• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Frejis

Victory - vilket härligt inlägg, blir jätteglad av att läsa sådant :D Det är klart att det kommer att fungera för er och ni har ju kommit en bra bit på vägen, med utredning och allt. Skickar en kram till dig!

August - en dröm om MF och blåbärssylt ;) oj då, det lät verkligen som en graviditetssymptom. Jättegrattis till er båda ännu en gång!

• Victory

Tack, Frejis! Ja, jag mår bättre än på länge. Vetskapen om att utredningen är igång bidrar säkert. Nu känns det som om vi kan slappna av mer i våra egna försök för vi har ett skyddsnät som väntar. Det enda orosmolnet är väl att ÄL närmar sig och jag vill inte tjata på min man att vi måste ha sex. Hoppas att han tar initiativet eller att han i vart fall går med på det utan krusiduller när jag tar upp det. Det kanske räcker med var tredje dag till att börja med? Äl borde bli i slutet av veckan eller nästa (jobbigt att inte veta mer exakt).

• Lapinette

August - låter jättehärligt!

Själv drömde jag i natt att jag hade gjort min första IVF och då var det obligatoriskt att hänga upp och ned i 1 timma. Men det borde ju ha varit en insemination och inte IVF. Nåja, drömmar är inte logiska och jag kan säga att det gjorde ont och kändes superkonstigt att hänga upp och ned i fötterna.

Victory - vad skönt att ni inte känner er stressade i o m utredningen. Visst ska sex vara härligt och inte kännas tvunget. Det löser sig säkert för er! Kanske bara genom att slappna av.

Frejis - ska göra insemination i nästa vecka. Ringde och bokade tid med Marie men hinner inte med hormonstimulerat då jag borde ha börjat med hormonerna i helgen. Är annars totalt fokuserad på IVF men kör en gång till med inseminationer bara för att känna att vi verkligen har försökt.

• -August-

Frejis - Tack

Victory - Jobbigt att behova stalla in sig pa sant som man inte hade tankt sig, och speciellt nar det funkar for kompisarna runt omkring en. Jatteharligt att ni fick till akta riktig och bra sex av ren lust! jsag haller verkligen tummarna for att ni ska fa till det den har manaden. Pa honom bara!

• BrudSommar2006

Junilejon, har redan skickat mail till dig, kom det inte fram? Pdf:en kanske var för stor, jag skickar igen fast som länk i stället.

Sweet, du har mail!

Sååå fantastiskt är ju inte huset, det passar oss bara.

Page!!!! Neeeej, jag missade dig!!! Kom tillbaka genast!!!

• viktualia

SmygläsarVickan skuttar in! Och kan meddela att här är det andra erövringar än plus som gäller fortfarande... idag har jag erövrat godkänt på körkortsteorin

Och maken och jag har bestämt oss för att gå på husvisning om nån vecka. *spännande*

• BrudSommar2006

August, jag kände ingenting innan jag plussade desto värre blev det sedan... Som tur är verkar det bara vara jag av alla här som blivit så dålig så risken verkar vara minimal!

Lapinette, man är bara gravid i nio månader, du kan ju ha sådan tur att du faktiskt inte är gravid - längre - om ett och ett halvt år!

• -August-

Lappis - Jaha, det blir en insemination till. Du ar effektiv ma jag saga! Missar inte en chans nu. Du ar saaaaa vard att fa till det nu. Lustigt med drommen , Nej, de ar sallan logiska, och det ar val tur det, for tank vad vi skulle analysera dem annars...

• Lapinette

BS - jag hoppas t o m att min graviditet är över om 1 år!!

• -August-

BS - tur att jag inte arver dig och dina gener... Far hoppas att det blir mer skonsamt an for dig . Jag ska hem till mina foraldrar om 3 veckor, och ska da fraga mamma om hennes erfarenheter.

Viktualia - Men grattis! Sadarja! Fort var det gjort. Nu ar det bara den roliga biten kvar. Grattis!!! Husvisning - beratta mer! Vad ska ni titta efter?

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!