• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Själv verkar jag ju vara värsta p-pillret. Kanska ska döpa om min nick från lilla kanin till p-pillret! Undrar varför i hela fridens namn jag skyddat mig med hormoner i 20 år.

• Lapinette

Piggelin - tog inte illa upp men tänkte, shit jag har suttit och klagat idag och inte hade jag en tanke på dig så därför ville jag be om ursäkt. Men jag har verkligen en bad hair day och till råga på allt ska jag träffa min supersnygga väninna och ta ett glas vin efter vi har funkat loss. Hon är en av mina vänner som fortfarande är singel trots att hon både är snygg, öppen och trevlig.

• Moppy

Lappis, säger som de andra varit inne på, du och din man verkar ju tycka om att leva gött och gå ut och äta och dricka vin både vardagar och helger. Det kan ni ju se i himlen efter NÄR (observera när, inte om) er bebbe kommer. Jag får faktiskt fullständig panik ibland när jag tänker på att mitt eget liv snart är slut. Herregud, jag är ju bara 30! Hjälp!!

• Piggelin1

Lappis - då är vi nog lika där, revoltkänslan ligger där & smyger hos mig med. Jag var superlugn i tonåren, men känns som om jag tog igen det genom att ta ut svängarna desto mera efter jag flyttat hemifrån (enklare så...). ...och en del av det finns fortfarande kvar där

Vickan förresten, visst är du "bara" 30? Om det känns skrämmande, vänta ett halvår eller år till - ni har ju "plenty of time"! Sluta med pillrena & kör med g*mmi ett tag istället, så kan kroppen ställa om sig lite under tiden.

Moppy, tack för tipset om försäkring, ska kolla upp det. Har ni tecknat en sån?

• Lapinette

Men Moppy - livet slutar väl inte för att man får barn men jag förstår vad du menar. De gånger jag trott att jag varit gravid (i väntan på BOM) så har jag också fått lite panikkänsla. Funderat över hur det skulle bli.

• Piggelin1

Lappis - såg inte ditt inlägg om gummi förrän nu...

• viktualia

Lapinette - jag förstår att du har svårt att förstå min skräck... så jag skippar nog att försöka förklara...

Piggelin fattade tydligen min lilla snurriga utläggning.. men jag vet inte om det här var rätt forum...

...så jag kryper nog tillbaka till min trevliga smygläsartillvaro ett tag till... får väl återkomma i ämnet om/när ÄL-jakt känns mer aktuellt i min värld

• Lapinette

Piggelin - I did the same fast jag började nog något innan jag flyttade hemifrån. Närmare bestämt när min första och enda pojkvän dumpade mig jäkligt fult.

• Lapinette

viktualia - jag är ju jättesen med att skaffa barn så I promise you, jag har inte velat tidigare heller. Fast då mest för att jag inte hade träffat rätt man. Trots att vi har svårt att få barn nu så ångrar jag ändå inte att jag inte skaffade något med mina tidigare pojkvänner.

• Lapinette

Men är du orolig för att bli gravid varför fortsätter du inte med pillren?

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!