• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Vänner-fan

Tack för grattis!!!

Maken kom precis hem då jag skrev det förra inlägget så jag skickade innan jag var klar. Jag ville såklart skicka mina sympatier till Kokosen, gratta August och även skicka kramar till Piggelin gällande håravfallet.

Jag fick en ny mobil-telefon i present. Kunde jag behöva, min gamla la av två gånger idag när jag pratade i den och det har kommit en del nya funktioner sedan år 2000!

Nu ska jag baka chokladig kladdkaka och fira lite!

• sweetstreet

Grattis Vänner!!! :)

Jag köpte ny mobil i helgen! Hade min mans supergamla från typ 2000 så det var skoj att ha en ny! :) :) :)
    fast i början är det alltid så jobbigt för det tar ett tag innan man lärt sig de nya funktionerna och hur den fungerar i allmänhet.

Men det känns väldigt kul!
    :)

Blev en Nokia denna gången och det känns jädrigt bra. Hade Nokia tidigare och gillade den supermycket. Här är annars motorola och samsung väldigt stora, men säljaren i affären rekommenderade INTE motorolan alls. Han sa att det var mycekt design, men dålig telefon... :(
    Annars var den klart snyggast tyckte jag...
    Men nu fick det bli en något tristare designad Nokia.

• sweetstreet

Mitt gynbesök gick också bra.Tydligen har jag "svarat" bättre på hormonerna denna cykel än förra så min läkare verkade nöjd.

Jag hade tre ägglåsor på gång och denna gång var även insidan av livmodern bra (inte tunn som förra gången) så han tyckte det verkade väldigt bra inför ÄL. Troligtvis kommer den komma fredag-lördag trodde han (med tanke på blåsornas storlek).

Haha, jag frågade även om 6-frekvensen och han sa defintivt inte varje dag! :D :D :D Men däremot varannan var bra.
    Så vi får väl köra på det.... :D
    Kanske blir varje dag under fredag-söndag bara för att "garantera" bra tillgång på simmare i mufsiluringen ;) :D men fram tills dess tror jag vi kör varannan. För att inte totalt trötta ut oss innan fredag.... :o

• Piggelin1

GRATTIS på födelsedagen, Vänner!!

Jag ses gärna helgen den 8-9 sept jag med. Kom dock på att jag förmodligen ska träffa min svägerska från Jämtland på söndagen där, men lördagen är helt grön för min del! Har bockat för den i min kalender!

• Frejis

Jättestort grattis till plusset August! :D Det behövdes verkligen eftersom det inte råder någon plussitiv anda i tråden. Men det borde bli några plus under hösten *hoppas och håller tummarna*

Koko, massor med kramar till dig! Hoppas att ni får ett bra besked imorgon och att Conny mår bra.

Grattis på födelsedagen Vänner! Hoppas att ni får en trevlig kväll!

Sweet, he he... tre ägg låter ju lovande, det är ju riktigt goda nyheter som du fått från din gyn. Hoppas att det blir en liten bebis den här omgången så att vi får se en liten mage på trådträffen i december *håller tummarna*

Fick en massa papper från olika håll i brevlådan idag. En bekräftelse att vi fortfarande står i den evighetslånga kön på KS, kommer att vara framme om ett år om de fortsätter i samma snigeltakt. Och så fick jag bekräftelse på vårt första besök om ivf på Sophiahemmet samt remissen på blodprov som jag ska ta. Det känns iaf skönt.
    Känner mig lika förkyld som igår :( och så har irriterande rethosta tillkommit. Och maken är bortrest. Blä :( ska jag tillägga att jag också känner mig tjock? ;)
    :D

• Frejis

Det ska ju inte stå "också känner mig tjock" utan "dessutom..."
    Men nu ska jag inte rätta mig själv för mycket, all intellektuell förmåga lyser fortfarande med sin frånvaro. :)

• Frejis

Jag undrar också hur det går för Frullan. Hoppas att hon och bebisen mår bra. Det börjar ju närma sig BF för henne!

• sweetstreet

Heeej Frejis!!!!

Låter inte bra att du känner dig förkyld!
    Vad var det för bekräftelse från besöket på SH du fick??

Måste ändå kännas bra att stå i Landstingskön också eftersom det är ytterligare en back-up ifall den privata IVF:n inte skulle lyckas.

• Frejis

Hej på dig Sweet! :)
    Vi ska på läkarbesök på SH i början av oktober så det var det bekräftelsen handlade om. Får se vad de säger om det hela och vilken behandling de föreslår. Usch, känner mig som ett barn som vill ha doktorn i närheten... är jag i behov av en surrogatmamma eller...? ;)

Hur är läget i NY?

• Lapinette

Borde kanske ha ställt mig i kön ockås. Glömde tala om det för min läkare för vi kanske hinner med en gång innan jag är för gammal. Hoppas dock att vara gravid inom 1,5 år.

Sweet - härligt att allt såg bra ut. En fråga bara, om du har tre ägg som är redo kan då det inte vara risk för trillingar? Här försöker man undvika fler ägg en ett, enligt min läkare får man då sexförbud.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!