• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Victory

Först: Grattis Snartis!!! Jag tror jag missade att du fått barn! Härlig berättelse, jag tycker det låter som en bra upplevelse trots sugklockan.
    Och grattis till Pudan också. Ett plus!? De börjar droppa in nu så det gäller att försöka haka på plus-vågen!

Jaha, då har ÄL-ångesten infunnit sig för den här gången också. Eller kanske jag ska använda det nya uttrycket ÄLS. Står det för ägglossningsstress? . Man kanske skulle kalla det Pre-ägglossnings-spänningar. Men då blir det ju PÄLS?

Nåja, hur som helst har det satt igång och det känns verkligen inte bra. Jag har försökt få mannen i säng men har haft tålamod när han hela tiden sagt ?imorgon?. Han är i en dålig period just nu, typiskt! Igår tvingande? öh, jag menar övertalade jag honom till sex, så det känns bra. MEN? När jag borstade tänderna upptäcker jag flera nya finnar ? ett säkert tecken på att ÄL har passerat! Kan det verkligen vara så?! I så fall var den extremt tidig den här gången, jag har ju inte ens börjat ÄL-testa! Men man vet ju aldrig med min j*vla hoppetossa till cykel! Åh, jag blev riktigt arg, ledsen och uppgiven. Allt känns förstört och jag skyller förstås på mannen som inte ville ha sex tidigare i veckan. Imorse testade jag men det var ingen böj. Naturligtvis hoppas jag att det inte är kört än men när jag tänker tillbaka har jag haft fler symptom på att ÄL är på gång. Jag har bara inte fäst någon uppmärksamhet vid dem eftersom de brukar hålla i sig mer än en vecka innan ÄL. Jag ska fortsätta testa och hoppas så innerligt att böjen dyker upp snart så jag kan sova lugnt.

Sweet: Jag känner igen det där med räknandet inför ÄL. Men vi MÅSTE planera, annars blir det inte av för oss. Och följaktligen blir sexet därefter också: Tvunget! (Efter förra ÄL med medföljande tvångssex dröjde det tre veckor innan vi hade sex igen för lustens skull. Så det går inte att förlita sig på den).

• Lapinette

Pudan - jag måste ha missat något viktigt inlägg. Blev den lilla bebisen till i skogen?

• Lapinette

Veckans ÄLlare:
    Frejis - hade 26-27/8
    Tinga ? ÄL har passerat och inväntar nu BIM 11/9
    Sweet ? ÄL idag eller imorgon 31/8-1/9 men ska ut och partaja så det blir svårt att få till det
    September ? har förmodligen ÄL idag, 31/8 så det blir att ligga i
    Victory ? inväntar ÄL och är frustrerad över sin långa cykel. Kanske cyklar du med oss andra i nästa vecka?

Veckans BIMmare:
    Pudan ? har testat positivt!!!!
    Fifiopipi BIM 1/9

• Liten med Mindre

Godmorgon!

Livet är lite mindre blött idag, slutade snörvla någon gång runt 16 igår. Det gör rejält ont i nosen idag, plus att ögon, bihålor och huvud inte mår toppen. Är nog mer resignerad idag. Hade faktiskt ett rätt givande samtal med min chef (som var på min sida), och han är ju lite besviken med, även om det inte var hans dröm som kraschlandade.

Funderade lite på det där med bebisrörelse. Mindre var ovanligt stillsam igår, och även idag. Endera är det vila och tillväxt efter några aktiva dagar på kursen? Eller så blev det plötsligt gott om plats när magen satte fart igen? Eller så ligger bebisen och trycker mot ryggraden och vågar inte röra sig av rädsla för att jag ska bli ännu ledsnare? *orolig*

Ska nog skaffa lite sötsaker idag och se om det hjälper. Starkt te, festis och choklad!

MEN - först o främst - GRATTIS Pudan!! Ett plus, så härligt! Förstår att ni är snurriga. Tyckte inte att euforin och "snurret" avtog förrän jag började må illa i vecka 6, blev ju lätt deppig då istället. (Hmmm..gravt deppig kanske är mer rätt, med tanke på gårdagens utbrott. :?)

Sen, piggade upp mig igår med besöket hos inredaren på IKEA. :) Hon var jättetrevlig, och vi satt 2 timmar istället för 1. Fick tips till hela lägenheten istället för bara ett rum. Får se om de kanske skickar en faktura för den extra tiden. :D Tror nog inte det dock. Fast alla tipsen bygger ju på en del investeringar, som nog mest rättfärdigas om vi bor kvar ett tag. Å andra sidan innebär de att vi faktiskt kan bo kvar ett tag också. Nu måste bara hennes anteckningar komma med posten, och jag övertyga mannen om att det kommer att gå att stuva undan allt. :D

Ska på dejt med maken ikväll - så jag får väl charma honom.

Muggles - om du känner att du kan komma på lunchen nästa lördag - ta gärna med maken också så att min man inte känner sig helt malplacé.

Lapinette - jag brunchar gärna i Stockholm någon annan helg än just 8-9 sept. Tror att jag är hemma helgen efter till exempel. Och jag planerar gärna in en december brunch/lunch/fika med Sweet också. :)

• Lapinette

Förresten min maken har en tes om att vi inte blir gravid pga fullmånen. Jag har ju min mens väldigt regelbundet och det brukar vara vid fullmåne. Därför undrade han om någon som har cyklat med mig har plussat. Funderar men kan faktiskt inte komma på någon. Tror inte hans teori stämmer men maken är glad att min cykel rubbas när vi börjar med IVF. Så det är ju skönt om jag kan göra någon glad pga IVF'n...vi får se om han blir så glad när jag börjar med nedregeleringen. He, he!

Fast å andra sidan har diskuterat klimakteriet en del med min kollega som är 64. Hon tror att det är ärftligt. Hennes mamma mår/mådde piss och hon gör likaså. Därför frågade jag min mamma häromkvällen hur hon mådde. Jag hade för mig att den kom tidigt och smärtfritt. Precis så var det, hon fick den vid 45 och kände nada. Hoppelihoppas att jag mår lika bra!

• -August-

Pudan - Gratttttttiiiiiiiisssssssss!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D

Sa haftigt!!!!!!!!!!

• BrudSommar2006

Pudan, så kul! Nu blev det ett par plus till sist i alla fall, det behövdes!

Det är en ständig brottningsmatch med samvetet när Iris sover sin morgonsömn, enda gången på dagen jag kan räkna med att hon faktiskt sover en stund. Sitta och läsa ikapp här, läsa en tidning eller göra något nyttigt och plocka lite i lägenheten?? Idag hann jag lite av varje, mäklaren kommer i eftermiddag inför lägenhetsförsäljningen och man vill ju att det ska se något sånär ut. Nu måste vi ägna helgen åt att packa ner i kartonger och köra ut till mina föräldrars förråd så att det går att fota här inför visning.

Nej men vaknade hon redan, nåväl, jag har både hunnit starta tvättmaskin och plocka undan så jag får väl vara nöjd antar jag.

• Lapinette

Piggelin - du får hälsa Mugglan får oss härinne!!! Hon har ju visserligen sett alla grattis men roligare med en kram "live" från oss.

• -August-

Det skiljer bara nagra dagar for oss! Jag har BF 2/5.

Jattekul - nu kan vi dela med oss av symptom, kanslor och krampor. Superroligt.

Nej, man kan inte forsta att det ar sant nar det hander! :D :D :D

• Liten med Mindre

Glömde en sak i maratoninlägget - Page - jag har också varit med om att jag tycker folk ändrar utseende. Fast det jag minns bäst handlade om att någon gick från snygg till inte särskilt vacker.

Gick en kurs där en av tjejerna som var väldigt pratsam och utåt verkade sååå cool och snygg och världserfaren (själv var jag 14). Men efter några veckor på kursen så hade jag börjat tröttna på det coola gängets stil, och plöstligt såg jag hennes stoooora näsa och breeeeda mun, och det var inte alls lika snyggt i kombination längre. :D

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!