• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Piggelin1

...och rätt som det är så är du också där

• sweetstreet

Så nu kommenterar jag nog mest de senaste inläggen.... ;)

Mrs_B Härligt med möhippa!! :)
    Extra kul eftersom du var inställd på att det inte skulle bli någon.

Vickan!!! :p
    Jag hade exakt samma känslor och tankar som du (vi verkar vara flera här på tråden...). Jag visste att jag ville ha barn, men tyckte att det kändes som om jag ville ha det om typ 10-15 år. Det är ju bara det att jag ju var 30+ och då inser man att man inte längre kan vänta 10-15 år. Tyvärr.

Så från vår sida var det verkligen ett "trist och logiskt" beslut helt enkelt. Ingen klocka som tickade eller hormoner som sprattlade igång. Inge känsla som rosenrött skimrade omkring mig med en orden "Oj nu vill jag bli mamma!" flashande i neon. Utan bara rent kasst räknande på fingrarna. Och då insåg vi att det nog var dags. Men båda var vi lite skräckslagan när jag slutade med p-pillren! :o :D
    Sedan lade sig ju skräcken rätt snabbt eftersom vi gökade på men inget hände ju.... Och det var liksom då besattheten tog över.... :o

NU är jag faktsikt glad att vi började när vi gjorde eftersom det ju inte gick så himla lätt. Hm, man är fortfarande helt ogravid... :? Men som sagt, vårt beslut kom väl egentligen inte särskilt lägligt alls i tiden????
    Bor utomlands. Här har man ingen föräldraledighet alls. Barnomsorgen är svindyr!!!!! Våra löner inte särksilt höga. Och ska man tillbaks till Sverige så smånignom så har vi inga jobb där och jobbmarknaden är ju iten precis guld för oss i Sverige. Men vad fasiken. Vi kom fram till att vi ändå skulle börja, och nu ångrar jag inte beslutet.

Ska jag vänta på rätt tillfälle så lär jag förbli barnlös. Det var så jag resonerade....

Men jag förstår verkligen din ambivalens! Å ena sidan, å andra sidan....

Stor kram till dig iallafall gumman!
    Just nu får du trösta dig med att du iallafall snart har körkort!! :) :) :)
    Och du har väl piller fram till slutet av året (om jag minns rätt) så det är ju lite tid att tänka än. :)

• sweetstreet

Å Piggelin! Du är för goooooo!!! :) :p :) :p :)

• sweetstreet

September,

jag kan också säga att jag INTE gillar ÄL särksilt mycket... Det är såååå jobbigt nu och har blivit värstastressfaktorn för både mig och maken. Att räkna dagar och chanser för böj och NÄR släpper EGENTLIGEN det där satans ägget??? På riktigt. I verkligeheten. Man sitter där och stirrar som en idiot på stickan och ser att aha, nu är det dags. Men sedan funderar man på att man inte vet om det redan varit dags i typ 10 timmar innan man ens kissade. eftersom det var ca 20 timmar sedan man kissade förra gången (på stickan alltså!). Och så räknar man bakåt. Men så kommer man på att nehej kanske kommer äggetr inte att lossna förrän om 19 timmar? Eller kasnke 36? När är det DÅ bästa att ha 6?????

BAAAAAAAHHHHHH!!!! :o :O :O
    Jag blir gaaaaaalen!!! :[ :[ :[

Jaja, denna gång tror jag att vi lyckats pricka ganska bra ändå. Trots allt.
    Men det sorgliga är ju att det ska betydligt mer till än en bra timing, innan det blir någon graviditet.. :? Så vi får väl se.

Hade "nästan böj" i torsdagskväll innan grillfesten, men vi orkade inte 6-a efteråt. Däremot så tog vi igen det på fredagmorgonen innan jobbet. :D
    Men när jag kollade stickan på fredagen så var "böjen" på väg bort. Alltså måste böjen ha "peakat" under torsdagsnatten??Så då borde ju ÄL infinna sig någongång fr om torsdagnatt till typ imorgon?

Jaja. Sedan fick vi till det även igårkväll faktiskt. Hm....
    Som sagt vi får se...

• Mrs_B

Piggelin och sweetstreet

Jo visst var det jag som inte trodde att jag skulle få någon möhippa och var ganska deppad över det, men så fel man kn ha ibland och tur är väl det!!!!!!!!! :)

Jag är helnöjd över gårdagen och det passade mig perfekt. Idag är ju sambon iväg så vi får se vad han säger om det imorgon......:)
    Säkert ganska fyllesjuk imorgon!

• pudan

Hmmm......det här med plussandet har inte riktigt gått in i mitt medvetna tror jag...Skulle prexis sätta mig i soffan och se på film när det slår mig att ett glas vin skulle vara gott. Tassar ner till köket och häller upp litet smarrigt rödvin och kryper upp i soffan och under filten. FÖrst när jag har glaset uppe vid munnen slår det mig ......... just det ja - inget vin var det ju :) Det tar tid för hjärnan att koppla - hjärtat kopplar ju direkt......Nu till film med mineralvatten med is och lime :D

• start september

Sweet,

precis i den sinnesstämning du beskriver är jag nu . Troligen kom böjen egentligen under fredagen (var inte där vid sju på morgonen). Vi fick till det i onsdags och i går. Men vad gör man nu

Maken är helt inne på varannan dag. Jag tror att varje kan funka också precis vid ÄL om man inte har gökat på hela veckan innan, men maken håller inte med. Sist hade vi varit på semester och snittat två gånger om dagen typ, och han är helt säker på att det därför inte tog.

Ja, ja. Han får styra vad som händer nu. Gårdagene bör väl vara ganska OK och typ imorgon bitti säkert också.

Naturen har gjort mig ganska k*t kring ÄL, det är tuffare för honom

Nej - inte ska man snöa in sig på detta!

Jag har gått en långs skogspromenad idag alldeles själv - jätteskönt. Ikväll blir det Lets Dance-finalen. Jag har inte kollat så mycket när det gick i våras men ikväll får man väl hålla tummarna. De är nästan lite för sockersöta ihop...

• Frejis

Piggelin - tack, det var ungefär vad jag trodde. Om det går bra kan vi kanske flytta tråddejten tills Liten kommer tillbaka från Göteborg. :) Men jag vill gärna ses i vilket fall som helst, och det i september :D Måste sätta press på trådisarna så att dejten blir av ;) sedan när jag säger att jag inte orkar får ni pusha mig med.

Jag känner också igen det här med anteckningslappar :D men ibland (läs: rätt ofta) känner jag mig lite dum som inte kommentera allas inlägg. Men då skulle jag nog få bo vid datorn utan att kunna gå därifrån...

Jahapp, nu glömde jag vad jag ville skriva till Sweet...

• Frejis

Just ja... när processen "att skaffa barn" blir mer rationell än emotionell. Känner igen mig så bra, till och med det här med att bli besatt när det inte fungerar. Just nu känner jag mig mest resignerad, typ ja ja vi ska pröva ivf men det kommer inte heller att funka. Om man vill vara religiös kan man säga att det här är straffet för att jag tidigare sade att jag aldrig vill ha barn, men så långt vill jag inte sträcka mig. Det passar mig mycket bättre att säga att mina ägg helt enkelt inte parningsvilliga ;)

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!