Godmorgon!
Livet är lite mindre blött idag, slutade snörvla någon gång runt 16 igår. Det gör rejält ont i nosen idag, plus att ögon, bihålor och huvud inte mår toppen. Är nog mer resignerad idag. Hade faktiskt ett rätt givande samtal med min chef (som var på min sida), och han är ju lite besviken med, även om det inte var hans dröm som kraschlandade.
Funderade lite på det där med bebisrörelse. Mindre var ovanligt stillsam igår, och även idag. Endera är det vila och tillväxt efter några aktiva dagar på kursen? Eller så blev det plötsligt gott om plats när magen satte fart igen? Eller så ligger bebisen och trycker mot ryggraden och vågar inte röra sig av rädsla för att jag ska bli ännu ledsnare? *orolig*
Ska nog skaffa lite sötsaker idag och se om det hjälper. Starkt te, festis och choklad!
MEN - först o främst - GRATTIS Pudan!! Ett plus, så härligt! Förstår att ni är snurriga. Tyckte inte att euforin och "snurret" avtog förrän jag började må illa i vecka 6, blev ju lätt deppig då istället. (Hmmm..gravt deppig kanske är mer rätt, med tanke på gårdagens utbrott. :?)
Sen, piggade upp mig igår med besöket hos inredaren på IKEA. :) Hon var jättetrevlig, och vi satt 2 timmar istället för 1. Fick tips till hela lägenheten istället för bara ett rum. Får se om de kanske skickar en faktura för den extra tiden. :D Tror nog inte det dock. Fast alla tipsen bygger ju på en del investeringar, som nog mest rättfärdigas om vi bor kvar ett tag. Å andra sidan innebär de att vi faktiskt kan bo kvar ett tag också. Nu måste bara hennes anteckningar komma med posten, och jag övertyga mannen om att det kommer att gå att stuva undan allt. :D
Ska på dejt med maken ikväll - så jag får väl charma honom.
Muggles - om du känner att du kan komma på lunchen nästa lördag - ta gärna med maken också så att min man inte känner sig helt malplacé.
Lapinette - jag brunchar gärna i Stockholm någon annan helg än just 8-9 sept. Tror att jag är hemma helgen efter till exempel. Och jag planerar gärna in en december brunch/lunch/fika med Sweet också. :)