• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

BS - hon blir superirriterad över att folk frågar. Bara så du vet om det. Hon vill inte prata om det så även där är vi raka motsattser.

• BrudSommar2006

Vickan, här säljs många hus innan visning för att folk har bett mäklaren om en privat visning innan den riktiga och sedan lagt ett bud säljaren inte kunnat motstå. Kan ni inte göra likadant? Det är så komiskt att du känner att priset är för högt på någonting som för mig känns som gratis! Du har stor tur som bor som du gör!

Förresten, se till att få med gungstolen, jag vet inte hur många gånger jag tänkt att man skulle haft en gungstol så hade man eventuellt kunnat spara ryggen lite i gungandet när den busiga bebisen haft svårt att somna och illvrålat i stället.

• BrudSommar2006

Jo man skulle nog tröttna själv på att behöva säga att inget händer, det var ju som när alla ringde varenda dag för att höra om Iris bestämt sig för att titta ut och jag bara gick här och väntade! Fast ibland tar hon ju upp det själv så då blir det ju att man ställer följdfrågor. Som sagt, ibland får man svar på dem, ibland inte. Om vi var yngre vore det ju inte lika bråttom heller.

• Lapinette

Vem vet, det kanske funkar snart för dem och för oss som försöker som idioter så kanske det aldrig blir några barn.

• BrudSommar2006

Jag vill förresten också gärna ha två men helst skulle nr två bara komma inseglandes här utan att man behövde vara gravid eller gå igenom en förlossning till... Det känns ju som att när man nu kan bli gravid själv så ska man väl inte fundera alls på adoption och ta upp köplats för någon som inte har andra möjligheter, inte för att jag alls funderat i de banorna, har nog med den lilla illbatting som nu ligger här bredvid och sover. Eller kan Cicci ta min förlossning också kanske, hon verkar ju tycka att det är kul.

• viktualia

Brudsommar - fniss.. jaaa pris är väldigt relativt. Sen är det ju en större ekonomisk utmaning att gå från en billig hyresrätt till en villa också. Hade ju känts bättre om man sålde sin gamla bostad och fick kapital på det sättet... tur och tur.. jaa det är skönt att slippa Sthlms bostadsmarknad.. men jag hade gärna bott där husen var dyrare *skratt*

• BrudSommar2006

Lapinette, visst kan det vara så men jag skulle inte tordas sätta mig ner och tänka att en dag kanske det fungerar för det kan ju lika gärna vara så att det inte gör det utan hjälp.

• BrudSommar2006

Förresten nu när jag tänker efter, helst skulle bebis nr två komma inseglandes utan att man behövt ha sex också för det känns helt omöjligt som det är nu...

• Tinga

Säger som Gert Fylking: ääääntligen! Utslag på ÄL-testet imorse! Vi har laddat ordentligt i förväg och är på G även för de kommande dagarna.

Sweet - det låter spännande inför ÄL den här gången!

Viktualia - grattis till teoriprovet! Då har du "halva inne" nu!

Victory - så härligt att höra om din inställning! Jag tror säkert att det är precis som du säger; att utredningen nu är igång leder till trygghet och att ni kan slappna av. Så kul att du och maken hittat varandra i sänghalmen också - det betyder otroligt mycket på alla plan!

August - grattis igen! Kul läsning och så hoppas jag förstås att plusset kan smitta av sig lite!

• BrudSommar2006

Tinga, så skönt, då vet du att den biten fungerar i alla fall! Du hann väl inte göra av med så jättemånga dyra CB-tester heller om jag minns rätt?

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!