• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • sweetstreet

Nu msåte jag dra.
    Sorry Page, men jag lämnar nog tråden för idag. Ska ju på fest nu och så.

Ses imorgon!

• Page

Iväg med dig på roligheter!

• Tinga

Pudan - JÄTTEGRATTIS till plusset! Så himla kul! Slapp du vänta till 10 dagar efter BIM med att testa? Hårda förhandlingar? Grattis igen!

Sweet - welcome to Skåne! Vore jättekul att träffas när du kommer till våra trakter! Här behöver du iallafall inte oroa dig för att använda porrbikini - så varmt är det inte ens i Skåne vid den tiden på året!

Liten - hur kändes det att gå till jobbet idag? Lite bättre kanske, nu när du fått sova på saken? Oavsett vilket har dina tröga kollegor förtjänat en stor dos långsinthet!

För egen del är ÄL nu passerad; kollade som vanligt tempen i imorse och den har nu stigit knappt en halv grad jämfört med tidigare. Sedan jag började med Apiforce tycker jag mig dessutom ha fått mer flytningar (bara bra - var en riktigt "torris" innan ), så igår kunde jag t o m konstatera att mitt sekret hade den rätta trådiga konsistensen. Skönt! Nu gäller det bara att hålla tummarna tills BIM, som jag räknar med infaller den 11 september, tre dagar före vår 5-åriga bröllopsdag. Kunde ju vara kul med en positiv upplevelse att koppla ihop just den 11 september med.

• pudan

Tusen tack för alla grattisar :) :)

Vi har knappast sovit nåt i natt och min man är alldeles yr i huvet av tanken på vad som väntar. Han skulle packa för jobbresa till Marocko igår och började lägga fram tjocka tröjor, varma brallor och glömde helt att stoppa underkläder i väskan.......Tur att jag fick för mig att dubbelkolla! Inte helt lyckat att komma till 40 graders värme med ylletröja, vinterbrallor, sandaler och inga kallingar :)

Tinga........

Nä, nu väntade vi bara drygt två dygn men det var jobbigt nog! Det var dessutom mannen som var ivrigast :)

• Piggelin1

Gomorrom i tråden - kuuul ikappläsning!
    Superkul att du är tillbaka, Page! Känner mig rätt professionell på OT-inlägg jag med, men dina är evrkligen roliga!

"Gloria av fulhet" Kanonbeskrivning!
    Sweet, klart att man har en Gloria av "Bästhet" också! Sådana dgr SKA man ha mellan varven! Pompös - det är nog så långt ifrån dig man kan komma!!! Eller så dolde du det OTROLIGT väl när vi träffades ...eller så kör man med min otroligt ödmjuka devis: "Även solen har sina fläckar..."

Page - angående uppsamlingsheat, Tinga är allas vår Öfverqvinna på att minnas detaljer, så hon kan bergis göra en insats för dig! Om det hjälper lite så kan jag iaf berätta att MrsB hette tidigare Vårbrud, och August hette tills nyligen Augustibrud.

Sweet - jag såg YoyTube-klippet på din blogg & var tvungen att visa mannen också - "Hallå eller???? Vad i hela friden saaaa hon?!"

Höll alldeles på att glömma: Pudan, STORT GRATTIS!! Superkul med två plus i augusti!

• Tinga

Haha, Pudan, jag kan se synen av din man i Marocko framför mig - utstyrd precis så som du beskerv att han packat! Kanske män också kan drabbas av graviditetshormoner?

Hur många myggbett och tallbar i håret "kostade" det här plusset?

• Lapinette

Godmorgon i tråden!
    Ser att jag borde ha släpat hem datorn igår. Hade varit så mycket trevligare att tjattra med Page och Sweet än att se en B-film på TV. Men, men på min shoppingtur som främst var inriktad på presenter till alla fester vi ska gå på i september så kom jag hem med ett par stövlar. Superfina!

Börjar med att gratta Pudan!!! Vad härligt att det blev pluss!! Hur känns det, något som du anat?

Page - det där med att vakna och känna sig fulare än vanligt, I know the feeling. Idag har jag en "bad hairday". Borde ställa mig in på att det blir så resten av året då mitt hår har självfall dvs när det blir kallt försvinner alla lockar, platt fall!

Sweet - känner igen det där med att det inte är lika skoj att sexa till det längre. För oss skiter det ju sig totalt i o m att vi gjort inseminationer de sista 3 månaderna och jag kan erkänna...det är inte alls lika skönt!

• pudan

Tinga...........

Inte så mycket tallbarr men om vi säger så kliar det på delar av kroppen jag knappt visste man kunde bli biten på :D

Men, vad är tusen myggbett i sammanhanget -jag råkar ha en man som gärna kliar mig på ryggen eller benen så jag har god hjälp med "fnattningen" på åtminstone en del av betten :D

• Tinga

Piggelin - jag rodnar av blyghet av din gulliga kommentar! Sanningen att säga tycker jag att jag är bättre på att svara på direkta frågor kring historiken, snarare än att rabbla upp allt som hänt. Under sommaren var det överlag ganska lugnt här, och jag kan inte direkt påminna mig några stora händelser, utöver de bebisar som fötts, och dem har väl du, Page, full koll på? Annars var det nog mest semestrar, det dåliga sommarvädret och uteserveringar som diskuterades.

• Piggelin1

....och idag ska mannen & jag avlägga visit hos Muggles & hennes man efter jobbet för att spana in lilla underveket Moa.
    Jiiiihaaa, tjoooohoooo
    Blir rörd bara jag tänker på det!

Pratade länge med Muggles & min gemensamma vän MissX igår, som hade spanat in det lilla livet & konstaterat "Jag vill OCKSÅ ha en sån!"
    Fasen att hon är singel - hon förtjnar verkligen att träffa mannen med JÄTTESTORT M i sitt liv! Fast nu verkar hon mer på hugget än på läääänge, vilket gläder mig oerhört. Så bla bestämde hon igår att när jag får nummer två (!), då är hon på G med nummer ett
    Sweet - det är hon som ska till NYC nu förresten! Hon blev jätteglad för dina tips!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!