• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • -August-

Hahaha - vad skrev jag? Fjallguide menar jag i a f! Eller en mulle, en skogsmulle.

• Page

Moppy, maken och jag har precis börjat med att ha sex igen efter....ähum....missödet. Jag har inte börjat med p-piller igen men vi tänker ta det lugnt ett tag framöver.

• Page

Hur har det gått med träningen Liten? Har du kunnat träna något?

• Lapinette

Moppy - det är trevligt med fransoser. Min ringde precis från just Paris.

Page - vi slängde ut killarna som gjorde vardagsrummet och slutförde jobbet själva. Det som är kvar att göra där att köpa fönsterbräda. Har mailat två stenfirmor men de verkar inte läs mail så jag ska ringa och höra också. Badrummet blev klart 2 veckor tidigare än beräknat och det enda som inte var klart där som vi trodde ingick var att måla tak och dörrfoder. Maken gör det nu för andra gången (han var inte nöjd med första resultatet). Så sen i slutet på juli bor vi faktiskt hemma!!!

• Liten med Mindre

Frejis - eller kanske Lapinette - ville träna ikväll, men det enda pass jag hittar som kanske skulle kunna passa är "muskel". Tror ni det är något för en tjockis som mig? Som inte får göra utfallsövningar?

Vet att Frejis har prövat detta, fast hon har inte synts till på ett tag...

För övrigt så har Mindre vaknat igen. :) Skönt! Lite orolig blev jag att mitt deppande hade smittat av sig. *puh! torkar en kallsvettdroppe ur pannan*

• Lapinette

Page - så då antar jag att du och maken har rett ut allt och är åter tillsammans igen. Det kommer säkert resultera i en liten bebis nu när ni inte jagar ÄL som oss andra desperata.

• -August-

Jag var forresten hos doktor Hussein igar. Han kollade blodtrycket, fragade om jag ater folsyra (vilket sjukvarden har ar helt manisk med) och bekraftade att jag ar i v5. Kul att ha satt igang processen!

Jag visste inte riktigt hur det funkar har i UK, men jag blir kallad till en "antenatal clinic" om nagra veckor och far gora ett UL v14. Sedan ett till UL v20. Hjalp! Det ska bli otroligt spannande!

Pudan - dags for dig att ta kontakt ocksa!

Dr Hussein tog en enorm genvag med sina tva ynka tips: don't eat fish and cheese. "No", sa jag och kryssade fingrarna. Jag ska ju till Sardinien om en vecka!

• Moppy

Page - jag förstår. Jag hade för mig att det var lite oväntade skeenden för er i våras. Skönt att det har klarat upp sig nu! Det kanske är bästa medicinen dock, att inte riktigt köra på seriöst i barnfabriken, och så vips?! ;)

• Lapinette

Liten - har aldrig varit på muskel. Är det som pump fast utan stänger. Har för mig att det fanns ett sånt pass förut men det hetta något annat. Där använde man sig av brädan och så typ gummiband. Nåja, för mig blir det funk.

• Liten med Mindre

Page - jag gjorde mig rätt illa på alla håll och kanter under semestern i sommar, så i många veckor låg all träning nere. Och jag var för lat o trött för att promenera.

Men nu är jag på G igen. Överlevde aerobics förra veckan, och på kursen nu så simmade jag morgon och kväll. superskönt. Utom möjligen för den skadade axeln.

Fast jag slutade instruktörsjobbet redan före semestern. Skönt!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!