• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • -August-

BS - Bra att du ger oss en vision av vad som hander efter graviditeten. Allt jag kan tanka pa ar att fortsatta vara gravid tva manader till, till risken for MF ar liten...

• pudan

Lapinette.....

Jepp det blir väl ett riktigt skogstroll av den lilla filuren så småningom!

Vi var ju på semseter hos mina föräldrar som bor i ett väldigt lyhört hus och som är både morgon och kvällspigga.....Dessutom har de en våningssäng i gästrummet som är 80 cm bred så det kändes inte så livat att ha några med upphetsande aktiviteter där. Vi tog därför en låååååång tur ut i den norrländska fjällvärlden, hittade en underbar liten glänta bland fjällbjörkarna med en lägligt placerad fors bredvid. Idylliskt, soligt, romantiskt, myggigt och askul!!

• Piggelin1

Liten,
    mannens jobbresa till Kina är uppskjuten några veckor, så han är hemma nästa lördag. Jag kollar om han vill/vågar joina

• Piggelin1

haha, pudan - det där kommer ni att le/garva åt fortfarande när ni blir "panchisar" & tänker tillbaka på hur sonen/dottern blev till

Själv ler jag åt en viss motionsrunda hemma i duschen en alldeles vanlig torsdagskväll Som visade sig resultera i ngt väldigt "ovanligt"

• Page

Vilket romantiskt sätt att göra barn på Pudan! Själv hade jag nog oroat mig för borrelia och tvestjärtbon i snippan och förstört hela romantiska stämningen!

• -August-

Pudan - Kul med en liten story! Jag tror det blir en flajjguide .

• Page

Liten, visst är det en skum känsla? Jag har dock aldrig lyckats med att se kompisar "med andra ögon". Det har alltid varit människor som jag bara känner/känner igen ytligt. Typ någon som man ser varje morgon på tåget.

• Moppy

Piggelin - hälsa nu Mugglan så mkt från oss i eftermiddag och säg att hon MÅSTE komma in och skriva sin förlossningsberättelse. Can't wait!! Vi är så nyfikna...

Sweet & Page - läste er diskussion i går kväll om er stress runt ÄL. Jag/vi var alltid superstressade runt ÄL och jag blev ännu mer stressad av att tänka på att jag VAR stressad. Men jag tror inte det har någon påverkan. Det gick ju till slut för oss. Så mitt ack så ovetenskapliga råd är, skit i stressen och kör på, även om det blir halvdant i sänghalmen...

Page - remind me, vad är nu status på din barnproduktion? Får du ngn använding av porrbikinin?

PUDAN - GRATTIS!!! Helt underbart! Ett skogstroll!! Vi fick till det när vi var I Paris, så det kanske blir en fransos för oss?! Det du Lappis!!

• Page

Lapinette, du måste ha missat min fråga, eller så har jag missat ditt svar om hur det har gått med renoveringen. Är de klara nu? Hur går det med badrummet?

• Liten med Mindre

Förresten så fick jag reklam från gymmet om den här boken. Funderar på att skaffa den. Det jag sett av de som skrivit den är att de är rätt kompetenta. Fast det kan ju vara kul att bläddra i boken först, och se om den innehåller nåt nytt. När man har läst ett par artiklar eller någon bok känns mycket som upprepning.

www.miroforlag.se/vara_bocker_sgg.asp

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!