• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Frejis

Ännu en sak. Jag tror att jag redan nu har pms-symptom och mensen ska komma om en vecka. Blev helt uppsvälld i magen i morse och har lätt mensvärk. Dessutom har maken påpekat humörsvängningarna (hormoner ;) Mao gillar inte det här överhuvudtaget.

September - känner igen mig i det du skriver om sex och ÄL.

• Moppy

Godkväll tjejer!
    Visst är det idag som A.M gifter sig. Åhh hoppas hon får en underbar dag! Solen skiner ialla fall här i Sthlm och det är ganska varmt!

Har köpt mina första babykläder idag. Några få bodies etc måste man ju ha som start kit. Fast det kändes konstigt måste jag säga, typ som att jag inte riktigt hörde hemma bland alla hysteriska mammor på H&M. Köpte lite på H&M och Zara, H&M har ju verkligen superbra utbud! Billigt och snyggt. Ingen mening att köpa snordyra kläder för att ha när han precis har kläckts.

Verkar som många är i ÄL tider nu, September & Sweet- verkar ju som ni fått till det riktigt bra denna gång. Håller tummarna! Känner igen det där med att relationen sätts på prov runt ÄL tider. Min man hade rikitgt svårt att få till det ibland när han kände för mkt press. Stackarn! Som tjej är det ju lite lättare, man kan ju i princip bara ligga där med benen i vädret. Typ.

Är hemma ensam ikväll eftersom mannen är på svensexa. Hmm vad ska jag äta för gott. Blev riktigt sugen på B&J glass.... får nog smita ner till affären. :D

Kanske, kanske dyker jag upp om det blir en trådträff snart.:O Jag har ju hållit mig undan de tidigare, men det vore kul att träffas, särskilt nu när de första trådbebbarna kan följa med.

KRAAAAAM!

• viktualia

Tack Sweetan! Det är som sagt skönt att läsa om andras ambivalens.

Själv är jag VERKLIGEN i bearbetningsfasen just nu. Och det är nästan komiskt. Idag fick jag veta hur mina föräldar planerar att fira sina 60 årsdagar nästa år. Pappa fyller i augusti och de tänker ha öppet hus med korv och god öl - vilket kanske inte låter så flaschigt men är väldigt mycket dem!! Hur som, min tysta tanke var genast: Jaaa tänk om jag är gravid då... då får jag dricka sån där alkoholfri öl och kanske slipper jag "serveringsjobbet" om jag är långt gången.

Måste säga att jag fnissade tyst för mig själv när jag tänkt tanken till punkt och inser att det är mitt sätt att aktivt, i tysta tankar, bearbeta att p-pillren snart är slut.

... men NU är det dags att leta rätt på något lagom smalrecept som passar till kvällens röda vin. För bantningsmålet på totalt 27 kilo ner (14 fixade hittills ) kommer troligen att nås SAMTIDIGT som pillren tar slut....

... SKÅÅÅÅÅL på er!

• Victory

September: Ja, visst är det jobbigt runt ÄL! Vårt annars så härliga sexliv blir som förbytt! Tvångsmässigt och jobbigt och inte bra alls?  Det tär verkligen på förhållandet. Tråkigt att höra att ni har det likadant. Ibland fantiserar jag om hur bra allting kommer att bli bara vi plussar. Men grattis till böjen, förresten!!! Och att ni fick till det! 

Piggis: Härligt att höra att allt är toppen med Muggles och Moa! Åh, jag hoppas vi får se en bild snart!

Sweet! Jag känner sååååå ingen det där räknandet kring ÄL. Först ångest för att böjen aldrig kommer. Sen ångest för när böjen väl är ett faktum är det ju egentligen omöjligt att veta exakt NÄR ägget släpper och hur länge simmarna lever och när man ska ha sex och om det verkligen räcker med att ha sex varje dag. Och ändå räcker det inte uppenbarligen!

Precis som September känner jag mig ruskigt k*t nu när ÄL närmar sig men tyvärr är ju maken aldrig på G! Häromkvällen skällde jag ut honom för att han alltid förhalar sexet, så jag hoppas att det blir mer fart på honom framöver. Tyvärr är han oftast för trött efter jobbet och han jobbar mycket nu.

Vickan ? du är så otroligt duktig som lyckats gå ner i vikt och fortsätter att rasa!!! Själv har jag jättesvårt att låta bli alla godsaker. Jag har bara tur som inte är överviktig. ÄN!

• Victory

Jag sitter förresten här och pimplar vin eftersom maken jobbar kväll. Jag har haft en bra kväll, i alla fall sedan fyllan infann sig. Innan dess var jag arg och ledsen över en gardin-fadäs! Tänk vad lite alkohol kan göra! Jag mår inte ens dåligt över barnlösheten! Jag fick tanken att jag borde vara lite salongsberusad för jämnan för att må riktigt bra. Verkligheten är nog att jag skulle behöva något antidepressivt...

MEN MEN MEN... NU mår jag ju bra och då ska jag fokusera på det och på att jag har en B&J Cookie dough i frysen! Smaskens!

Ha en härlig lördagkväll mina vänner!

• mugglesfan

Hej på er! Har äntligen fått lite datortid!!!

Har skickat diverse mejl med bilder på Moa och nu finns hon även i galleriet. Försöker komma till att författa förlossningsberättelsen snart men imorgon är det besök av våra päron så då blir det nog inte.

Massor av hälsningar till allihop.

Och GRATTIS till AM som gifter sig idag - wiiiiiieeeee!!!!!!!!!

• viktualia

Muggles - mysigt med bilder på Moa och vad fräsch du såg ut! coolt!!!

*kramar*

• junilejon

Muggles vad otroligt söt Moa är!! Hon är ju helt underbar och så...så liten
    Blir så avundsjuk....vill med ha en liten bebbe!!!! Ett stort grattis till dig och Moa ännu en gång...

• Tinga

Mrs_B - vad kul att det blev en trevlig hippa! Tänker inte säga "vad var det jag sa", även om det är lockande! Oftast brukar det dessutom bli ännu bättre när man inte föväntar sig något.

fifiopipi - usch, vad tråkigt att det blev BOM igen! Måste kännas bra att ni nu iallafall har en tid bokad för undersökning, så att ni kan komma vidare. Kram!

Piggelin - nja, loppet gick sådär igår. Jag gick ut alldeles för hårt, och det fick jag betala för under resten av loppet. Jag har lite för dålig koll på att känna hur fort jag egentligen springer, och då blir det lätt att man i sin optimism öppnar för hårt. Tiden blev 1 h 57 min, och det är iallafall ett par minuter bättre än mitt tidigare pers, men jag vet att jag kan bättre om jag bara får ett jämnare lopp. De sista fyra km sprang jag tillsammans med en man, så vi hjälptes åt att peppa varandra när det gick tungt. Det hjälpte faktiskt mycket! Det som är tråkigt är att det dröjer ganska länge tills man får chansen att förbättra sig, men till våren ska jag springa Göteborgsvarvet, om jag inte är gravid då. Isåfall räknar jag med bra publikstöd i Götet!

Sweet, September & Victory - jag kännar också såååå väl igen mig i alla hysteriska tankar kring ÄL, och framför allt en av dem - _när_ släpper egentligen ägget? Jag hade ju ÄL i mitten av den här veckan och hela tiden snurrade tankarna kring när det var bäst (ur äggsynpunkt ) att få till det. Jag känner alltid en viss lättnad när ÄL väl är över. Nu blir det övergång till att hoppas inför BIM istället!

Muggles - jag sitter tyvärr med jobbdatorn just nu (borde jobba egentligen ), och kan inte kolla i fotogalleriet här, men ska byta dator sedan. Är ju jättenyfiken på hur Moa ser ut! Gulligt av dig att tänka på oss här i tråden!

• pudan

Också nyfiken på bilden på lilla Moa - hur hittar jag den?

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!