• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Piggelin1

Pirr - jag fick tag på Muggles man igår, men har inte pratat med Muggles själv ännu. Tydligen var det lugnt på Mölndal för tillfället, så de har fått familjerum i flera nätter. Planen var nog att de skulle åka hem idag, men fick ett sms på fm idag att de förmodligen stannar en natt till, pga lite bekymmer med amningen.
    De hade åkt kommit in vid 14-tiden i lördags (mao ingen tripp till Orust! ) & sen föddes ju tjejen några minuter efter midnatt. Verkar som att det gått bra. Lite klippt, men ändå inga problem med att gå på toaletten etc efteråt. Men hon får ju berätta själv sen - jag vill absolut inte ta ifrån henne det & avslöja en massa i förväg!

• start september

Jag är inte så hemlighetsfull än, för Äl har ju inte riktigt kommit än!

Men vi mjukstartade den organiserade jakten igår, mkt bra

Denna gång ska jag inte ta progestron för att kunna ta dag-3 proverna efter BOM.
    Men jag hoppas ju på ett litet mirakel istället...

• Piggelin1

Japp - jädrar vad snygga vi kommer att vara nästa sommar, Moppy & vilken massa rosé jag ska dricka då

Fast Muggles & jag brukar alltid skoja varje år om att vi misslyckas med "Beach 200x", men däremot lyckas desto bätre med "Bitch 200x" Av ngn anledning så är det alltid mkt lättare att komma i mål där!

• pirr!

Tack för updaten Piggelin! Självklart skall Muggles få berättta detaljerna själv!

Lycka till i jakten Start september!

Appropå när på året tror jag alla månader har sina fördelar. Om nu allt går vägen för pyret tycker jag mars/april känns väldigt bra för då får man ju bada till sommaren (vilket man kanske inte hinner med en försommarbäbis!)! Men att ha någon att mysa med i november låter ju rätt mysigt det med får väl klappa magen då istället för att lukta på bäbishud!

• sweetstreet

Haha! Ja för mig spelar månad ingen som helst roll alls!!!
    Tror som sagt att alla månader har sina för- resp nackdelar.

Huvudsaken är att det blir någon bebis alls!!!!! :) :?

• sweetstreet

Har även börjat inse att det framförallt är i Sverige som alla är så fokuserade på månad.

Säkert pga av vårt klimat och att vi har väldigt långa semestrar samt lång föräldraledighet. Så att det GÅR att planera ihop en hel drös med olika "ledighetsalternativ".

För min del känns sådant inte ett dugg viktigt att ens fundera på. Här är det varmt från maj t o m november så att få ett barn på hösten blir ju som att få det på sommaren i Sverige. Plus att föräldraledighet finns ju inte på kartarn här så då spelar det liksom ingen roll för den sakens skull heller.

Haha! Positivt tänkade....?! ;) :D

• Moppy

Ja nästa sommar, Piggelin, kommer vara perfekt. pyret har antagligen inte börjat gå och klänga på allt, utan man kan ta med honom överallt, fast slippa amningen. Så bra, så bra (in a perfect world :) :))

• sweetstreet

Här kommer uppdaterad ÄL-lista.
    Det är Lappis lista såklart (med hennes superkommentarer! :)), men nu har jag lagt in mina ÄL-datum också! :)

Veckans ÄLare:
    Tinga ? fick utslag på stickan 28/8 så nu är det bara å åk!!!!
    Frejis - hade ÄL 26-27/8 men var så hemlighetsfull att vi inte kunde stå här inne och applådera och heja på "mera pök, mera pök".
    Sweet ? 31/8-1/9 "sötisen" satsar stort denna månad. Kanske blir det trillingar? Har för mig att ÄL är väldigt nära då äggisarna såg fina ut hos farbror doktorn.
    Victory - hur går det här? Lugn och fin och inget stress men ÄL är snart i antågande.
    September - ÄL slutet av veckan

Helt otroligt att ni allihop tajmar så och tar en slags grupp-ÄL!

Veckans BIMmare:
    Pudan ? BIM 28/8
    Fifiopipi BIM 1/9

• sweetstreet

Piggelin,

cå coolt att du verklgien "är på plats" och kan fu färska uppdateringar från Slick'ns pappa!! :D :D :D

Vi ser alla med spänning fram emot en berättelse från Mugglan själv sedan.

Och så är man ju nyfiken på namnvalet också... :? Om de nu vill avslöja det i tråden förstås?

• sweetstreet

Ja visst är det förresten knasigt hur många som ÄLar tillsammans! Shit verkligen supertandem cykeln!!!!!! :D

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!