• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Frejis

Pudan - det måste kännas helt underbart! :)

Mrs_B - roligt med möhippan och att du är nöjd med hur det blev. Det blir ett härligt minne för resten av livet!

Nu måste jag fortsätta med annat, men jag kommer tillbaka hit under helgen. Trevlig lördag!

• Victory

Här sitter jag och äter B&J-glass till frukost! Det blev New York Super Fudge Chunk (tack för tipset, Liten! ). Snacka om gott! Men jag måste nog inhandla mer till ikväll, kanske nåt med kolasås, mums...

Maken jobbar kväll så det blir väl att laga något gott till mig själv och så ett glas vin till förstås! Jag känner för att skämma bort mig själv, lilla barnlösa jag!

Paniken över eventuell missad ÄL har lagt sig något. Symptomen är inte helt entydiga så än finns det chans att den kommer.

Nä, nu ska jag ner på stan och köpa mig lite nya höstkläder. Riktigt åtsmitande ska de vara nu när jag är ogravid. Kanske dags för ett par nya, tajta, superdyra jeans!

Ha en skön helg, tjejer! Kanske tittar jag in ikväll.

• start september

Idag kom böjen

Tur var det för igår kväll var det lite kämpigt, jag var allmänt sugen på 6 och maken blev helt plötsligt som ett åskmoln. Efter en ganska frustrerad diskussion fick vi ändå till det men jag tyckte så synd om honom. Han kan ju inte en skylla på hormoner.

• start september

ÄL-jakt är jobbigt, det är bara konstatera. Vi har ett starkt förhållande men när jag ser hur jobbigt han tycker det är blir jag ändå rädd.

Tidigare i veckan var det han som var nojig för att vi hade missat ÄL (min cykel var 5 dagar förskjuten fast vi trodde det skulle vara 3 dagar) medan jag var cool. Jag längtar efter att plussa av många anledningar och relationen är en av dem.

• start september

Victory - B&J rules! Fast till frukost vet jag inte om jag provat än.

MrsB - visst är det en härlig känsla att bli hippad!!! Jag tänker ofta på min.

A.M får fint väder idag iallafall, solen har strålat i Sthlm.

• Piggelin1

En snabbtitt in eftersom vi har några kompisar som kommer över på middag om några timmar (de har sin pojk med, så det blir den barnvänliga tiden kl fem ).

Ville bara hälsa MASSOR till hela gänget härinne från Muggles. Hon berättade igår att hon lider av svår tråd-abstinens , men just för tillfället är det svårt att hitta tiden att kika in...
    Men kan iaf meddela att Moa är en näpen & ursöt liten bebis
    Blev alldeles förälskad i det lilla paketet & hon fick ligga både i min & mannens famnar Såååå liten!
    Konstig känsla att nu är liksom deras bebis ute & min är fortfarande kvar några månader till!

Muggles nämnde att hon kände sig alldeles hög på lycko-/mammahormoner, typ sådär härligt nyförälskad. Hoppla, jag blir ju nästan rörd nu när jag skriver detta... Drabbas av hjärtsnörp

...och igår skulle Muggles & hennes man fira till det med en riktigt blodig biff på kvällen! Gravad lax verkar också finnas högt på listan över vad som snart kommer att ätas

Summa summarum, Muggles verkar må oförskämt väl & redan återhämtat sig hyfsat. Inga konstiga men eller bekymmer med att sitta/gå på toaletten. Allt såg liksom bara så naturligt & självklart ut Mysigt! Men som sagt - hon kommer in så småningom & avlägger sin berättelse!

• Piggelin1

MrsB - vad kul med möhippan! Visst var det du som inte trodde att det skulle bli ngt?

Frejis - jag tror att det var tal om nästa helg i Sthlm, alternativt helgen därpå. Minns att Lappis & Cicci var på, men nästa helg är det vi i Götet som träffar Liten, så hon kan inte joina er då

Ja just det, ang träffen nästa lördag i Gbg, så kommer Muggles, maken & Moa med stor sannolikhet förbi en sväng - det är definitivt deras målsättning! Förmodligen hoppar de över att käka, men kvistar förbi en kortis på en kaffe & hälsar iaf!

Tinga - hoppas att loppet gått bra idag!!

• sweetstreet

Å härligt Piggelin!! :)

Skönt att höra att Mugglan är lyckodopad!!! :D :D :D

• sweetstreet

Hann inte in här igår för det var så mycket på jobbet hela dagen. Men nu har jag läst ikapp.

Känner igen mig i Frejis beskrivning att man läser o läser o läser, men sedan orkar man knappt skriva något. OCH man har DESSUTOM glömt vad det var man tänkt kommentera.... :?

• Piggelin1

Frejis & Sweet, en till som känner igen sig... Därav att jag numera ofta sitter med en lapp bredvid & kladdar, så att jag inte ska glömma... Vilket i sin tur resulterar i maratoninlägg... På gott & ont

Sweet - ja, det var verkligen så himla KUL att träffa & se Muggles så pigg igår. ...och det där att Moa redan var ngt fullständigt självklart för både henne & maken. Det är väl precis så det ska vara, men klart häftigt att uppleva det på så nära håll! Plus lite av känslan att veta att om några månader är vi där med - känns urcoolt!! ...och lite scary också

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!