• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Hej allihop!

Ytterligare en som inte varit inne på ett par dagar. Jag som normalt alltid kikar in här i helgen flyttade åt brorsan igår. Gick upp 7:00 och var inte hemma förrän 21:30. Har idag ont överallt för attans vilken bra träning det var att lyfta kartonger och springa i trappor! Ska nu försöka komma ihåg alla kommentarer jag har till inläggen som skedde igår.

Frejis - för mig blir det nog nedregleringsstart i mitten av oktober. Den startar ju 3 veckor efter senaste mensstart. Gällande lönefrågan så har varken jag eller maken diskuterat med våra jobb då vi vill avvakta för att vara säkra på vad det är som gäller. Att man kan dra av är klart men det verkar inte vara så säkert att mannen kan göra det. Själv tror jag inte alls de blir några problem med min arbetsgivare men som sagt den biten tar vi tag i om typ ett par veckor.

Mrs B - vad härligt att det blev möhippa!

Victory - hittade du några tajta jeans?

AM - tänkte på dig flera gånger igår när vi bar kartonger och solen sken. Vädret var ju helt enkelt toppen för ett bröllop.

För oss har inget hänt på barnfronten då vi inväntar ÄL i nästa vecka och nya morgonbesök på Sophiahemmet. Känns bara jobbigt just nu. Upp tidigare än vanligt och sen försöka hitta på ursäkter på jobbet. Har inte sagt något där än men det är ju bara en tidsfråga då jag vill vara öppen inför IVF'n.

• Lapinette

Glömde ju - Muggles, vad söt och liten hon är!!!

• fru AM

Hej i tråden! Helt OT men nu är jag gift! Därav tillägget fru till mitt gamla AM ...
    Vår gårdag var helt fantastisk - får tårar i ögonen bara jag tänker på det. Vädret var ju helt perfekt för oss!

Och jag som trodde att jag skulle vara nervös ... icke! Det kändes bara jätteroligt att alla man tycker om plötsligt var på samma ställe och tittade på oss i kyrkan. Allt funkade superbra, prästen var toppen, solisten underbar och trumptaren och organisten väldigt samspelat. Det var högtidligt, romantiskt, rörande och jättejättejättekul. (Min svägerska och en av mina bästa kompisar samt min svärfar satt och snyftade lite mellan varven).

Sen var det gardenparty med skumpa, smörrebröd, snaps, buffé, tårta. Dans i 1700-talslusthus med rökmaskin och ljusshow hela natten. Och vi hade hittat en kanonbarnvakt så vi behövde inte springa och passa Livia. Vår bordplacering satt som en smäck och alla dansade som galningar!

Vi är sååå nöjda och glada - och senare idag ska min MAN åka och hämta alla presenterna så vi kan ha presentöppning till bakispizzan ikväll ...

Och - ni som såg mitt tröttmösse-inhopp i 4:ans morgon-TV i torsdags - brudbuketten blev fin, men inte alls som jag hade tänkt mig. Men so what.

Hundra glada -ar!!! KRam till alla

• Lapinette

fru AM - vad härligt att bröllopet blev lyckat!!! Tänkte på dig när solen sken från klar och hög himmel. Annat mot de mörka molnen igår.

Nu ska jag efter lite uppvärmning inför ÄL ut på stan och gå på bio med maken. Idag orkar vi inte göra ett dugg efter flytten (brorsans) igår.

• pudan

Snälla - är så nyfiken så jag spricker! Hur hittar jag bilden på lilla Moa

• Tinga

Fru AM - jättegrattis till dig och nyblivne maken! Det är verkligen en helt underbar känsla även dagen efter bröllopet, när man kan gå igenom alla häftiga upplevelser i minnet!

Pudan - för att se bilder av Moa måste man vara registrerad i trådens "bildgalleri", som hittills administrerats av Muggles. Enda möjligheten att bli accepterad som medlem där är att bidra med ett foto på sig själv. Så hårda är vi här! Adressen är mugglesfan@hotmail.com .

• pudan

Tinga!

Tack, då ska jag fixa det! Vad gillar du nya BT? Själv är jag purken för att jag inte längre kan se alla roliga smileys......det blir bara vita tråkiga rutor......

• Tinga

Pudan - nja, hittills tycker jag väl sådär, men jag antar att det är lite av en vanesak också. Själv kan jag se smileys som finns inne i inläggen, men inte den smiley som valts av den som skrivit inlägget. Irriterande när tekniken inte fungerar!

• pudan

Tinga......

Ja, vi får väl ge det några dagar och se om barnsjukdomarna går över.

Idag har jag gjort nåt som jag aldrig trodde jag skulle göra - köpa barnkläder innan barnet är fött. Jag hittade 2 superfina bodys på secondhand - knappt använda för 5(!!!) spänn st. Kunde inte motstå även om jag tänkt vänta ett bra tag till tills den kritiska perioden är över :)

Ska kika igenom bilderna i datorn och se vad som kan visas för allmänheten (eller den här tråden iaf):D

• Tinga

Precis, Pudan; blir nog ofta barnsjukdomar när man gör en så här omfattande uppgradering.

Kul med ditt första babyinköp! Jag tycker absolut att man ska tillåta sig att glädjas åt graviditeten, och vill man köpa något ska man göra det. Som någon så klokt uttryckte det; bättre att vänta barn än att vänta missfall!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!