• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Moppy

Liten - var ligger Mancini? Är alltid sugen på nya italienare, tycker det finns för få riktigt bra italienare i Sthlm...

• Liten med Mindre

Lapinette - både jag & mannen, samt koko (med man?) har Mancini som italiensk favorit.

Fast ikväll blir det "budget" på Linguini istället. Mysigt det med. Och att gå på Mancini utan att dricka vin till maten är sorgligt.

Har även hört att PortoFino (?) på Brännkyrkagatan ska vara bra. Det ser fint ut i alla fall.

• Piggelin1

Tillbaka efter lunch med kul tjejsnack - det bidde mkt riktigt sushi & sen en Caffe Macciato på Bar Italia på Prinsgatan. Yummie! Gott att komma ut från "grottekvarnen" på lunchen mellan varven

Page, i ärlighetens namn så hadejag inte heller ngn stenkoll på Oh Laura, men när kompisen frågade & skickade med länken som jag klistrade in här, då nappade jag på studs!

Vad gott det låter med kräftor - undras om man inte ska shoppa lite havskräftor på vägen hem idag ...eller "Lajrhommer" som en del säger där jag kommer ifrån. Uttalat på rikssvenska: Ler-hummer, dvs havskräftorna gillar att vandra runt i dyn på havsbotten

Tinga - STORT lycka till på loppet imorgon! Låter som om förkylningstendenserna är helt borta nu?! Gott!

• Liten med Mindre

Och när jag kommer ut på restaurang efter Mindre har kommit - så ska jag få äta ostbricka på Mancini. :D Men det dröjer säkert - så det får bli ostkväll hemma istället.

• Liten med Mindre

Tinga - jag skulle vilja äta mycket. Men det blir så fullt i magen. Ofta märker jag det tyvärr inte förrän jag reser mig, och då känns det riktigt jobbigt. Borde sitta läääänge och prata efteråt. Men jag har sällan ro till det.

• Lapinette

Det har blivit ostbricka som efterrätt de senaste 3 restaurangbesöken. Mmmm....!!! Lever ju hela tiden som om det vore den sista dagen...innan graviditet. Shit, orkar knappt tänka på det där med graviditet blir så jäkla nedstämd. Var igår och kollade efter lite söta kläder till makens brorsbarn och blev faktiskt lite ledsen. Har aldrig känt så förut. Usch!

• Moppy

Åhh Lappis, stor kram till dig! Det kommer att funka, de finns ju inga fel på er som de upptäckt ännu så slh att det kommer gå med IVF måste ju vara stor.

• Tinga

Lappis - skickar en peppkram! Det _måste_ lösa sig, förr eller senare!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!