• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • sweetstreet

Hur är det med förkylningen?
    Har du lyckats mota undan den? Och är det full laddning som gäller nu?
    Bara pasta à la Gunde eller??? :D

• Tinga

Nja, jag känner lite "smygsymptom" på förkylningen, men så länge den inte brutit ut finns den inte, är min devis. Ungefär som med graviditeten! Så länge det inte är bevisat finns den inte!

Pastaladdning blir det torsdag och fredag, så det är inte dags riktigt än. Imorgon blir det chili con carne. *Intresseklubben antecknar.*

• sweetstreet

Förresten!!!!!!
    På tal om heeeeelt OT saker så måste jag fråga dig en sak Tinga!!!
    I egenskap av Skåning!!!!!!

Haha! Jag lärde mig nämligen ett nytt skånkst ord igår. av maken.
    Ja, nu kan alla kräsmagade scrolla vidare!!!

Varning!
    Här kommer ordet.

Tolle!!!!!!!!

Vilket enligt honom skulle ha betydlesen bajskorv!

Hm, ni undrar säkert vad för intelligenta konversationer två forskare har om kvällarna.... Här kommer svaret.... :D :D :D

Iallafall undrar jag nu, ANVÄNDER man verkligen det ordet i hela Skåne???
    Har aldrig hört talas om det förut!!!!!

• Tinga

Jag är iallafall jättesugen på att springa, så jag hoppas att det inte blir någon förkylning. Har ju inte tid med det nu när det är ÄL också!

• Tinga

Sweet - jajamän, "tolle" är ett vedertaget skånskt ord!

• sweetstreet

Anledningen till att detta ord kom upp till diskussion var annars att han sa att ordet träskor heter trätollor på skånska. Då undrade jag vad en träsko hette. Tolle?? Och då började han skratt hejdlöst och undrade om jag drev med honom. VEEEET du inte vad Tolle beytder?!?!?!?! fick han fram mellan fnissningarna...

Men nej, det visste jag ju inte :?

Men så fick jag veta det då. Och han tyckte det var jättekonstigt att jag inte visste vad en tolle var!! :o
    Och så sa han, vad säger ni i Stockholm då??
    "Tja, bajskorv gissar jag" sa jag....

Jaja, nu vet man att det är STOOOR skillnad på en tolle och en tolla!!!!!!
    :D

• Tinga

Vet inte vilken del av Skåne din man kommer ifrån, men jag är ifrån Mellanskåne.

Kollade just med maken, som kommer från södra Halland, men tolle används inte där.

• sweetstreet

Jaja, alltid lär man sig något nytt!!!!!!

Jag frågade ifall man kunde använda uttrycket att typ "spritsa en tolle" ifall man ville göra nummer 2 på toa. Men det tyckte han inte lät bra. Inte alls.

Jaja, vad fasiken! Jag försökte ju bara komma på bra meningar där man kan få användning för sin nya ordkunskap!!! :D :D :D

Men han dissade det tyvärr.

Så nu är det totalbevisat. Ni skånigar ÄR verkligen dryyyyyga!!! ;) :D

• Page

Sweet, du har säkert tusen intressanta saker att berätta, om inte annat - arbetet, det är bara inte alla som kan förstå och relatera till forskningsproblematiken! Måste kolla in den hemsida för att se vad du har filosiferat kring...

Tinga, tack, det är bra här i hålan! Maken och jag har ältat oss igenom problemen och framtiden ser ljus ut (gudans så larvigt det lät). Den senaste 1.5 månaden har jag ägnat åt lite arbete, mycket omoget festande, umgåts med kompisar och en och annan hypokondrisk topp har smugit sig med. Och sen så har jag väl som alla andra tittat en hel del på regnet och svettats och frusit om vart annat!

• Tinga

Shit, Sweet - tänk om man hade fått vara en fluga på väggen under er diskussion! Jag garvade så mycket nu att maken var tvungen att komma och läsa! Sweet, du har just bevisat att du ÄR otroligt intressant!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!