• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Mrs_B

JAG HAR BLIVIT HIPPAD!!!!!!!!

JAG HAR BLIVIT HIPPAD!!!!!!!!!!!

Har precis kommit hem efter en underbar eftermiddag och kväll med kidnappning på jobbet, smycketillverkning och middag på stan.Lagom och speciell för en gravid kvinna!!!! :)

• junilejon

tjena tjejer...här kommer jag invinglandes efter ett härligt fyllesex ...Oj det kanske var för mycket info för er...fniss...Hoppas att det tog sig,men det gör inget om det inte gjorde det, för det var sa hårligt ändå,få väl satsa på ett imorhon med...

Men vad roliggt att du blivit hippad MrB...jag menar Mrs B ...Lycka till imrodgon, och lovar att du njuter av dagen! Låt andra ta hand om det viktigaste så bli allt bra!!!!

Nu ska jag se om jag hiitar upp till sängen...sov gott så ses vi snart igen...hick

• junilejon

Fan vad fingrarna snubblar på tangenntttbordet när man är littte dragen...

• pudan

Mrs_B

Låter som en härlig hippa! Det värmer att ens vänner trixat och grejat för att göra en så bra dag/kväll som möjligt för en. ¨

Själv klarade jag mig igenom min första middag med vänner igår som gravid utan att nån ifrågasatte varför jag inte drack vin......Jag har en riktig problemrygg så jag skyllde på kraftig medicinering och alla tyckte sååå synd om mig :)

Har ni några bra tips på ursäkter för att inte dricka vin som jag kan låna? Ska på 5 middager under de närmaste 3 veckorna och är egentligen jätteintresserad av och glad i vin..... Ingen skulle gå på att jag helt plötsligt fokuserat om och upptäckt födelarna med tex mineralvatten och nu ska prova mig igenom hela sortimentet :D

• fifiopipi

Sticker in näsan och meddelar att det blev bom denna gången med.

Next stop; 26 sep. med besök hos gyn...

• junilejon

fifopipi , NEJJJJJ det var ju jätte tråkigt att höra !! Hur känns det? Hoppas att du inte deppa ihop bara...

Pudan , ja du det är svårt det här med att förklara varför man helt plötsligt inte dricker vin!!! Men du kan väl fortsätta på din rygglögn?!?! Säg att du har fått inflamation i höften (höftskålen) och äter medicin som du inte få dricka på...eller nåt!!!

• Frejis

God morgon!
    Först och främst jättestor GRATTIS till Pudan! :) Jättekul att du har plussat, nu har vi två plus efter varandra. Kul för er tjejer som kan följas åt och vem vet, det kanske är start för en ny plusvåg i tråden.

Liten - hoppas att det gick bra på träningen igår. Jag var så långrandig i mina tips att ett sms inte räckte, som du märkte hade jag mycket att säga om Muskel, men det rymdes ju inte. Hur som helst, hoppas att det fungerade bra och att du hamnade hos en bra instruktör (tjejen som har det på måndagar är superbra). Och att du och maken får en trevlig helg! :D

Snartis - kul att läsa din förlossningsberättelse även om sugklockan lät skrämmande. Har ni bestämt vad lillprinsen ska heta?

Muggles - ännu en gång stort grattis! Tycker att Moa är ett jättevacker namn som inte är så vanligt nuförtiden (rätta mig om jag har fel!). Jag hör också till dem som med nyfikenhet och spänning väntar på din förlossningsberättelse med alla detaljer.

Lapinette - När börjar du med nedregleringen? Jag har tyvärr inga nyheter om hur man kan dra av ivf på bruttolön och vems lön det ska vara, etc. Vi vet ännu inte om det överhuvudtaget kommer att fungera och om jobbet går med på detta. Vet kanske mer i nästa vecka. Hur går det för er, har ni fått veta någonting mer om detta?

Undrar om Borren redan har kommit ut. Ni som har kontakt med Frullan får hålla oss andra informerade om hur det går :) hon har väl inte skrivit här på ett tag och jag hoppas att allt är bra med henne.

Själv har jag haft jättemycket att göra och känt mig jättetrött på kvällarna. Men det som jag gör på dagarna är jättekul, med en massa nytt! Jag försöker dock läsa ikapp det ni har skrivit, men orkar inte lägga till något när jag läst klart. Någon annan som känner igen sig? ;) *skojar bara*

• pudan

Junilejon.......

Ja, det blir väl till att skylla på den skraltiga kroppen :) Känns litet taskigt bara för mina vänner är så himla omtänksamma. De vet att jag har problem med ryggen och kommer över med plädar i ull som ska värma, vetevärmare mm. Igår hade en av tjejerna en nyinköpt kräm i handväskan som ska vara bra för att värma muskler som gör ont. När jag berättade om min eländiga rygg (som jag inte känner av alls för tillfället -mår som en prinsessa) så gav hon den till mig och instruerade noga hur ofta jag skulle använda den.....Känns som om jag lurar dem hela högen men men......Jag är så fantastiskt glad för att de är så snälla och goa och tids nog kan vi ju berätta för dem :)

• pudan

Freijs....

Tack för grattisen! Vi har faktiskt börjat inse att vi ska bli föräldrar och går och småler härhemma hela dagarna. Supermysigt!

Fifiopipi.....

Nej, vad trist :( Håller alla tummarna för nästa försök!

• Frejis

Har försökt hitta sidan där trådens nästa dejt diskuterades, men lyckades inte. Vilket datum var det som diskuterades?Tycker definitivt att det är dags att träffas igen och äta gott, med pannkakor och allt! :) Hoppas också att vi får se lite nya ansikten!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!