• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Vill också bara jobba när det är dåligt väder! Fast å andra sidan så som den svenska sommaren varit så skulle det innebära att man fick jobba jämnt!

• Moppy

August - intressant att kostråden skiljer sig åt så mkt i UK-Sverige. Här hemma rasar debatten för fullt om hur viktigt det är att gravida INTE slutar att äta fisk, pga omega 3 som är nödvändigt för bebbens hjärna. I och med att det varit så mkt snack hittills om att vissa fiskar är giftiga så har gravida slutat äta fisk helt vilket inte är bra.... Och ost, det kan man ju äta en massa av, förutom ett par st..... Intressant....

• Moppy

Fråga till er andra gravida - äter ni Omega 3 tabletter? Min BM säger att man inte ska göra det, eftersom man inte kan garantera att tabletterna är gjorda av "ren" fisk, medans många andra BMs säger att man ska äta Omega 3 tillskott? *Sorry girls om jag blir lite långrandig på detta ämne....*

• Page

Lapinette, åh, då gick det undan med badrummet. Skööönt att ni får bo hemma igen. Hur går det för det homosexuella paret mitt emot er? Är de klara de också?

Liten, hade du skadat dig allvarligt under semestern? Jag inbillar mig att simmning är bra och skonsam träning. Det måste kännas konstigt för dig att inte kunna träna lika mycket som vanligt...

Mja, jag tror nog inte att stress och ÄL-jakt påvekar slutresultatet så mycket. Jag tror nu att maken är steril efter all cyostatika och att det kommer bli ett besök på ivfkliniken för oss när vi kör igång igen.

• Page

Moppy, fråga BM om man kan dricka fisleverolja i stället. Det är så gammal produkt så det borde verkligen bara vara gjort på fisk.

• Page

Var är FruL förresten? Boar hon för fullt och har inte tid och lust att hänga här?

• Liten med Mindre

Moppy - jag har fortsatt med mina omega-3, fast BM1 ville inte rekommendera den. BM2 (vikarie) tyckte väl att det var ok. Hon hade hört om något som hette Mumomega från hälsokosten, som skulle vara rent. Fast mina är från apoteket...

Nu när jag börjat äta fisk igen försöker jag minska på kapslarna.

Och - nu har jag anmält mig till gravidyoga. Det verkar lite skoj, lättsam träning.

• Liten med Mindre

Fast inte blev det SATS' gravidyoga som börjar på den fåniga tiden 14.00 tisdagar. ??? Hur många har tid att komma ifrån då? Om man inte jobbar precis bredvid gymmet förstås.

• Piggelin1

Inga Omega3-tabletter för min del. Rent allmänt så är jag gansk skeptisk till att stoppa i mig piller (FÖR skeptisk skulle en del säga, speciellt när jag led av njursten för två år sen... Fast då lärde jag mig faktist att det är riktigt DUMT att spela hjälte i sådana riktigt-jädra-ont-sammanhang, vilket resulterade i att såväl diklofenak, morfin & jag blev riktigt goda vänner ) Hur som helst, käkar ju Niferex på BM's anmodan eftersom blodvärdet var dåligt & nu sen senaste besöket i onsdags så har jag börjat stoppa i mig Vitamineral Kvinna.

August - fnissade lite när jag läste om din doktors matråd - läste det som "fish & chips" Själv har jag faktist ågren för att jag äter alldeles för lite fisk. Borde göra det MKT mer än jag gjort de senaste månaderna.

• Piggelin1

Frullan var jättelängesen vi hörde ifrån känns det som. Har hon varit inne alls sen vändningen av Borren? Det var väl i mitten av augusti?

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!