• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • viktualia

Liten - bra att trösta sig på "hemhemma"... jag stör mig ofta över att det är 22 mil till mitt hemhemma...

Tinga - ett sånt beslut skulle kunnat varit vårat. Men istället för långresa så handlar det om att jag vill ha fast jobb först. Tyvärr växer inte jobb i min bransch på träd och därför velar jag (för det är ju väldigt mycket MIG det handlar om... eländigt nog... känner mig lite ensam i beslutet ) om det är dags att sänka garden och testa att bli gravid trots att fast jobb inte är i sikte just nu...

hm.... nu drar jag strax hem och får tacka för era svar...

/Vickans första dag med "bli-gravid-ångest"-inlägg är snart till ända

• Lapinette

Nu ska jag också dra. Ha en bra kväll! Kikar in här i helgen och kollar om något har hänt.

KRAM

• junilejon

Ursäkta mitt lilla stavfel jag menade givetvis Pudan

Jag ska bjuda några vänner på middag imorgon,men min fantasi på vad jag ska bjuda på är som bortblåst!!! Och om jag har för mig så är ni tjejer duktiga på det här med mat!! Vad tycker ni jag ska bjuda på? Vill helst att det är någon kötträtt...snälla hjälp mig!!!

• -August-

Junilejon - Vad tror du om lammkotletter med rotsaker+getost+timjan i ugn? Mums! En kall sas till, typ creme fraiche och ortagardskrydda?

Jag ar hungrig och skulle kunna rabbla mycket som retar min aptit nu.

• junilejon

August , jag kan förstå att du är hungrig ...och det låter ju jätte mumsigt! Ska man ha poatis till då?

• -August-

Blanda i potatisen med morottet, palsernacka, kanske lok och t o m broccoli. Stro over getost mot slutet. Mums!

• junilejon

Det låter ju så gott så att jag vill prova det redan ikväll ,men ska vara duktig och vänta med det tills imorgon...ska ge dig en rapport sen om vad dem tyckte

• start september

Helg!

Jätteskönt, jag har jobbat sena kvällar varje kväll denna veckan.

Vickan, jag känner igen mig i mycket i vad du säger. Jag har alltid trott att jag vill ha barn om det går. Maken har varit redo LÄNGE, själv har jag inte varit det. Jag sköt upp våra försök med argumentet olika jobbgrejor jag ville göra först, alla resor jag ville göra och att det bara inte kändes rätt. Till slut blev dealen att vi skulle börja efter bröllopet och jag var livrädd. Vi åt ju inte piller, så det kändes verkligen att det var skarpt försök när vi började. Moppys beskrivning om att vilja knuffa bort nästan känner jag igen.

Men när det väl gällde första försöket så fick jag en hormonchock och blev besatt. Det blev ju tidigt MF också. Efter det har det känts så väldigt starkt att jag vill. Men maken undrar ibland hur tveksamma jag blivit neurotiskt monster...

Ni ska bara försöka om ni känner att det känns rätt. Vänta lite annars.

För när du väl satt igång blir du biten

• start september

Page,

såg att jag missat att svara dig. Förlåt!

Det har blivit två tidiga MF och ett X. Det kan vara slumpen (det mest troliga) men kanske kan det vara något annat. Det är ingen exakt vetenskap det här och vi lär nog inte få veta varför. Men vi testar progesteron, vilket kan hjälpa att bevara graviditeten. Jag ska också testa lite Acitylsalicylsyra (jobbigt ord ) vilket kan förhindra små koagualationer i blodet som kan göra det tufft för den tidiga graviditeten. Jag har nog landat i att vi inte vet mer än så och att det kan bli många fler tidiga MF innan det blir något. Jag försöker tänka att det troligen måste funka någon gång eftersom vi faktiskt får till det.

Nu väntar vi fortfarande på ÄL och laddar för ett försök till. Kanske är det denna gång det ska gå!!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!