med någon syra i (typ MD formulations och liknande), gå på salong och bli ompysslad. De senare förslagen är nog bättre för humöret än plånboken dock.

• pirr!

Liten- Jag tycker jag är knottrigare nu under graviditeten än innan. Men det kanske går över?!

Viktualia- okej, jag är med. Tyckte själv att det var ett superstort beslut. Minns fortfarande tid och plats (i bilen, påfarten på motorvägen, påväg från svärisarna ) när vi bestämde att "nu skiter vi i dem " (preventivmedel alltså, inte svärisarna). Grejen är ju bara att man lite naivt trodde att chansen att förbli ogravid utan skydd var minimal, så omställningen blev rätt tuff!

• Liten med Mindre

Piggelin - toppen!

Måste motionera lite innan lördag för att rymma dessertbuffé. Har just ätit mer godis - så svårt att låta bli när jag går för att handla mellis. Min tonårskaraktär mot godis är som bortblåst de senaste åren. :D

• Liten med Mindre

Piggelin - toppen!

Måste motionera lite innan lördag för att rymma dessertbuffé. Har just ätit mer godis - så svårt att låta bli när jag går för att handla mellis. Min tonårskaraktär mot godis är som bortblåst de senaste åren. :D

Jobbar på att flytta över Mindre i någon annan mage än just efterrättsmagen. Fast mat är ju också gott, så jag vet inte var jag ska ta platsen ifrån? *kliar huvudet*

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!