• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • pirr!

Heja Pudan!!! Hoppas på att Augusts plus blir en plussvåg!!! Ja, visst går dagarna långsamt i väntan på att ev få testa. När jag testade plus gick det dock ovanligt smidigt då jag var bortrest 5 dar på släktträff och bodde tätt inpå både morföräldrar, mostrar och kusiner. Hade inte ens möjligheten att testa förrns jag kom hem och då var jag väl BIM + 3 eller nåt!
    De andra gångerna var det dock så enerverande.. Försökte slå ihjäl timmarna på alla möjliga sätt (bla genom att planera för nästa ÄL!)

Koko- hoppas ni får besked idag! Håller tummar och tår!

• sweetstreet

Vill även skicka en KRAM till Piggelin!!!!
    Det kommer självklart ordna sig med badrum och annat boende om det skulle behövas.

Har kompisar där hela föreningen skulle byta stammar just efter att de fått sitt första barn. De flyttade ut till hennes mormors sommarstuga eftersom detta var under sommaren.
    Kan ju vara ngt knepigare på vintern, men jag tycker ni ska ta tag i detta redan nu och PRATA med ordföranden och KRÄVA att de hjälper er att fixa ett annat boende under den tiden.
    Visst det är bra att ni har föräldrar som back-up, men själv skulle jag ha svårt att tänka mig att flytta in till mamsen just efter att man fått barn. Detta är en sådan stor omvälvning att man kanske helst försöker hitta rutiner och sådant på egen hand först.

Kram iallafall gumman! Det kommer lösa sig! På ett eller annat sätt!!

haha, om itne annat får ni glädja er åt att ni kommer få nytt badrum!! :)

• Vänner-fan

Måste bara inflika att jag inte fattar vad som är så optimalt med maj-bebis. Alla kommenterade det då jag sa när jag hade BF och vissa trodde att vi planerat det så!? Första månaden är man ju ändå bara inne mest och sen kommer sommaren då det riskerar att bli riktigt varmt och svettigt och man måste hålla den lilla ifrån solen. Nä, tror typ mars verkar bäst. Så de vuxit till sig lite till sommaren. Maken och jag pratade om att satsa på det nästa gång. (När prinsen närmar sig 3 år). Men det är ju bara löst snack. Visst, skönt att slippa overaller precis i början men annars tycker jag inte maj kändes så optimalt. Men visst, bra månad att ha födelsedagskalas i kanske.

Nu ska jag hejja på Musse!!

• pirr!

Grattis Viktualia! Vad skönt att teroin är klar!

Piggelin mfl- såg att ni pratade om 8-9/9. Skulle nog funka för mig med och jag får hänga på! Hört något mer från Muggles förresten sedan MMSet?

• Lapinette

Ja, det borde vara dags för en ny plusvåg nu. Det har ju gått drygt 3 månader sedan Koko plusade på min födelsedag i maj. Sen hoppas jag ju självfallet på en ny våg i slutet av november för då kommer jag att sitta som en nervvrak efter vår IVF.

• Vänner-fan

Kom igen Musse, kom igen Musse! Du är ju bara för go´!!

• MSW

Grattis vickan till teorin!!

Pudan: Håller tummarna!!

• sweetstreet

Nu har jag läst ikapp!
    :)

Pudan jag håller tummarna för dig!!!!

Och så tänker jag också på Koko. Och lilla Conny.
    Hoppas hoppas hoppas att allt gick bra idag för dem. Hoppas hon fick veta mer om vad det var som är tokigt.

• sweetstreet

Och Lappis!

det vore skitskoj om du gjorde en ny lista!!! ÄL och BIM! :D :D :D :D

Gillade din förra BIM-lista stenhårt!!

Förresten på tal om lista.
    Hur går det för Mrs_B med "stora" listan. Den som Koko hade hand om förr???

• viktualia

tack för allt påhejande! har just fått tid för uppkörning den 25/9 och är lagom skräckslagen inför det... isch!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!