• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

LillaFrugan - I'm already there! Den ligger öppen på en annan länk. Bara att jag har hängt här i över ett år och känner mig mer hemma hos tjejerna på BT.

• viktualia

LillaFrugan - vill inte vara elak på något sätt, men det finns en anledning till varför den här tråden är HÄR och inte på FL. Några av trådisarna här hänger redan på FL, andra är som jag och tycker att FL mest känns hysteriskt.. det är långt mellan sansade inlägg som jag känner igen mig i...

• Lapinette

viktualia - kanske du kan ta ett piller varannan dag istället?! Jag menar då drar du ju ut på det.

• Piggelin1

Kom på en sak till nu - ett tag var jag grymt less på alla superstadgade par som gick & köpte hus, levde sina superpräktiga liv, hade en massa åsikter om undertecknad som då var singel "Men varför har inte Du träffat ngn, du som är så trevlig bla bla bla..." Eller som hade präktiga åsikter om att man var ute & slarvade runt på krogen osv. Av & till då så kände jag mig minst sagt missunnsam... Ibland blev jag nästan lite rabiat & fick lust att berätta en massa rövarhistorier för att chocka de präktiga lite mera

• viktualia

Lapinette - fniss.. smart idé

Skämt åsido - kanske ska ställa frågan nån annanstans än bland folk som jagar plus till varje pris..... *undrar var*

• Moppy

Piggelin - ett tips är också att skaffa bebisförsäkring, den täcker en hel massa om det skulle bli problem i och med födslen samt tiden därefter. Er egen försäkring täcker inte barnet. Ska skaffas innan v 36 tror jag.

• Lapinette

Piggelin - där är jag nog fortfarande för VARFÖR I HELA FRIDENS NAMN berättar jag för min kollega som är så präktig om varje litet glas vin jag tar. Jag behöver ju inte göra det?! Jag var aldrig jobbig i tonåren är det kanske därför den där lilla revoltkänslan finns kvar i mig fast jag närmar mig 40?

• Moppy

Sorry, såg att mitt inlägg kom lite fel....

• Piggelin1

Men Lappis - det var inte menat som kritik åt dig - sorry! Absolut inte!! Det var mer att jag ville dra en liknelse & i vanlig ordning vara lite "ego" & utgå från mig själv Jag är ju i vanliga fall skitpetig med mitt hår & har definitivt gnällt massor när jag haft mina Bad Hair-days!!

Vickan, tack för tipsen om bankjurist etc. Ska vara redig & komma till skott snaaaart!

Vickan, känner igen mig i dina tankar & funderingar på Dagen S, som i "Sluta med P-piller" - klart som tusan att det är lite scary & "woooaaaaah"-känsla. Ös ur dig här bara!

Lappis gillar ditt tips om att dra ut på det med en tablett varannan dag istället!

• Lapinette

Viktualia - om ni inte vill ha barn nu och du inte vill fortsätta med dina piller så finns det faktiskt andra preventivmedel har jag hört. De gör reklam med jämna mellanrum för något som är gjort i gummi. Kanske något som kan testas under ÄL perioder. Sen har jag hört att man kan försöka avsluta i tid så att spermerna simmar någon annanstans och ja, vad finns det mer för kreativa preventivmedel förutom p-piller?!!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!