• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Liten med Mindre

Ha - jag knep den!

• Liten med Mindre

Jo, FruLlis var inne sista veckan på jobbet, och konstaterade att vändningen varit en fantastisk upplevelse (om jag tolkade rätt). Sen skulle hon hem och ligga på soffan och vila/äta upp sig, så att Borren växer lite - och där måste hon ligga kvar än om inget trist har hänt.

• -August-

Piggelin - Haha - ingen britt kan nog halla vantarna borta fran fish and chips, gravid eller inte... . Den fisken ar nog sa processad sa fettet ar farligare an nagon tungmetall nagonsin kommer i narheten av.

Jag ska inte heller ata nagra tillskott, mer an folsyra. Mina fiskleveroljetabletter innehaller 100% av rekommenderat intag av A-vitamin - per kapsel! Eftersom man ska akta sig for A-vitamintillskott som gravid sa skickade jag dessa kapslar med sopbilen.

• Page

Bara 4000? Oj, då är det långt kvar till vår topp på ca 1200 inlägg! En liten fanfar med bäverluren!

• Page

Ja, men då är det säkert sköna tider för FruLlan på sofflocket med en ask praliner och fantasier om vin!

• Lapinette

Page - tror även homograbbarna är klara med "vad de nu gjorde" i vardagsrummet. Hade en väninna på middag för ett par veckor sedan och hon höll på att glo ihjäl sig när hon såg dem i kalsonger. Ska kanske tillägga att väninnan är singel och den senaste tiden inte varit i närheten av någon karl.

Mycket OT blir det när kaninen är inne och skriver. Arbetsmotivationen är verkligen på minus idag.

Nu till något viktigt!
    Någon som hört från Frullan! Det är ju snart dags för henne.

Sen undrar jag var Frejis är då jag försöker utreda huruvida maken kan dra av för IVF. Det står nämligen något luddigt på Skatteverkets sida så jag har frågat min fd kollega där som inte heller riktigt förstår. Fick dock detta svar från FL. "Någon här på FL hade kollat med advokater och de hade kommit fram till att det måste vara på kvinnans jobb. Men texten är luddig från skatteverket." Men sedan visste denna tjej på FL flera som hade dragit av det på makens jobb i alla fall och själva drog de hälften/hälften.

• Moppy

När har Frullan BF? Kanske har den lill* redan tittat ut??

• Page

FruLs BF är 4/9 enligt Mrs-Bs lista

• Vänner-fan

Halloj!

Grattis Pudan, vad härligt!

Ja, var håller Frullan hus??

Tittar in här mellan dopförberedelserna.
    Stötte ihop med grannen i hissen som kofirmerade det jag också känner: det är roligare och roligare med barnen ju äldre de blir! (Hennes är 9 mån). Igår fick jag många ha, ha, ha-skratt av prinsen och det finns ingen ände för vad man kan hitta på för larv för att få höra fler sådana (allt kiss- och bajsläckage genast förlåtet!). Idag kom han på grejen med hoppgunga. Vi har testat lite i flera dagar, men idag kom han verkligen på det. Hopp, hoppeli, hopp! Perfekt, för han var lite gnällig precis innan och ville inte låta mig göra mig i ordning i fred inför att gå ut för att hämta nyckeln där vi ska ha dopfirandet imorgon.
    Hoppas på liiiite bättre väder än idag- regn, regn, regn!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!