• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • viktualia

hm... får nog se till att älta detta med nån IRL.. men det är inte helt lätt... antingen är kompisarna redan föräldrar, övertygade "plusjagare" eller singlar.... *grubblar*

fast ni är bra också.. när jag tog mig lite mer tankekraft att formulera mig...

• Lapinette

viktualia - är du bara 30 så är det ingen panik men jag skulle ändå råda dig att inte vänta tills du är 35. Jag har en väninna, BS släkting, som alltid sagt att hon vill ha barn. De har varit tillsammans i säkert 8 år, har bra jobb, hus, hela kittet men ändå har de väntat tills i fjol med att försöka få barn. Förstår faktiskt inte riktigt varför för hon är ju jämngammal med mig och alla våra vänner har redan 2 barn. Tror faktiskt hon själv undrar varför hon aldrig startade tidigare.

• Lapinette

Sen är det ju så att alla människor vill inte ha barn och sådana beslut får man ju acceptera också även om folk i största allmänhet har svårt att förstå det.

• viktualia

Man ska nog inte vänta för länge.. och vi har ju redan väntat ett tag som sagt...

nääeee detta är verkligen en STOR källa till ambivalens och förvirring... och inget som avgörs över en natt..

• Liten med Mindre

Victory - "New York super fudge chunk" är smaskig. Men just nu när jag vill ha lite mindre godis i glassen är jag förälskad i Chocolate Therapy, bara lite brownie-bitar ihop med chokladsås, chokladglass och någon form av chokladpuddingkänsla. Smask!

Viktualia - det kan ju faktiskt vara så att du inte riktigt känner dig "färdig" med andra delar av livet, typ karriären om jag förstått dig rätt tidigare. En vän berättade förut om livets tre faser, och att man sällan har framgång inom alla faser/områden samtidigt. Tror de var familjen, jag-själv, och karriären. Har märkt själv hur jag i omgångar fått flyt inom vissa områden - medan andra stått still.

Och nu på sistone har det varit familjens tur, bröllop och barn kändes nu rätt. gissar att jag kommer in i en karriär -fas någon gång igen i framtiden. Skulle kännas skönt. :D

• Lapinette

Liten - ja här har det också varit ett jätteflow inom familjebiten men ack vad jag har struntat i karriärbiten under dessa år.

• viktualia

Liten - det har du säkert helt rätt i... och jag önskar dig verkligen världens SKJUTS i karriärfasen när tiden för det är mer lämplig än nu!

(och japp, jag letar annat jobb och visst kommer det styra lite när vi slutar skydda oss)

• Liten med Mindre

Vet inte heller vad som hände? :? Har 20 minuter kvar, och svårt med motivationen. Eller - jag är ju motiverad att inte blir utarbetad... :D

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!